Citat:
Att röka en joint, kan aldrig NÅGONSIN ge en exakt dos.
Det är ett stort hinder för cannabis inom medicinen, där man vill ha exakt dos, exakt vad medicinen innehåller.
Det upplever inte jag att cannabis i dess naturliga form kan ge, någonsin.
Hade du sagt äta, så kommer vi närmare.
Man vill ha det som på sativex, en spray ger dig en viss mängd THC och CBD.
Och klarar man inte av att uppfylla detta, så kommer sjukvården och dess tillståndsgivare.
Ha extremt svårt för cannabis som medicin.
I alla fall så ser det ut idag.
Det är ett stort hinder för cannabis inom medicinen, där man vill ha exakt dos, exakt vad medicinen innehåller.
Det upplever inte jag att cannabis i dess naturliga form kan ge, någonsin.
Hade du sagt äta, så kommer vi närmare.
Man vill ha det som på sativex, en spray ger dig en viss mängd THC och CBD.
Och klarar man inte av att uppfylla detta, så kommer sjukvården och dess tillståndsgivare.
Ha extremt svårt för cannabis som medicin.
I alla fall så ser det ut idag.
Jo men är det inte ungefär lika som att man fortsätter att röka på en joint även fast man känner att det egentligen kanske räcker med några bloss. Skulle det då vara mer exakt med en spray om man då sprayar fler gånger än vad man egentligen behöver? Eller med Dronabinol/Marinol att man tar ett piller extra än vad man behöver?
Dock har väl varken sprayen eller pillret dom "bieffekter" Man får av att röka. Så det kanske inte blir likadant som att spraya en extra gång som att fortsätta på en joint.
http://www.medicinenet.com/dronabinol-oral/article.htm
Citat:
DRUG CLASS AND MECHANISM: Dronabinol (Marinol) is a man-made compound that contains cannabinoids found in the marijuana plant (Cannabis sativa L). Dronabinol contains tetrahydrocannabinol (THC) in standardized concentrations and does not contain other compounds found in street marijuana that is not approved by the FDA for medical use. Dronabinol activates cannabinoid receptors causing a wide range of effects in the brain, including short-term memory loss, euphoria, enhanced sensation, and increased appetite. It also prevents nausea and vomiting probably by inhibiting the vomiting center in the brain. Dronabinol was approved by the FDA in May 1985.
Behöver gå en skrivkurs känner jag:/ Men iaf tack för att så många engagerar sig i det här ämnet!
Och kom på efter hand att den här tråden borde flyttas till Cannabisaktivism!