Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-14, 12:52
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompromissen
Har stoppat i mig typ 40 mg/dag ett tag och nu kommer det bli tvärstopp. Hur jäkla dålig kommer jag bli? Kan jag göra något för att lindra skiten? Jobbar heltid på akutmottagning och vill ju gärna kunna jobba. Har fentanylplåster hemma om jag kan fixa med dem på nåt vis.

Kompromissen
Japp plåsterna kommer bli skön räddning du kommer få det riktigt jobbigt opiater är jobbigast av allt aanars kan jag rekomendera diarré tabl. Och benzo
Citera
2016-12-14, 13:34
  #38
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompromissen
Har stoppat i mig typ 40 mg/dag ett tag och nu kommer det bli tvärstopp. Hur jäkla dålig kommer jag bli? Kan jag göra något för att lindra skiten? Jobbar heltid på akutmottagning och vill ju gärna kunna jobba. Har fentanylplåster hemma om jag kan fixa med dem på nåt vis.

Kompromissen
Med Fentanyl plåster så kommer du inte må dåligt alls med största sannolikhet!

Hydromorfon är, som du säkert redan vet, en väldigt stark opioid (ca 5x starkare än Morfin, jämfört med 1,5x starkare än Morfin som Oxikodon är), och 40mg/dag är iofs inga hästdoser, men det är ändå en ganska ordentlig dos, med tanke på styrkan. Så om du inte hade något att falla tillbaka på (i ditt fall dina Fentanyl plåster), så skulle du fått en ordentlig abstinens/avtändning! Hur länge har du käkat 40mg/dag förresten?

Om du skulle hamna i en liknande situation igen, och inte ha några Fentanyl plåster, så är Dimor ett gudasänt receptfritt preparat, som i rätt dosering tar bort en stor del av de värsta symtomen såsom kallsvettningar, myrkrypningar och diarré, och du kan gärna trycka i dig bananer också, då de innehåller ett ämne som stimulerar Serotonin produktionen! Vid en abstinens så är dina Serotonin nivåer låga, och det resulterar i att du känner dig deprimerad. Ju fortare dina depåer av Serotonin fylls på, desto snabbare kommer du må psykiskt bra! Lite husmorstips sådär bara!

Lycka till!
Citera
2016-12-14, 16:32
  #39
Medlem
Kompromissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Med Fentanyl plåster så kommer du inte må dåligt alls med största sannolikhet!

Hydromorfon är, som du säkert redan vet, en väldigt stark opioid (ca 5x starkare än Morfin, jämfört med 1,5x starkare än Morfin som Oxikodon är), och 40mg/dag är iofs inga hästdoser, men det är ändå en ganska ordentlig dos, med tanke på styrkan. Så om du inte hade något att falla tillbaka på (i ditt fall dina Fentanyl plåster), så skulle du fått en ordentlig abstinens/avtändning! Hur länge har du käkat 40mg/dag förresten?

Om du skulle hamna i en liknande situation igen, och inte ha några Fentanyl plåster, så är Dimor ett gudasänt receptfritt preparat, som i rätt dosering tar bort en stor del av de värsta symtomen såsom kallsvettningar, myrkrypningar och diarré, och du kan gärna trycka i dig bananer också, då de innehåller ett ämne som stimulerar Serotonin produktionen! Vid en abstinens så är dina Serotonin nivåer låga, och det resulterar i att du känner dig deprimerad. Ju fortare dina depåer av Serotonin fylls på, desto snabbare kommer du må psykiskt bra! Lite husmorstips sådär bara!

Lycka till!


Skönt att höra plåstrena kan hjälpa. Tror jag har typ 10 st 12.5 micrograms fentanylplåster i mitt medicinskåp. Jag har tagit palladon i normala doser i 3-4 år eller nåt. Först i somras det blev lite fel. Så höga doser kanske en månad med mellan 30-40 mg per dag, ibland mer. Är rätt liten på 60 kg. IV:ar inte men kör rövpanna, sjukt stor skillnad från att ta oralt.

Funderar på att prova röka plåstren men tror inte det går, det är såna helt genomskinliga, rätt hårda, men jag vet hur fett farliga de är. Tack så jättemycket för att du tar dig tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av icarusog
Japp plåsterna kommer bli skön räddning du kommer få det riktigt jobbigt opiater är jobbigast av allt aanars kan jag rekomendera diarré tabl. Och benzo

Tack för tipsen! Benzo har jag ingen tillgång till/känner inga andra missbrukare som kan hjälpa mig heller. Men förhoppningsvis räcker plåstren så jag står ut.

Hur länge tror ni jag ska räkna med att AT:n tar, dvs hur länge behöver jag köra med plåstren innan jag kan sluta med dem?
__________________
Senast redigerad av Kompromissen 2016-12-14 kl. 17:28.
Citera
2016-12-14, 18:28
  #40
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kompromissen
Skönt att höra plåstrena kan hjälpa. Tror jag har typ 10 st 12.5 micrograms fentanylplåster i mitt medicinskåp. Jag har tagit palladon i normala doser i 3-4 år eller nåt. Först i somras det blev lite fel. Så höga doser kanske en månad med mellan 30-40 mg per dag, ibland mer. Är rätt liten på 60 kg. IV:ar inte men kör rövpanna, sjukt stor skillnad från att ta oralt.

Funderar på att prova röka plåstren men tror inte det går, det är såna helt genomskinliga, rätt hårda, men jag vet hur fett farliga de är. Tack så jättemycket för att du tar dig tiden.



Tack för tipsen! Benzo har jag ingen tillgång till/känner inga andra missbrukare som kan hjälpa mig heller. Men förhoppningsvis räcker plåstren så jag står ut.

Hur länge tror ni jag ska räkna med att AT:n tar, dvs hur länge behöver jag köra med plåstren innan jag kan sluta med dem?
Såhär är det. Om du kör Fentanyl när dina Palladon är slut, så är det Fentanylen som kommer tillgodose dina skrikande opioidreceptorer, så din AT kommer alltså inte börja om du kör Fentanyl direkt när dina Palladon är slut.
Att köra lågdosering med (i ditt fall) Fentanyl, kommer fungera i sådana fall som en nedtrappning. Men hur det kommer fungera låter jag vara osagt!

Jag skulle personligen vänta tills AT´n på Palladonen börjar kännas av, och då ta små små doser Fentanyl, bara så de värsta symtomen försvinner, eller blir hanterbara i alla fall. Och sen när du hittat rätt dosering, då skulle jag börja ta bort småååå delar av Fentanylen, lite pö om pö, tills du är nere på 0!

Citat:
Ursprungligen postat av Kompromissen
Text
Det är så lite så! Skicka PM om det är något du undrar över, eller bara vill shoot the breeze när/om det blir jobbigt!
Citera
2017-09-08, 18:49
  #41
Medlem
lah-mis avatar
Palladon/hydromorfon dosering.

Hej! Jag har för första gången fått tag i min heliga graal - Palladon. Jag har 6 st 16 mg depotkapslar. Hade tänkt slå i mig det. Hur gör jag? Bara att krossa och lösa med vatten? Hur mycket ska jag ta, för ett hyfsat starkt rus? För referens har jag gått på H i två år och använder drygt 1 g per dag. Tacksam för svar.
Citera
2017-10-06, 14:47
  #42
Medlem
Hydromorfon är sjukt Nice! Va några år sen nu hehe
Citera
2017-10-06, 16:34
  #43
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Hydromorfon är sjukt Nice! Va några år sen nu hehe
Sjukt onödig/t bump/inlägg...
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Hej! Jag har för första gången fått tag i min heliga graal - Palladon. Jag har 6 st 16 mg depotkapslar. Hade tänkt slå i mig det. Hur gör jag? Bara att krossa och lösa med vatten? Hur mycket ska jag ta, för ett hyfsat starkt rus? För referens har jag gått på H i två år och använder drygt 1 g per dag. Tacksam för svar.
Lite sent men hur gick det? ...vad "krävdes" för att få dig till himmeln?
Citera
2018-05-25, 18:34
  #44
Medlem
rainbow319s avatar
Viktig fråga gällande Oxynorm & Palladon

Hej,

Jag fick 2,6 mg Palladon, snabbverkande kapslar att prova mot kronisk smärta. Min fråga är, Är en kapsel Palladon 2,6 mg lika starkt som Oxynorm kapsel 20 mg. Eller är Palladon starkare rent generellt? Enligt vad jag läst så verkar de vara lika, bara det att Palladon är mer potent, ungefär som att jämföra Stesolid 10 mg vs 1 mg Xanor. Eller är jag helt ute och cyklar nu??? Vilka skulle ni sjävla föredra om ni fick välja? Båda är kapsel hård, snabbverkande, inte depot. Oxynorm är dock pulver i, Palladon har som små vita kulor i sig. Vad väljer Du?
Citera
2018-05-25, 18:36
  #45
Medlem
Jag hade nog valt oxycontin då jag har mer erfarenhet av det.
Citera
2018-05-25, 18:42
  #46
Medlem
Du fick väl Palladon, för att det var ett val av din läkare? Varför börjar du trixa med annat?

Din historik här på Flashback innehåller i princip 50% frågor om olika kombinationer av droger och medicin.
Citera
2018-07-30, 11:47
  #47
Medlem
Yeeeeees äntligen..

Postnord dom vidriga svinen var äntligen här och slängde ner det jag väntat på sen
i torsdags

8mg Dilaudid tabletter har jag nu fått och undrar lite kring hur jag förbereder dessa tabs för intravenöst bruk..


Är det bara att krossa tabletterna till fint pulver I morteln och blanda med vatten och röra om ordentligt, filtrera och sedan är det klart för take off??

Eller är dom som Oxycontin där jag behöver tillaga lösningen via kokning?....

Alltså krossa, blanda med vatten tillsätt värme medan jag rör om lösningen för att sedan filtrera dra upp och slå I mig och låta hydromorfonets nästan overkligt underbara rush skölja över mig...

Tänkte för dom svenska Palladon innehåller ju gelatin och massa annat trams vilket gör dom små jobbiga när man fixar en lösning..

Men Dilaudid har inte gelatin eller något som försvårar upplösningen i vatten.

Men kanske endå måste kokas?

Herregud jag kan knappt sitta still jag vill bara banka i mig en jävel.....


Så snälla snabba svar... Behöver jag koka eller kan man bara blanda runt som vanligt..

Och om det behöver kokas bör jag använda Askorbinsyra eller behövs det inte?

😋😍😘🤩🤗🙄😣😲😳🤪🤯

😋
Citera
2018-07-30, 12:56
  #48
Medlem
Kom igen söta snälla rara människor där ute ingen som kan svara snabbt på om jag bara behöver rörs runt eller om jag måste koka?

Känner inte för att slösa en för att klura ut det själv..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback