2016-03-15, 18:53
Medlem
Jag har av olika anledningar skippat eller missat tentor som jag egentligen har varit anmäld till - dels för att jag har haft två tentor som har krockat, och dels för att jag har varit sjuk och inte brytt mig om att anmäla det, och vid något tillfälle har jag helt enkelt struntat i att gå dit eftersom jag inte har känt mig helt säker på den tentan och velat plugga lite extra till nästa tillfälle.

Nu undrar jag - får det några konsekvenser om man skippar "för många" tentor?
Kan man på något sätt bli spärrad från anmälningar under en tid om man skippar typ 4-5 anmälda tentor inom en viss tidsperiod eller någonting sånt?

Jag studerat för övrigt Teknisk Fysik & Elektronik på LTU.
Citera
2016-03-15, 19:37
Medlem
På Chalmers har det absolut ingen betydelse och jag har svårt att se logiken bakom att det skulle ha någon betydelse på någon annan högskola.
Citera
2016-03-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanThe94
Jag har av olika anledningar skippat eller missat tentor som jag egentligen har varit anmäld till - dels för att jag har haft två tentor som har krockat, och dels för att jag har varit sjuk och inte brytt mig om att anmäla det, och vid något tillfälle har jag helt enkelt struntat i att gå dit eftersom jag inte har känt mig helt säker på den tentan och velat plugga lite extra till nästa tillfälle.

Nu undrar jag - får det några konsekvenser om man skippar "för många" tentor?
Kan man på något sätt bli spärrad från anmälningar under en tid om man skippar typ 4-5 anmälda tentor inom en viss tidsperiod eller någonting sånt?

Jag studerat för övrigt Teknisk Fysik & Elektronik på LTU.

Antar att du har släptentor som krockar men ska inte spela någon roll. Det enda som händer är att det kostar extra för LTH, pga. administration och så. Men inget ont kan hända dig.
Citera
2016-03-15, 19:56
Medlem
nihilverums avatar
På HHS så måste man om man missat några tentatillfällen man varit registrerad på (oavsett om man skrev och fick underkänt eller uteblev) ansöka om särskild dispens för att få registrera sig igen på en ny tenta i samma kurs.

Så vitt jag vet gör dock inget annat svenskt lärosäte så, men jag har självklart inte personlig erfarenhet av alla lärosäten heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in