Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Kan du ge exempel på Trumps stora utrikespolitiska grodor samt på Hillarys godis?

Du får leta själv, lätt att hitta, men häromdagen fick han frågan om vilka rådgivare han har för just utrikespolitik:
“I’m speaking with myself … I have a very good brain.”
Han tror också att Rysslands ambition i Syrien var att bekämpa ISIS:
Q: Russia has invaded Ukraine, and has put troops in Syria. You have said you will have a good relationship with Mr. Putin. So, what does President Trump do in response to Russia's aggression?
TRUMP: As far as Syria, if Putin wants to go and knock the hell out of ISIS, I am all for it, 100%, and I can't understand how anybody would be against it.
Stödet för tortyr av krigsfångar är en en saga i sig. Först vill ha göra mycket värre saker än water boarding. Och trupperna ska lyda hans order. Sen fattar han att det är olagligt och backar. Sen vill han ändra lagen så tortyr blir lagligt. Utan att förstå att det bland mycket annat kräver att USA lämnar Genevekonvention.
Den här är också fin, gränslandet utrikespolitik och miljö:
"The concept of global warming was created by and for the Chinese in order to make U.S. manufacturing non-competitive."
När det blir för stora klantigheter brukar han twittra "Jag skojade" några dagr senare.
Förstår inte vad du menar med "Hillarys godis", jag beskrev hur jag tror hon kommer att göra för att nå Trumps anhängare, att visa att hon förstår deras problem. Att visa problemförståelse är enda sättet att få någon att lyssna på ett lösningsförslag.