Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-28, 21:48
  #1
Medlem
greenplants avatar
Nu är det så att min bärbara dator fick för sig att ta självmord. Så jag plockade ur hdd och kopplade in den med SATA-USB till en annan laptop och kommer åt mina filer den vägen.

Men nu till det stora PROBLEMET, jag hade tidigare sparat filer i mina dokument, bilder mappen bla. Som ligger i utforskaren som favorit. Dessa filer går ej att komma åt lr hitta.

Går det överhuvudtaget att få tag i dessa filer igen?

Har testat att köra gamla hdd i en ny dator för att försöka starta win men det vägrar den att göra.
Citera
2016-02-28, 22:01
  #2
Medlem
Dina dokument osv ligger under disk\Användare\%username%
Citera
2016-02-28, 22:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenplant
Nu är det så att min bärbara dator fick för sig att ta självmord. Så jag plockade ur hdd och kopplade in den med SATA-USB till en annan laptop och kommer åt mina filer den vägen.

Men nu till det stora PROBLEMET, jag hade tidigare sparat filer i mina dokument, bilder mappen bla. Som ligger i utforskaren som favorit. Dessa filer går ej att komma åt lr hitta.

Går det överhuvudtaget att få tag i dessa filer igen?

Har testat att köra gamla hdd i en ny dator för att försöka starta win men det vägrar den att göra.

I värsta fall så kan du köra på samma som jag gjorde när min HDD gick ner.. Tankade ner Handy recovery (tror att programvaran kostade ungefär 400kr) men den lyckades att få tillbaka nästan 98% av mitt innehåll.

Dem pengarna är ingenting om man nu har material som man verkligen vill återskapa!
Citera
2016-02-29, 06:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenplant
Men nu till det stora PROBLEMET, jag hade tidigare sparat filer i mina dokument, bilder mappen bla. Som ligger i utforskaren som favorit. Dessa filer går ej att komma åt lr hitta.
EXAKT vad händer när du försöker komma åt filerna?
Fick du nått felmeddelande?

Du måste ge oss detaljer för att vi ska veta om problemet beror på kraschen (timmar eller längre att lösa) eller att du haft lösenord på din användare (sekunder att lösa).

Citat:
Ursprungligen postat av greenplant
Har testat att köra gamla hdd i en ny dator för att försöka starta win men det vägrar den att göra.
Vad då för dator och är den stationär eller bärbar?
__________________
Senast redigerad av panpo98 2016-02-29 kl. 06:37.
Citera
2016-02-29, 06:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
är den stationär eller bärbar?
TS börjar med meningen: "Nu är det så att min bärbara dator fick för sig att ta självmord".
Citera
2016-02-29, 07:00
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenplant
Men nu till det stora PROBLEMET, jag hade tidigare sparat filer i mina dokument, bilder mappen bla. Som ligger i utforskaren som favorit. Dessa filer går ej att komma åt lr hitta.

Låter mer som rättigheter. Sök på nätet om och hur man övertar rättighet på en hårddisk.
Citera
2016-02-29, 09:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
TS börjar med meningen: "Nu är det så att min bärbara dator fick för sig att ta självmord".

Han verka prata om 3 datorer (2 laptops och en ny dator) och flera sätt som han försökt koppla disken till annan dator. Jag ville ha mer detaljer så att jag inte missförstod hans sista fråga som jag citerade.

I normala fall kopplar andra (Windows) disken som en extra lagrings disk. Antingen via USB eller i datorn. Vissa laptops har plats för flera diskar.

Försöker starta datorn från en Windows disk man tog från en annan dator så går det ofta åt skogen. Om man lyckas ta sig förbi felen så kommer den ändå vara seg/långsammare än vad den borde vara.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2016-02-29 kl. 09:11.
Citera
2016-02-29, 21:50
  #8
Medlem
greenplants avatar
Sorry om jag inte berättade detaljerat. Min bärbara HP dator dog, antar att det var själva windows som fick för sig att strejka, testade att göra en automatisk reparation av windows men det fungerade ej. Monterade då ur hårddisken ur nämnda laptop och skruvade in den i en annan bärbar dator(acer) och den vägrade starta windows.

Införskaffade då en: http://www.webhallen.com/se-sv/dator...med_natadapter

Kopplade in denna i en fungerande dator och kunde återfå alla filer som låg på hårddisken förutom filer som var sparade i mina dokument. Det är dock där de viktigaste filer ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som rättigheter. Sök på nätet om och hur man övertar rättighet på en hårddisk.

Mer inne på detta då jag hade lösenord till datorn. Ska kolla upp detta.
Citera
2016-02-29, 22:03
  #9
Medlem
greenplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som rättigheter. Sök på nätet om och hur man övertar rättighet på en hårddisk.


Tack så mycket för hjälpen! Evigt tacksam!
Citera
2016-03-01, 06:20
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenplant
Tack så mycket för hjälpen! Evigt tacksam!

Fick du ordning på sakerna?
Citera
2016-03-01, 14:36
  #11
Medlem
greenplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Fick du ordning på sakerna?

Japp, filerna är nu i säkert förvar! Tack för hjälpen!
Citera
2016-03-01, 18:03
  #12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter bra. Var försiktig nu med filerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback