2019-01-23, 22:35
Medlem
bringeroflights avatar
Inte mer än knappt godkänd serie. Jag har visserligen inte sett mer än några avsnitt på S2 men tycker Madani inte är särskilt trovärdig som karaktär men det var hon ju inte i S1 heller.
Citera
2019-01-24, 08:26
Medlem
smoerreboms avatar
Det är lite fascinerande, man genomlider serien bara för att Punisher är en "bra" karaktär och konceptet är skräddarsytt för att ladda på med ultravåld. Nästan allt annat är dåligt. Flera jobbiga enerverande biroller, allmänt utdraget och allt som skulle få en att dumpa en serie direkt i normala fall. Jag vet inte ens om jag tycker Bernthal är så bra. Han är helt perfekt när han får sina vansinnesutbrott vid eldstrider och så men det där när han pratar med överdrivet mörk röst är bara corny.

Jag tror inte jag gillar nån birollskaraktär utom den lilla bruden och den svala läckra advokatbruden.

aja nu är det bara två avsnitt kvar så nu känner jag mig rätt säker på att det kommer rocka på bra till slutet.
Citera
2019-01-24, 18:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Sträcksåg den andra säsongen. Extremt jävla bra de första två avsnitten. Sedan urartade det. Först detta jävla snack mellan psykologen och "Jigsaw". Sedan fan "Jigsaw" han hade några ärr bara ser bättre ut med dessa än de flesta män. Han borde sett värre ut.

Sedan kommer vi ner till detta jävla konstanta PK Hollywood. De måste se till att kristna och hemskt gärna nazister är de onda. Här missade de konstant. Detta par som var bossarna var ju mest patetiska och de överspelade sin roll som bara den. Om de var miljardärer och så mäktiga skulle de bara skicka en snubbe för att göra deras skit? Sedan i slutet satt de i sin villa utan beskydd av någon. Jävla dåligt script mest utfört säkert av någon anti-Trump nolla.

Men fight scenerna var bra speciellt i de två första avsnitterna.
Citera
2019-01-25, 13:30
Medlem
Paradisums avatar
Efter att ha suttit på mobilen genom större delen av avsnitt 4 och halva 5 så gav jag till slut upp. Säsong började bra men sen blev det bara massa onödig utfyllnad. Vill jag se på drama så ser jag på en bra dramaserie. Totalt ointressant och värdelös utfyllnad mellan striderna. Gav upp på Daredevil efter något avsnitt av S3 också och samma med ironfist i S2. Jag kanske bara har tröttnat på seriefigurer. Skulle gjort sig bättre som en 2-timmars film.
Citera
2019-01-27, 17:39
Medlem
Luxuss avatar
Fantastiskt att det för en gångs skull går åt helvete när en 60kgs brud försöker slåss med en 90kilos kampsportsfighter.
Pang med huvudet rätt igenom toastolen.

Fantastiskt.

Bra serie!
Citera
2019-01-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Fantastiskt att det för en gångs skull går åt helvete när en 60kgs brud försöker slåss med en 90kilos kampsportsfighter.
Pang med huvudet rätt igenom toastolen.

Fantastiskt.

Bra serie!

Jag tycker med att den är bra
Citera
2019-01-27, 18:37
Medlem
Korders avatar
Bara sett fem avsnitt hittills av säs 2 men retar mig inte så lite på Billy Russos nylle, haha. Alltså, manuset får det att låta som om han skulle vara helt fördärvad, men allt han har är några ärr. Karln är ju fortfarande snyggare än genomsnittsmannen för fan och de största förändringarna i hans utseende är ju frillan och att han verkar ha gått ner i vikt... Ofrivillig humor där. Jag menar, Frank själv ser ju för fan mer sönderslagen ut efter valfritt slagsmål.

Annars är det ungefär som säs 1; underhållande action och Bernthal och Barnes gör sig bra i rollerna, men sidospåren är mindre intressanta och Revah eller vad hon heter som spelar Madani är alltjämt en klappusel skådespelare. Det nya tillskottet, Rachel/Amy, spelas som tur är av en skådespelerska som gör desto bättre ifrån sig. Karaktären inte lika bra. Apropå dåliga karaktärer så är "Pilgrim" hittills extremt stereotypisk och skittrist. Duktige Josh Stewart sedvanligt bortslösad där.
Senast redigerad av Korder 2019-01-27 kl. 18:42.
Citera
2019-01-28, 18:52
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Började kolla häromdagen och är nu inne på 6:e avsnittet. Känns lite halvdant och det är en del utfyllnad och dravel, men jag brukar ge serier lite frikort på de första avsnitten då det ibland händer att det tar sig längre fram.

Det bästa är naturligtvis alla scener där Puh-Nisse går fram som en enmansarmé och dödar skurkar på löpande band. Jon Bernthal är ett fynd då han ser ut som en jävla grobian, men samtidigt kan förmedla lite mänskligt djup.
Citera
2019-01-29, 19:06
Medlem
Overminds avatar
Sett klar säsong 2 nu med min sambo. Älskade slutet och valet:

Senast redigerad av Overmind 2019-01-29 kl. 19:18.
Citera
2019-01-29, 22:35
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Sett klar säsong 2 nu med min sambo. Älskade slutet och valet:

Ganska klassiskt slut med den vanliga lilla vändningen.
Blir det en tredje säsong vill jag att det blir mer som i sista scenen. Punisher mer som i tidningarna rensar undre världen med lite fristående avsnitt och inte dessa mer invecklade historier med Billy och John.
Citera
2019-01-30, 04:04
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Började kolla häromdagen och är nu inne på 6:e avsnittet. Känns lite halvdant och det är en del utfyllnad och dravel, men jag brukar ge serier lite frikort på de första avsnitten då det ibland händer att det tar sig längre fram.

Det bästa är naturligtvis alla scener där Puh-Nisse går fram som en enmansarmé och dödar skurkar på löpande band. Jon Bernthal är ett fynd då han ser ut som en jävla grobian, men samtidigt kan förmedla lite mänskligt djup.

du har en poäng
Citera
2019-01-30, 07:33
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Ganska klassiskt slut med den vanliga lilla vändningen.
Blir det en tredje säsong vill jag att det blir mer som i sista scenen. Punisher mer som i tidningarna rensar undre världen med lite fristående avsnitt och inte dessa mer invecklade historier med Billy och John.

Du menar hjälten skonar skurken? Eller vilket klassiskt slut?

Ja, jag hoppas på mera röj. Jag sa det också att jag vill se Castle mera i sin dödskalle väst.. Den åkte ju bara på typ 2 ggr under hela säsongen...........

Varför skulle det inte bli en säsong 3 förstår jag inte riktigt. Läst lite om Netflix avslutat alla andra Marvel serier de har... Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in