2021-09-26, 10:54
Avslutad
Hon har drabbats av alzheimers.

Ser oförskämt fräsch ut för sin ålder.
Citera
2021-09-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Riktigt hemsk sjukdom.
Blev förvånad när jag såg att hon var 66 år. Trodde inte hon passerat 60.
Citera
2021-09-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Otroligt tråkigt, inte alls speciellt gammal. En skådespelare man har många minnen av, framför allt skilda världar och tomten är far till alla barnen.
Citera
2021-09-26, 12:25
Medlem
En bra skådis och hon har alltid sett väldigt bra ut och oftast i sexiga roller, i GW´s roman
Grisfesten spelade hon ett lyxfnask som Lennart Geijer sprang hos i filmen
"Mannen från Mallorca"

Hoppas hon kan leva vidare, ingen lek med alzheimers
Citera
2021-09-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
En bra skådis och hon har alltid sett väldigt bra ut och oftast i sexiga roller, i GW´s roman
"Mannen från Mallorca"

Bra film såg den på SVT öppet arkiv för några månader sen, kanske ligger kvar för er som inte sett den.

Som det står i början av den här tråden att hon lämnade sin man pga att han fick MS på 80-talet och nu drabbas av alzheimers sitter och gråter i tv-soffan.. Undras om hon tänkte tillbaka och rädd att anhöriga lämnar henne?
Hur som tråkigt, en skådespelare man inte glömmer i första taget för alla suveräna roller hon gjort. 🥰
Citera
2021-09-26, 13:24
Medlem
Verkligen trist att Nina Gunke fått alzheimers.

Hennes största roll anser jag vara som ”Märta Svensson” i klassiska serien Hedebyborna.

Hon var ung då, och spelar enormt bra rollen som suputen Svenssons dotter, som drömmer om ett annat liv än fattigdomen i det slitna torpet. Hon förälskar sig i baronen (skickligt gestaltad av Per Myrberg) men gifter sig till slut med rävfarmarns pojk (Allan Svensson) och flyttar till Södertälje och blir sen änka när maken begår självmord genom att köra ned i ån.

Hedebyborna finns att se på Öppet Arkiv.
Citera
2021-09-26, 13:43
Medlem
Mikojans avatar
Ajdå, undrar hur länge det dröjer innan hon pinkar i garderoben…
Citera
2021-09-26, 13:50
Medlem
Usch va hemskt, jag beklagar.
Citera
2021-09-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Verkligen trist att Nina Gunke fått alzheimers.

Hennes största roll anser jag vara som ”Märta Svensson” i klassiska serien Hedebyborna.

Hon var ung då, och spelar enormt bra rollen som suputen Svenssons dotter, som drömmer om ett annat liv än fattigdomen i det slitna torpet. Hon förälskar sig i baronen (skickligt gestaltad av Per Myrberg) men gifter sig till slut med rävfarmarns pojk (Allan Svensson) och flyttar till Södertälje och blir sen änka när maken begår självmord genom att köra ned i ån.

Hedebyborna finns att se på Öppet Arkiv.
Ja trist är bara förnamnet! Får bara hoppas på ett långsamt förlopp. Håller med om Hedebyborna och hennes fantastiska skådespeleri där.

Hedebyborna är enligt min mening en av de bästa svenska tv-serierna någonsin. Hård konkurrens där av Kejsaren från Portugallien.

Det senaste jag såg med Gunke var i serien Bergman revisited, Guds tystnad, där hon spelar mot Aviccis mamma Anki Liden. Finns även den på SVT PLay.

För övrigt undrar jag när rubriksättarna på tidningarna ska sluta med att skriva "bröt ihop" när någon börjar gråt. Ett dj-la oskick det där!
Citera
2021-09-26, 23:03
Medlem
Fruktansvärt orättvist.
Citera
2021-09-26, 23:07
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
"Mannen från Mallorca"

Eva Zetterberg svar ja kanon läcker.
Satan vilken bra film
Citera
2021-09-27, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Bra film såg den på SVT öppet arkiv för några månader sen, kanske ligger kvar för er som inte sett den.

Som det står i början av den här tråden att hon lämnade sin man pga att han fick MS på 80-talet och nu drabbas av alzheimers sitter och gråter i tv-soffan.. Undras om hon tänkte tillbaka och rädd att anhöriga lämnar henne?
Hur som tråkigt, en skådespelare man inte glömmer i första taget för alla suveräna roller hon gjort. 🥰
dum fråga.. men lever hennes förste make, han som fick MS ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in