2005-11-14, 17:59
Medlem
Vet nån insatt hur många dagar, ungefär, efter att man tagit Bensodiazepiner (Stesolid t.ex.) det fortfarande kan synas i ett urinprov? Finns det nån korrelation i hur stora doser man tagit sett till antal dagar det måste gå för att ett urinprov ska vara ok? (Alltså att ju högre doser man tagit desto fler dagar måste det gå innan "allt är ok"?)
Citera
2005-11-14, 19:46
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdvd
Vet nån insatt hur många dagar, ungefär, efter att man tagit Bensodiazepiner (Stesolid t.ex.) det fortfarande kan synas i ett urinprov? Finns det nån korrelation i hur stora doser man tagit sett till antal dagar det måste gå för att ett urinprov ska vara ok? (Alltså att ju högre doser man tagit desto fler dagar måste det gå innan "allt är ok"?)

Du är inne på fel avdelning. Posta på övriga droger. Men det finns utförliga listor om detta på nätet, bara o söka, är ganska säker på att det tom finns här på forumet. Annars finns en ganska bra sida om bensodiazepiner här.

http://www.beroende.nu/page7.html

Diazepam tex har en halveringstid på 36 timmar. Men tänk på att halveringstiden är efter en dos. Så har du tagit 5mg dag 1 så tar det 36 timmar innan du har 2.5mg kvar i blodet, tar du sen 5mg dag 2 så är du ju uppe i 7.5mg.

Men drogtesterna dekterar ng, så det tar en satans tid innan du visar negativt på ett drogtest efter tex Stesolidintag.

HL Scandinavias stickor ger positivt utslag vid 300ng.
Karolinska Sjukhuset (som gör de flesta drogtesten) med såkallad screening av urin et ger positivt vid 200ng. Och deras verifikation ger utslag vid 150ng.

Står att läsa på HLS hemsida, här:

http://www.hlscandinavia.com/pages/100322.html

Det finns alltså ingen generell tid man kan säga, beror på hur stor dos du tagit, hur frekvent och när du senast tog.

Men 2-7 dagar säger fajaf.com Jag skulle säga 7 dagar minst för att vara säker. Men det är min erfarenhet baserad på min kropp.
Citera
2005-11-15, 12:25
Medlem
Fan...

Tack för svaret. Verkar som om jag kommer att torska då´rå.
Lämnade urinprov igår nämligen och jag trodde jag var clean eftersom det var tre veckor sedan jag tog stess senast, visserligen rätt många under en kort tidsperiod (2-3 dagar 50 st. 5 mg.) men klippte tvärt därefter.
Provet igår blev positivt men de sa att det kan vara "falskt positivt prov" så de skulle skicka det till labb för analys.
Men nu när jag läst lite mer om detta inser jag att jag kommer att torska. Halveringstiden är ju skitlång plus att jag har hepatit C....
Vi får se om jag får en andra chans...
Citera
2005-11-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Du är inne på fel avdelning. Posta på övriga droger. Men det finns utförliga listor om detta på nätet, bara o söka, är ganska säker på att det tom finns här på forumet. Annars finns en ganska bra sida om bensodiazepiner här.

http://www.beroende.nu/page7.html

Diazepam tex har en halveringstid på 36 timmar. Men tänk på att halveringstiden är efter en dos. Så har du tagit 5mg dag 1 så tar det 36 timmar innan du har 2.5mg kvar i blodet, tar du sen 5mg dag 2 så är du ju uppe i 7.5mg.

Men drogtesterna dekterar ng, så det tar en satans tid innan du visar negativt på ett drogtest efter tex Stesolidintag.

HL Scandinavias stickor ger positivt utslag vid 300ng.
Karolinska Sjukhuset (som gör de flesta drogtesten) med såkallad screening av urin et ger positivt vid 200ng. Och deras verifikation ger utslag vid 150ng.

Står att läsa på HLS hemsida, här:

http://www.hlscandinavia.com/pages/100322.html

Det finns alltså ingen generell tid man kan säga, beror på hur stor dos du tagit, hur frekvent och när du senast tog.

Men 2-7 dagar säger fajaf.com Jag skulle säga 7 dagar minst för att vara säker. Men det är min erfarenhet baserad på min kropp.
skulle nästan säga minst 2 veckor om man tagit en större dos.
Soc vägrade tro på att ja inte tog nått när ja var possitiv på benso i 3 veckor.. sa ioförsig att ja bara tagit en sömntablett för o sova o hade väll blivit lite mer...
men nog sitter diazepam i bra tag iallafall.
Citera
2005-11-15, 13:54
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren

hmm.. Tror inte riktigt på halverings tiderna, vet att Diazepam har 36 timmar, vilket skulle innebära att om jag äter en 10a varje dag i månader skulle min koncentration av Diazepam vara otroligt hög ?!

För att förenkla räkningen säger vi 24 timmar halvering
Vecka 1
Dag 1 10mg
Dag 2 kvar 5 + 10 = 15mg
Dag 3 kvar 7,5 + 10 = 17,5mg
Dag 4 kvar 8,75 + 10 = 18,75mg
Dag 5 kvar 9,35 + 10 = 19,35mg
Dag 6 kvar 9,68 + 10 = 19.68mg
Dag 7 kvar 9,84 + 10 = 19,84mg
Vecka 2 (Mer trolig dos)
Dag 8 kvar 9.92 + 20 = 29.92mg
Dag 9 kvar 14.96 + 20 = 34,96mg
Dag 10 kvar 17.48 + 20 = 37.48mg
osv...
eftersom halveringstiden är mer, 36 timmar, skulle kocentrationen vara mycket högre än i exemplet ovan...

Kan någon med expertkunskap bekräfta hur halveringstider verkligen fungerar ?

/B
Citera
2005-11-16, 07:36
Medlem
StorMammas avatar
Flyttar till " Övriga droger ", * Visslar *

// MOD
Citera
2005-11-18, 12:14
Medlem
Fick reda på labb-resultatet igår: Det var ett s k falskt positivt svar från provstickan i måndags. Labb-analysen påvisade inget spår av bensodiazepiner. YES!!! Vilken lättnad....
Citera
2005-11-18, 13:55
Medlem
Cykeltratts avatar
så här såg mitt intag ut och jag klarade provat nu i veckan, 4 veckor efter sista intaget:

vecka 1: 20mg iktorivil
vecka 2: 200mg stesolid
vecka 3: 500mg sobril

så det går nog ut hyfsat fort.... veckorna före såg väl ut nå liknande med iktorivil.... men det är väl just min kropp oxå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in