Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-20, 20:01
Medlem
läser i tidningen att denne man tar familjen med sig å flyttar. är det någon som vet vad den familjen består av? barn gissar jag, om så, finns det ingen mamma som protesterar? ursäkta hetronormen men "familj" borde inkludera kvinna? har han hittat en ny? kan tycka att meriterna är taskiga för att hitta ny sådan.
Citera
2016-03-22, 19:39
Medlem
OliviaPopes avatar
Han flyttar eller flyr med svansen mellan benen rättare sagt och tar med sig sin son. Säkerligen har han hittat en ny kvinna (läs ett nytt offer). Tror inte han bryr sig om vad barnets mamma tycker pm det hela
Citera
2016-04-04, 17:52
Medlem
dark1975s avatar
Nu när X:et är friad så tycker jag att ni troll som skrivit här och haft en agenda som enbart gått ut på att sänka en person kryper tillbaka till ert partihögkvarter samt till polisstationen. Där är de enda ställen ni kan få sympatier fr nu.

Skäms på er
Citera
2016-04-04, 18:19
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark1975
Nu när X:et är friad så tycker jag att ni troll som skrivit här och haft en agenda som enbart gått ut på att sänka en person kryper tillbaka till ert partihögkvarter samt till polisstationen. Där är de enda ställen ni kan få sympatier fr nu.

Skäms på er

Ja, han är alltså friad även från misstankarna om misshandel och olaga hot nu. Däremot har det tillkommit en misstanke om skadegörelse. Skumt.

De försmådda fruarna borde väl ge sig nu när deras strategi med anmälningar inte fungerat. Han har ju dessutom redan flyttat, så vad mer vill de åstadkomma?

http://www.folkbladet.nu/1589486/forundersokningen-mot-mattias-x-laggs-ner?mobil
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-04-04 kl. 18:27.
Citera
2016-04-04, 18:33
Medlem
Batongdansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batongdansen
Det är mycket möjligt att X:et går fri den här gången. Om han är en sådan som blir otrevlig och våldsam under påverkan av alkohol eller andra droger, om det är på grund av sjukdom som kan behandlas, om det är just dessa tre kvinnor som lockat fram detta beteende hos honom eller om han haft sån djävla otur att han bara råkat ha förhållanden med tre lögnaktiga och hämndlystna kvinnor så blir det kanske inte någon fler gång. Men om han är sinnessvag och inte har förståndsmässig kapacitet att välja skapligt vettiga fruntimmer eller om han är är ett naturligt praktsvin och sociopat så är sannolikheten stor att det blir fler anmälningar. Speciellt eftersom det redan gjorts anmälningar så eventuella kommande flickvänner kan känna att chansen är större att de blir trodda om de anmäler övergrepp med tanke på att han redan har sådana anmälningar på sig. Det får tiden utvisa

Som sagt, det är bara en tidsfråga. Att man inte åtalas betyder inte att man inte gjort något. I synnerhet inte i Sverige där våldtäktsmän och kvinnomisshandlare ofta slipper undan både åtal och fällande domar.
Citera
2016-04-04, 18:43
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Som sagt, det är bara en tidsfråga. Att man inte åtalas betyder inte att man inte gjort något. I synnerhet inte i Sverige där våldtäktsmän och kvinnomisshandlare ofta slipper undan både åtal och fällande domar.

Så du helgarderar dig och säger att han kanske går fri "den här gången".

Jag tror mer på rättsväsendets bedömning är din, så om du inte sitter inte med tidigare okända fakta (som du i så fall borde dela med dig av till polisen) så kan du lägga ner nu och acceptera att han troligen inte våldtagit, hotat eller misshandlat sina fd.

Återstår att se vad skadegörelsen handlar om.
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-04-04 kl. 18:48.
Citera
2016-04-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark1975

Skäms på er

Citat:
Ursprungligen postat av RabiatModerat
Ja, han är alltså friad även från misstankarna om misshandel och olaga hot nu. Däremot har det tillkommit en misstanke om skadegörelse. Skumt.

Friad från brott?? Han är inte friad.
Citat:
Förundersökningen på båda punkterna läggs nu ner i brist på bevis.

– Det underlag som fanns räckte inte för att det skulle bli en fällande dom, säger kammaråklagare Jonas Fjellström.

Varken i VK eller VF står att han friats utan endast att utredningen lagts ned i brist på bevis som kan leda till fällande dom. För MXL hade det snarare sett bättre ut om det gått till domstol och han friats där för nu tänker man att han kan vara skyldig men bevisningen var bara inte tillräcklig.
Citera
2016-04-04, 18:58
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triquetras
För MXL hade det snarare sett bättre ut om det gått till domstol och han friats där för nu tänker man att han kan vara skyldig men bevisningen var bara inte tillräcklig.

Du tror inte att man kan frias även i domstol för att bevisningen inte är tillräcklig?

Åklagaren bedömer att misstankegraden inte är tillräcklig för åtal, dvs för fällande dom. Åklagaren ska då inte åtala, och om så ändå skulle ske talar mycket för att den åtalade går fri. Det är samma bevisning, så jag ser inte varför det skulle vara bra för MXL om det gått till åtal.
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-04-04 kl. 19:04.
Citera
2016-04-04, 19:05
Medlem
Citat:
Du tror inte att man kan frias även i domstol för att bevisningen inte är tillräcklig?

Åklagaren bedömer att misstankegraden inte är tillräcklig för åtal, dvs för fällande dom. Åklagaren ska då inte åtala, och om så ändå skulle ske talar mycket för att den åtalade går fri. Det är samma bevisning, så jag ser inte varför det skulle vara bra för MXL om det gick till åtal.
För att bli friad på riktigt naturligtvis! Nu är det fritt fram att spekulera för det finns varken friande eller fällande dom. Hade jag varit MXL hade jag hellre sett att jag blev rentvådd i domstol än detta.
Citera
2016-04-04, 19:09
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triquetras
För att bli friad på riktigt naturligtvis! Nu är det fritt fram att spekulera för det finns varken friande eller fällande dom. Hade jag varit MXL hade jag hellre sett att jag blev rentvådd i domstol än detta.

Du verkar inte förstå detta. För att bli dömd i domstol i brottmål ska det vara "ställt utom rimlig tvivel". Den som frias i domstol är givetvis inte garanterat oskyldig. Tvärtom krävs det mycket stark bevisning för att dömas i domstol. Det finns inte mindre skäl att spekulera i skuld efter friande dom.

Sannolikheten för att den misstänkte är skyldig är lägst vid gripande för att bli högre vid anhållande, häktning och åtal och högst för att bli dömd.

Den som inte alls åtalas är mer troligt oskyldig än den som frias i domstol, om man ska hårddra det så du förstår.
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-04-04 kl. 19:17.
Citera
2016-04-04, 19:19
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Med det där resonemanget borde minst lika många då vara oskyldigt dömda.
Citera
2016-04-04, 20:15
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå detta. För att bli dömd i domstol i brottmål ska det vara "ställt utom rimlig tvivel". Den som frias i domstol är givetvis inte garanterat oskyldig. Tvärtom krävs det mycket stark bevisning för att dömas i domstol. Det finns inte mindre skäl att spekulera i skuld efter friande dom.

Sannolikheten för att den misstänkte är skyldig är lägst vid gripande för att bli högre vid anhållande, häktning och åtal och högst för att bli dömd.

Den som inte alls åtalas är mer troligt oskyldig än den som frias i domstol, om man ska hårddra det så du förstår.

Helt riktigt!

Att bli friad i domstol betyder att det har funnits mera misstanke, nu fanns inte ens tillräcklig misstanke för att ta det till domstol.

Med andra ord har det bara funnits dåligt påhittade historier från "föredetta fruars klubb", dom hade tydligen inte hållit tillräckligt många möten i den klubben för att kunna ljuga trovärdigt ens.

Nu hoppas jag att exet som är polis också blir expolis, för poliser som ljuger och fabricerar anklagelser och bevis vill vi verkligen inte ha i kåren i Umeå.

ÅAS kanske det bara är en merit för en sossepolitiker, så hon får ju säkert sitta kvar på sina uppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in