Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
När man ser på de stigande omsättningstalen och vinstsiffrorna här
http://www.allabolag.se/?orgnr=5565611174&mddcheck=no
...så blir man ju lite sugen på att köpa aktier i aktiebolaget Flashback.
Jag känner att Flashback blir allt större och mäktigare. Det finns en stor förtjänstpotential när allmänintresset i ett bolag är såpass stort.
Polisen följer Flashback och brott klaras upp med hjälp av medborgarnas hjälp. Yttrandefriheten vurmas på forumet. Många många har fått hjälp med sina problem av andra kunniga på sidan.
Bolaget skulle kunna stå i bräschen för ett helt nytt Europa och kanske en helt ny och bättre värld om man skötte sina kort rätt. Inte för att diskussionsforum inte existerar i andra demokratiska och upplysta länder, men jag har än så länge inte funnit ett liknande forum där så stor del av befolkningen i ett land är medlemmar.
Med det stadigt ökande antalet medlemmar varje år, finns det en oändlig potential för detta företag.
Summa summarum; hade jag kunnat köpa aktier i detta bolag hade jag inte tvekat en sekund.
Du länkar till Flashback Media Group, som är ett företag som driver forumet
www.travelforum.se
Flashback forum drivs av Flashback international inc.
Två olika företag, som båda visserligen driver forum, men det är två skilda företag och två skilda forum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Hade läst vad personen före dig skrev så hade du sett att det inte behöver vara börsnoterat.
Sedan har ju aktievärdet en viss korrelation med vinsten i företaget, men det är absolut inte den enda parametern. Finns företag som inte gått med vinst på många år som har en aktie som gör bra ifrån sig. Det handlar om förväntningar. Jag och många andra förväntar nog att Flashback kommer göra allt bättre ifrån sig. Speciellt om man lyckas utveckla företaget och kan tänka lite utanför ramarna. Kanske expandera in i Norge och våra nordiska grannar där liknande forum inte har så stor genomslagskraft.
Tänk om man skulle få in de äldre och kvinnorna på Flashback. Wow! Vilken boost det skulle bli för medlemsantalet. Idag är Flashback, skulle jag gissa, förbehållet killar 15-35 år.
Tänk att äga aktier i detta bolag och det en dag skulle gå upp på börsen. Det skulle boosta min ekonomi rejält, det kan jag nog lova.
Aktier är en symbol för ägande i ett företag. Aktierna är därför värda lika mycket som företaget, så även ett företag som går med förlust är värt pengar pga byggnader, maskiner och andra tillgångar.
Aktievärdet får ses i relation till företagets tillgångar, rent teoretiskt så borde alla aktier tillsammans ha samma värde som företagets alla tillgångar minus dess skulder, men aktierna inkluderar även potentiellt värde, alltså den vinst eller förlust som företaget kan antas generera.
Skälet till att aktier i ett företag som konstant går med förlust ändå har ett värde är för att de som har aktierna inte vill sälja dem till underpris. Det finns de som "köper upp" ett företag som går dåligt och vars aktievärde har sjunkit så lågt att värdet av aktierna är lägre än företagets tillgångar. När de fått kontroll över en tillräckligt stor andel aktier så kan de lägga ned företaget, sälja företagets tillgångar och göra en vinst på skillnaden i värdet av aktierna och företagets tillgångar.