2016-02-04, 16:19
Medlem
Kan jag anmäla det?
Då araben kom undan, kan jag tas som rasist/som ljuger sprider rasism om jag anmäler en arab fast jag inte har vittnen eller tog gärningsmannen.

tacksam för svar!

vete fan om jag vågar polisanmäla, borde tagit en bild med mobilen eller sprungit ifatt fanskapet.
Citera
2016-02-04, 16:23
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2016-02-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Kan jag anmäla det?
Då araben kom undan, kan jag tas som rasist/som ljuger sprider rasism om jag anmäler en arab fast jag inte har vittnen eller tog gärningsmannen.

tacksam för svar!

vete fan om jag vågar polisanmäla, borde tagit en bild med mobilen eller sprungit ifatt fanskapet.

Antingen gör du en polisanmälan eller så skiter du i. Enkelt. Finns inget att diskutera. Anklagas du för rasist så kan du göra en debatt artikel på facebook.

Är arton o fattar vad jag skulle gjort i den situationen iaf.
Citera
2016-02-04, 17:57
Medlem
Citat:
Kan jag anmäla det?

tacksam för svar!

'
Polisanmäla för vad? Hand i fick stoppning?
Citera
2016-02-04, 18:20
Avstängd
Man gör väl samma sak, som om en svensk stoppar sin hand i din ficka.
Citera
2016-02-04, 18:42
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
'
Polisanmäla för vad? Hand i fick stoppning?

Kan ju alltid bli ofredande,

Men fallet kommer till 99% säkerhet att läggas ner i brist på bevis ändå.
Citera
2016-02-04, 19:52
Medlem
Citat:
Kan jag anmäla det?

tacksam för svar!

Om det händer så slår man ut tänderna ur käften på fanskapet.
Citera
2016-02-06, 11:25
Medlem
DIdes avatar
Skär av den, är han arab så fattar han straffet.
Citera
2016-02-06, 11:46
Medlem
sebnies avatar
Enklaste är att vara proaktiv.
Gå till järnhandeln. Finns väldigt fina, rätt diskreta kedjor som är "Den får du inte av med handkraft."

Sedan monterar du en krok på den, som du sätter i en ögla som du skruvat fast i bältet (INTE i jeans-öglan, den är lätt att rycka av!)
I andra änden sätter du fast din plånbok, mobil, nycklar eller vad för föremål du inte vill bli bestulen på.

Sedan gör du ett fint hål i jackfickan som du förstärker med en öljett. Hålet gör att du kan dra kedjan "bakvägen" genom jackfickan ner i byxorna så att kedjan inte syns.

Vitsen med detta arrengemang, är att då kan du gå med fickan öppen/lättillgänglig. Försöker någon, oavsett om det är en svensk eller arab, stjäla något ur fickan, så kommer föremålet inte vilja följa med så långt eftersom det sitter fast i kedjan.
Och då kommer det bli väldigt uppenbart för omgivningen vad den presumtiva tjuven försöker med, när denne står och sliter och rycker i ett fastkedjat föremål som är fastkedjat i en annan persons ficka, varför du har en drös vittnen som kan vittna för polisen.
Förmodligen så släpper denne föremålet direkt.

Jag har råkat ut för samma sak, fast då var det en svensk. En svensk som hade handen i min ficka och grävde efter min mobil (Då frågade jag "vad gör du?" han svarade "ursäkta mig" och tog upp handen ur fickan, sedan var det inte mer med det). Efter det så skaffade jag kedjelösningen och sedan dess har det aldrig varit något problem att någon gräver i mina fickor. T.o.m. en stor skruv rakt igenom en metallplånbok + låsmutter så att det blir i praktiken omöjligt att stjäla.

För mobiler, titta på de antistöld-lösningar som ofta säljs till butiker. Leta upp motsvarande "fodral" på Ebay, beställ hem, skruva fast din mobil i den och sedan sätt fast den i kedjan.

Och nej, det är ingen vits att anmäla det som hänt. Det kommer läggas ner i brist på bevis.
Gör istället som jag, skaffa skydd. Och sedan behöver du inte vara offer en andra gång.
Nej det finns ingen risk att du blir tagen som rasist heller, men oftast ingen idé att anmäla.
Senast redigerad av sebnie 2016-02-06 kl. 11:54.
Citera
2016-02-06, 16:31
Medlem
Provocative2.0s avatar
Vad man gör?
Man utökar det internationella samarbetet med hjälp av en DANSK skalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in