2025-04-17, 18:21
Medlem
Alonens avatar
Egentligen… borde ju media överlag ta sitt ansvar och inte göda denne uppenbart sjuka man med mer uppmärksamhet.

Uppmärksamhet är hans drog, det för honom bara ännu djupare i det hål han redan sitter fast i.
Citera
2025-04-17, 18:44
Medlem
Kent.Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Nu har VG faktiskt publicerat den långa intervjun med Runar i själva papperstidningen. Inget nytt - och samma bortförklaringar som förr när det gäller AI-Lena. Pdf-kopia här:

https://gofile.io/d/SRJjUs

Tack för detta!
En intressant sak som Runkar säger när han pratar om Carola, det ställs högre krav på en kristen person och att sanningen är viktig för den kommer alltid fram till slut.
Förstår han nåt av det själv?
Citera
2025-04-17, 18:52
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent.Kotte
Tack för detta!
En intressant sak som Runkar säger när han pratar om Carola, det ställs högre krav på en kristen person och att sanningen är viktig för den kommer alltid fram till slut.
Förstår han nåt av det själv?

Ofattbart… att Fulnar är kvar i Carola-tiden - 25 år efter deras skilsmässa!

Fulnar har fortfarande inte fattat, att tiden med Carola, hans korta tid i rampljuset är över och förbi.

Fulnar - har du inte fattat ännu - det är GAME OVER med Carola. Idiot!
Citera
2025-04-17, 18:56
Medlem
italiensks avatar
Kanske Lena är Runars flickvän på riktigt? Att han gått och förälskat sig i en AI. Som i filmen "Her" från 2013.
Citera
2025-04-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ofattbart… att Fulnar är kvar i Carola-tiden - 25 år efter deras skilsmässa!

Fulnar har fortfarande inte fattat, att tiden med Carola, hans korta tid i rampljuset är över och förbi.

Fulnar - har du inte fattat ännu - det är GAME OVER med Carola. Idiot!
Jag skulle vilja gå så långt som att det är GAME OVER för Runar när det gäller livet på den här planeten. Kan inte se att han har någon framtid att tala om.
Citera
2025-04-17, 19:20
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Jag skulle vilja gå så långt som att det är GAME OVER för Runar när det gäller livet på den här planeten. Kan inte se att han har någon framtid att tala om.

Ja, jag håller med dig…

Snacka om att ha svart bälte i konsten att måla in sig i otaliga hörn…

Riksdagsplats 2026 (omöjligt för en utlänning) toppjobb i FN… filmen om ”mitt liv”, nya böcker som ska dra ner byxorna på allt och alla, skuldsanering ca 10 mille (oxå omöjligt för utlänningar) ”Skandinaviens främsta expert på USAs politik/Trump osv, ja listan är oändlig...

Om… OM Fulnar stannar inom EU, lär han få leva på existensminimum - forever.

Alternativet är identitetsbyte - i Australien, Nya Zeeland, Thaailand, etc… - men det är han alltför narcissistisk och egenkär till att utföra.
Citera
2025-04-17, 19:41
Medlem
Hörde rykten om att ”kändisen” R ska göra YouTube med är arge blatten
Citera
2025-04-17, 19:45
Medlem
Den eller dom som hjälper Runar med pengar till hyra mat och övriga kostnader gör han en björntjänst. Nu kan han sitta hela dagarna och leka med Facebook och Instagram istället för att ta tag i sitt liv. Nu gräver han sig enbart längre och längre ner i avgrundens djup och där tar han sig aldrig upp. Personligen tror jag att slutet börjar närma sig för Runar och att han snart får träffa den som han beundrar och då tänker jag inte på Trump.
Citera
2025-04-17, 21:57
Medlem
Rimners avatar
Hens "flickvän" pushar något

Organisationsnummer: 802475-9436
Bankgiro: 516-8851
Swish: 123 137 65 24

"Fröken: Barn, vad ska ett organisationsnummer för välgörenhet börja på?

Barnen: det ska alltid börja på 90 om det är för välgörenhet fröken!"

"Resultat:
Visar 0 aktiva konton
Inga organisationer kunde hittas."
https://www.insamlingskontroll.se/
Senast redigerad av Rimner 2025-04-17 kl. 22:00.
Citera
2025-04-17, 22:14
Medlem
Magictrixs avatar
VG-intervjun, en sammanfattning
Man ska veta att Dagen i Norge är mycket större och mer välkänd än den kristna svenska Dagen. Så när Runkar kallar deras chefredaktör Sellbeck för en falsk profet så reagerar många norrmän. Han sa det på grund av att Sellbeck skrivit kritiskt mot Trump i sin tidning. Runkar påstår även att de gick samtidigt på Livets Ords bibelskola. Något jag inte tror på. Det är svårt att säga om det är VG eller Runkar som skarvar, men jag tror på det senare. De påstår att hälften av alla tusen elever i Livets ords bibelskola var norrmän... Jag skulle vara förvånad om de hade hundra elever. Och knappast att hälften var norrmän. Sedan korrigerar Runkar själv och säger att det var Sellbeck som gick i bibelskola medan han själv minsann var anställd som ungdomsledare i församlingen. Det tror jag inte heller på. Runkar var ju typ ungdom själv. Möjligen fick han hålla i Söndagsskolan? Men jag tror inte han var anställd alls. Han avslutar den delen av intervjun genom att hyckla; "Jag bedömer aldrig andras relation till Gud." Men det var just vad han gjorde.

Sedan kommer faktiskt en begriplig förklaring till varför han tror att Gud sänt Trump. Det är för att han älskar sitt folk, sin Gud och sitt land. Och det kan man väl tro att han kanske gör. Å andra sidan brukar ju de flesta presidenter påstå att de gör just det. Däremot påstår Runkar att han varit på semiarier med Trump i USA och det tror jag inte ett jota på. Runkar har inte satt sin fot i USA sedan Trump blev politiker och innan dess var han knappast känd för att hålla några seminarier. Och gjorde han det skulle inte Runkar ens ha råd med garederobsavgiften. Men visst, han får heja på Trump om han vill. Jag undrar bara varför han är så besatt av honom? Kanske för att Trump gått i konkurs fler gånger än Runkar?

Runkar påstår att han textade Carola nyligen och vill ses på en lunch. Hon sa nej. På frågan om när han tror att de ska kunna umgås normalt svarar Runkar "när helvetet fryser till is". Och det har han förmodligen rätt i. Så varför textar han henne ens? Han säger att han vill att det ska bli ett fint bröllop där Carola och han sitter kring Amadeus och hans brud och håller tal. Det vill nog inte Carola. Det kommer bli spännande att se om Runkar ens är bjuden? Får han sitta vid barnbordet? Det är rätt uppenbart att han fortfarande är fixerad vid henne.

AI-Lena påstår han att Lena använder ett "filter" på sina bilder som gör att hon ser konstgjord ut. Ja, tjenamoss. Han är sjuk i hela huvudet den gutten. Har han missat att vi redan har avslöjat originalet?

Stort av honom att han förlåter Dr Alban för att han inte besökte honom i fängelset. "Det är så typiskt svenskt att inte vilja besvära någon som sitter inne" säger Runkar. Som är norrman. Om Alban, som är engelsman? Sanningen är att han inte har några vänner kvar.

Mytomanen avslutar intervjun genom att skryta om sina många nära och kära vänner i Vita huset. 2020 var han tydligen nära att få en intervju med Donald Trump. Tyvärr blev det på grund av omständigheter aldrig av. Men det var tydligen väldigt nära... ljuger han. En omständighet är väl att det är en lögn från början till slut. Det verkar som att Runkar ofta har starka fantasier, som han sedan försöker konvertera till verklighet. Det fungerar aldrig, men han försöker ändå. Som en snygg flickvän, en intervju med Trump eller kanske att han investerade miljoner på börsen med en känd svindlare från Uppsala? Och även om hon fått en intervju hade han ändå åkt in i fängelse, så det var den lilla detaljen. Jo, och att han är efterlyst i USA och inte får åka dit heller...
Citera
2025-04-17, 23:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Hens "flickvän" pushar något

Organisationsnummer: 802475-9436
Bankgiro: 516-8851
Swish: 123 137 65 24

"Fröken: Barn, vad ska ett organisationsnummer för välgörenhet börja på?

Barnen: det ska alltid börja på 90 om det är för välgörenhet fröken!"

"Resultat:
Visar 0 aktiva konton
Inga organisationer kunde hittas."
https://www.insamlingskontroll.se/
Ägs av två kvinnor, 47 resp. 49 år. Tycker det luktar skumt.

Och mycket riktigt, efter en snabb googling fick jag fram att Giving People är en bluff. Det mesta, dvs 96%, har gått till "löner" till de två ägarna.
https://www.sverigesradio.se/artikel/giving-peoples-miljoner-delas-inte-ut-till-barnfamiljer-sa-forbannad
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/giving-people-och-gavobluffen-pengarna-som-aldrig-nadde-barnen
https://www.svd.se/a/5GoaaW/samlade-in-miljoner-delade-ut-fyra-procent
https://www.sverigesradio.se/artikel/gav-knappt-nagra-pengar-till-barn-tog-ut-det-tiodubbla-i-arvoden--2
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-04-17 kl. 23:20.
Citera
2025-04-18, 00:52
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
VG-intervjun, en sammanfattning
Man ska veta att Dagen i Norge är mycket större och mer välkänd än den kristna svenska Dagen. Så när Runkar kallar deras chefredaktör Sellbeck för en falsk profet så reagerar många norrmän. Han sa det på grund av att Sellbeck skrivit kritiskt mot Trump i sin tidning. Runkar påstår även att de gick samtidigt på Livets Ords bibelskola. Något jag inte tror på. Det är svårt att säga om det är VG eller Runkar som skarvar, men jag tror på det senare. De påstår att hälften av alla tusen elever i Livets ords bibelskola var norrmän... Jag skulle vara förvånad om de hade hundra elever. Och knappast att hälften var norrmän. Sedan korrigerar Runkar själv och säger att det var Sellbeck som gick i bibelskola medan han själv minsann var anställd som ungdomsledare i församlingen. Det tror jag inte heller på. Runkar var ju typ ungdom själv. Möjligen fick han hålla i Söndagsskolan? Men jag tror inte han var anställd alls. Han avslutar den delen av intervjun genom att hyckla; "Jag bedömer aldrig andras relation till Gud." Men det var just vad han gjorde.

Sedan kommer faktiskt en begriplig förklaring till varför han tror att Gud sänt Trump. Det är för att han älskar sitt folk, sin Gud och sitt land. Och det kan man väl tro att han kanske gör. Å andra sidan brukar ju de flesta presidenter påstå att de gör just det. Däremot påstår Runkar att han varit på semiarier med Trump i USA och det tror jag inte ett jota på. Runkar har inte satt sin fot i USA sedan Trump blev politiker och innan dess var han knappast känd för att hålla några seminarier. Och gjorde han det skulle inte Runkar ens ha råd med garederobsavgiften. Men visst, han får heja på Trump om han vill. Jag undrar bara varför han är så besatt av honom? Kanske för att Trump gått i konkurs fler gånger än Runkar?

Runkar påstår att han textade Carola nyligen och vill ses på en lunch. Hon sa nej. På frågan om när han tror att de ska kunna umgås normalt svarar Runkar "när helvetet fryser till is". Och det har han förmodligen rätt i. Så varför textar han henne ens? Han säger att han vill att det ska bli ett fint bröllop där Carola och han sitter kring Amadeus och hans brud och håller tal. Det vill nog inte Carola. Det kommer bli spännande att se om Runkar ens är bjuden? Får han sitta vid barnbordet? Det är rätt uppenbart att han fortfarande är fixerad vid henne.

AI-Lena påstår han att Lena använder ett "filter" på sina bilder som gör att hon ser konstgjord ut. Ja, tjenamoss. Han är sjuk i hela huvudet den gutten. Har han missat att vi redan har avslöjat originalet?

Stort av honom att han förlåter Dr Alban för att han inte besökte honom i fängelset. "Det är så typiskt svenskt att inte vilja besvära någon som sitter inne" säger Runkar. Som är norrman. Om Alban, som är engelsman? Sanningen är att han inte har några vänner kvar.

Mytomanen avslutar intervjun genom att skryta om sina många nära och kära vänner i Vita huset. 2020 var han tydligen nära att få en intervju med Donald Trump. Tyvärr blev det på grund av omständigheter aldrig av. Men det var tydligen väldigt nära... ljuger han. En omständighet är väl att det är en lögn från början till slut. Det verkar som att Runkar ofta har starka fantasier, som han sedan försöker konvertera till verklighet. Det fungerar aldrig, men han försöker ändå. Som en snygg flickvän, en intervju med Trump eller kanske att han investerade miljoner på börsen med en känd svindlare från Uppsala? Och även om hon fått en intervju hade han ändå åkt in i fängelse, så det var den lilla detaljen. Jo, och att han är efterlyst i USA och inte får åka dit heller...

”Farmen Kjendis-kollega Runar Søgaard”, som Vebjørn Selbekk titulerar honom, är nog främst avundsjuk.

Vebjørn Selbekk har ju lyckats med det som Runar drömmer om. Han är chefredaktör på en riktig tidning, medan Runar numer får nöja sig med att skriva på Facebook.

Till skillnad från Runar har Selbekk en gedigen utbildning, har tilldelats yttrandefrihetspris och har regeringsuppdrag. Dessutom har han skrivit fler böcker än Runar.

Inte undra på att Selbekk har ett eget kapitel i det största norska uppslagsverket, Store norske leksikon, medan Runar – helt rättvist! - bara nämns som en parentes i kapitlet om Carola (”I 1990–2000 var hun gift med nordmannen Runar Søgaard og hadde etternavnet Sögaard”).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in