Citat:
Ursprungligen postat av
Alltid42
Är det två ord jag hatar så är det orden white trash.
Jag tror Presley och Jackson kommer bära sina namn precis så fint som de är fina. Men jaja, jag förstår vad menar. Och sorry för att jag är lite snusförnuftig i detta inlägg 🙃✨
Killarna har en mamma som är långt ifrån WT, och därmed kommer killarna också att slippa hamna där, oavsett namn. De umgås bara med likasinnade, dvs övre medelklass i Nacka. Det borgar för en fin framtid för killarna. Jag håller alla tummar för att det ska gå bra för dem.
Däremot är jag lite orolig över hur vek Jessica verkar vara. Hon viker sig för Runar när han säger att hon är emot Jesus, utan att själv egentligen ha en aning, eftersom hon inte är kristen. Där fattar jag inte varför hon inte kan säga ifrån på skarpen. T.ex. lät hon inte sina barn klippa sig (fast de själva ville) pga att pappa Runar var emot det. Hur i hela h-e kan en pappas åsikt gå före barnens egna? Hade jag varit Jessica hade jag givetvis tagit sönerna till en frisersalong utan att ens fråga vad deras pappa tyckte om det hela.
Det finns flera sådana situationer som blottläggs i inlagorna de lämnade in till TR. Där framstår Jessica som en stendum blondin som inte vågar säga emot Runar, inte ens när det gäller hennes barns välmående.
Till dig Jessica vill jag säga, Stå på dig! Du har all rätt i världen att säga emot någon som försöker sabotera för dina barn. Oavsett om det är deras egen far det handlar om. Låt
ALDRIG Runars ord gå före dina barns ord. Barnen är egna individer och deras pappa har ingen äganderätt till dem. BARA DU kan SKYDDA dem mot den hjärntvätt deras far utsätter dem för, och det är mer än tydligt att du själv är ett offer för denna hjärntvätt. Du måste inse fakta, det är BARNENS mående som är din prioritet, inte Runars. Låt han hota/skrika bäst han vill, han kommer aldrig vinna i domstol gällande detta. Skit i att han hotar med att skriva ditt och datt på sin instagram. Du får INTE låta dig tystas! Det är din plikt som killarnas mamma. (Jag har själv barn i samma ålder, med en frånvarande, jäklandes pappa), och kanske är det därför som detta drabbar mig så hårt.
Jag vill även passa på att be dig, Jessica, om ursäkt. Jag var den som längst av alla i tråden försvarade Runar, främst pga att hans politiska åsikter överensstämmer med mina. Men efter att ha tagit del av det du skickat till domstolen, förstår jag att du är utsatt för precis samma sak som jag själv. Dvs en pappa som bara vill finnas när media är närvarande. En som egentligen inte har några som helst äkta känslor för sina barn. En man som använder sina barn som ett sätt att komma åt sitt ex. Av mina egna erfarenheter kan jag bara säga att du har INGET att oroa dig för. Dessutom är dina pojkar så stora så att de själva kan säga vad de tycker. Det finns absolut INGEN anledning för dig att inte berätta sanningen inför en domstol. De kommer till 100% döma till din fördel. All kärlek och lycka önskar jag dig och dina fina pojkar ❤️