2024-05-27, 17:27
Medlem
Airwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
I tilläggsprotokollet har det gjorts en koll på hans bankkonton.
Citat:
"Det finns en transaktion 2024-05-24 på konto *1388 hos Handelsbanken där Runar Sögaard
mottar 150 000 kronor från Eva Elisabeth Hjukström med efterföljande transaktioner om 10 000 kronor till Wiv Pennerud samt 110 000 kronor till Anton Millon. Dessa överföringar
utreds som misstänkt penningtvätt i ärende 5000-K624749-23"

Expressen skriver om det, men utan att ha koll på att runar är mellanhand.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/elisabeth-72-lurades-pa-150-000-imojlig-vardlacka/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U_ZVVOl49Ox5cd40CLIQPrdubcAC4RdGux6G4v2iBXHexaoQop epCKTjSy8-AI%3D&gaa_ts=665493fd&gaa_sig=qMUZTt6wbBSUWMXQ_kcp BEuwN_OgaClmGxBR7L5139DFeikpkEpwag8qMC3CoCXaoRgyac ZvA8VFyJcQEQ4-Sw%3D%3D

Jisses. Pengar från lurade går alltså genom runars konton, 30.000 fick han alltså i provision för att låna ut sitt konto i den här blåsningen.

Jag maskar inte brottsoffrets namn eftersom hon själv ställt upp med namn och bild i pressen.

Vänta nu, jag förstår inte. Har han pysslat med nya bedrägerier för några dagar sedan, eller skrev du fel så det ska vara 2023-05-24?

Har skrivit det förut; ingen ska väl inbilla sig att penningtvättshärvan ifjol är hans första! Men är han verkligen så korkad så han fortsätter med penningtvätt och är aktiv i detta nu??
Citera
2024-05-27, 18:17
Medlem
[quote=ksitpeks|88392999]I tilläggsprotokollet har det gjorts en koll på hans bankkonton.
Citat:
"Det finns en transaktion 2024-05-24 på konto *1388 hos Handelsbanken där Runar Sögaard
mottar 150 000 kronor från Eva Elisabeth Hjukström med efterföljande transaktioner om 10 000 kronor till Wiv Pennerud samt 110 000 kronor till Anton Millon. Dessa överföringar

Anton Millon är rom.
Citera
2024-05-27, 18:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Tilläggsprotokoll till FUP i penningtvättstråden.
(FB) Runar Sögaard åtalas för penningtvätt (Juni 2023)

Samtalsanteckningen från hans famösa nattliga "polisanmälan" finns med.
Ett extra förhör i mars 2024 som hanm lämnade eftersom han inte fick som han ville. Ytterligare ett kompletteringsförhör i april -24, där han bara trasslar in sig i ännu flera lögner. Ytterligare pengaöverföringar till tanten i V-ås i maj 2024.

Han är så j-a rökt så det dånar om det.
Tack! Det var bra information. 2024 verkar vara fel. Det står att utdragen gäller första halvåret 2023. Men jag är inte säker. 110.000 kronor går till en zigenarhövding i Väsby. Därmed kan vi säga case closed och vinka farväl till Rune ett par år till. Det lär vara han och hans "kusiner" som ringt och blåst de äldre, medan Rune skött kontakten med kärringen i Västerås.

Runes historia om killen i Malmö som lånat pengar är så skrattretande att man förstår att de inte vill ha med den i protokollet. Kanske mest för att vara snälla mot Rune? Det är ändå sju år sedan Rune skilde sig, så han skulle alltså ha gått runt i ett par år med 300.000 i kontanter och väntat på någon som velat låna pengar? Ena gången är det en finansman som ska tälja guld av Runes pengar, den här gången är killen skuldsatt och behövde komma på fötter. Rune ordnar biffen. Dessutom tar han sig hela vägen till Göteborg för att lämna över pengarna! Aja, polisen har hittat killen i Malmö som naturligtvis aldrig ens har träffat Rune.

Sedan har vi den märkliga historien om Runes webbsida. Hon som driver den har en fantastisk förmåga att uttrycka sig slirigt och vagt. Jag vet inte ens varför de intervjuar henne, men gissar att det handlar om någon annons på Runes sida som gör reklam för "Låna pengar av en kompis". Men det framgår inte någonstans vad det handlar om.

Enligt hon som har bloggportalen är Rune inte längre aktiv. Han skrev där för länge sedan men fick sparken eftersom han var för kontroversiell. Men de ville tydligen inte släpp honom, så istället är det de (bloggportalen) som betalar för Runars domännamn. Sedan säger hon att han aldrig skriver där längre, men när han skriver så är det hon som skriver? Jag fattar inte faktiskt. Det verkar som att Runes sida ändå genererar många besök och att det är därför de behåller honom, men på armlängds avstånd. Han skulle kunna tjäna pengar på sidan men gör det inte, ungefär.

Underhållande läsning.
Citera
2024-05-27, 19:07
Medlem
[quote=polar79|88394117]
Citat:
I tilläggsprotokollet har det gjorts en koll på hans bankkonton.
Citat:

Anton Millon är rom.
Surprise... min fetning.
Senast redigerad av ksitpeks 2024-05-27 kl. 19:18.
Citera
2024-05-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Tack! Det var bra information. 2024 verkar vara fel. Det står att utdragen gäller första halvåret 2023. Men jag är inte säker. 110.000 kronor går till en zigenarhövding i Väsby. Därmed kan vi säga case closed och vinka farväl till Rune ett par år till. Det lär vara han och hans "kusiner" som ringt och blåst de äldre, medan Rune skött kontakten med kärringen i Västerås.

Runes historia om killen i Malmö som lånat pengar är så skrattretande att man förstår att de inte vill ha med den i protokollet. Kanske mest för att vara snälla mot Rune? Det är ändå sju år sedan Rune skilde sig, så han skulle alltså ha gått runt i ett par år med 300.000 i kontanter och väntat på någon som velat låna pengar? Ena gången är det en finansman som ska tälja guld av Runes pengar, den här gången är killen skuldsatt och behövde komma på fötter. Rune ordnar biffen. Dessutom tar han sig hela vägen till Göteborg för att lämna över pengarna! Aja, polisen har hittat killen i Malmö som naturligtvis aldrig ens har träffat Rune.

Sedan har vi den märkliga historien om Runes webbsida. Hon som driver den har en fantastisk förmåga att uttrycka sig slirigt och vagt. Jag vet inte ens varför de intervjuar henne, men gissar att det handlar om någon annons på Runes sida som gör reklam för "Låna pengar av en kompis". Men det framgår inte någonstans vad det handlar om.

Enligt hon som har bloggportalen är Rune inte längre aktiv. Han skrev där för länge sedan men fick sparken eftersom han var för kontroversiell. Men de ville tydligen inte släpp honom, så istället är det de (bloggportalen) som betalar för Runars domännamn. Sedan säger hon att han aldrig skriver där längre, men när han skriver så är det hon som skriver? Jag fattar inte faktiskt. Det verkar som att Runes sida ändå genererar många besök och att det är därför de behåller honom, men på armlängds avstånd. Han skulle kunna tjäna pengar på sidan men gör det inte, ungefär.

Underhållande läsning.

Men lite mystiskt att de inte tar upp hans slussning av 10.000 till västeråskärringen och 110.000 till ziggen millon i förhöret? Är det kanske något som hör till ett annat mål, så att han har två rättegångar att se fram emot?
Brottsoffret bodde väl I Sollefteå så den lokala tingsrätten får nog ett mail från mig imorgon.

Jag fattade inte heller riktigt förhöret med hon med bloggportalen, det skall väl egentligen inte behöva rotas i hans råd om hur man lånar/lånar ut pengar efter att "Fredrik" tagit avstånd från honom?
Citera
2024-05-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polar79
Anton Millon är rom.

Har du koll på om västeråskärrinen wiv också är rom?
Citera
2024-05-27, 19:44
Medlem
Citat:
Tilläggsprotokoll till FUP i penningtvättstråden.
(FB) Runar Sögaard åtalas för penningtvätt (Juni 2023)

Samtalsanteckningen från hans famösa nattliga "polisanmälan" finns med.
Ett extra förhör i mars 2024 som hanm lämnade eftersom han inte fick som han ville. Ytterligare ett kompletteringsförhör i april -24, där han bara trasslar in sig i ännu flera lögner. Ytterligare pengaöverföringar till tanten i V-ås i maj 2024.

Han är så j-a rökt så det dånar om det.

Rånar-Äcklet är riktigt riktigt rökt!!! Vem fan tror han att han är?? Hoppas på Max-straffet för Penningtvätt
Citera
2024-05-27, 19:47
Medlem
Citat:
Åldern på denna dam får mig mer att tänka på Runars farsa och bekantskapskrets. Båda dömda tidigare för bedrägeri brott. Runar förnekar bekantskap med damen.Men hur är det med farsan?
Citera
2024-05-27, 19:49
Medlem
Citat:

Nej, ingen aning. Söker man henne på Facebook så verkar hon inte röra sig i de kretsarna.
Citera
2024-05-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Åldern på denna dam får mig mer att tänka på Runars farsa och bekantskapskrets. Båda dömda tidigare för bedrägeri brott. Runar förnekar bekantskap med damen.Men hur är det med farsan?

Känns inte som pappa søgaards modus operandi. Han håller nog hellre ett väckelsemöte och snor kollekten.
Citera
2024-05-27, 20:42
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Kärringen gav ju olika svar i sina förhör. I det första har jag för mig hon sa att hennes make (avliden?) var god vän med Rune. Sedan ändrade hon sig och sa att hon aldrig hört talas om honom, men att hon blivit kontaktad av en man som suttit inne med honom (kanske romen?). Hursomhelst är det svårt att bortförklara att man swishat tanten 20.000 för att ”testa”, när man dessutom uppenbart är pank.
Citera
2024-05-27, 21:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Hur j-a dum är han? Påstår sig ha en månadslön på 50.000kr från den där högerextrema siten
En sak som är lätt att kontrollera, både med insättningar till hans konton och med arbetsgivaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in