2024-05-13, 15:54
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Runars läkare, en docent, är inte skyldig till mutbrott genom association, och Runar är varken skyldig eller dömd för förfalskning. Notera att Alonen kräver bevis från andra OCH att andra blint ska tro på Alonen

Ja. Dock är det möjligt, man kan misstänka att Runar förfalskar recept. Att förfalska recept är ett av de vanligaste blandar-brotten.

Magictrix sitter och killgissar vad Runar "ägnar det mesta av sin tid" åt 6.6 timmar per dag antaget 1 tecken per sekund
24000/(60x60)=6.6
Plus redigering och nätstalkning

Nej fulnar blev inte dömd för förfalskning, det åkte istället direkt ner i papperskorgen som det skräp det var av åklagaren..😅
Citera
2024-05-13, 16:18
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Runars läkare, en docent, är inte skyldig till mutbrott genom association, och Runar är varken skyldig eller dömd för förfalskning. Notera att Alonen kräver bevis från andra OCH att andra blint ska tro på Alonen

Ja. Dock är det möjligt, man kan misstänka att Runar förfalskar recept. Att förfalska recept är ett av de vanligaste blandar-brotten.

Magictrix sitter och killgissar vad Runar "ägnar det mesta av sin tid" åt 6.6 timmar per dag antaget 1 tecken per sekund
24000/(60x60)=6.6
Plus redigering och nätstalkning

Exakt Var har jag krävt att andra blint skall lita på mig.

Skillnaden är att jag har täckning för mina påståenden till skillnad emot dig.

Nu slutar jag upp med att bemöta ”Dr Beckos” fantasier runt Rune.
Citera
2024-05-13, 16:55
Medlem
Citat:
RJa. Dock är det möjligt, Runar skulle kunna förfalska recept. Det är ett av de vanligaste brotten som personer begår när de blandar antidepressiva, sömnmedel och annat.
"Receptförfalskning" finns i princip inte längre.
Allt sker elektroniskt och loggas, och kontrolleras nästan automatiskt. För att du ska lyckas med det måste du antingen vara läkare eller apotekare med stulen läkar-id. Dessa brott skulle dock upptäckas ganska snart. Men som sagt de sker i princip inte alls längre.
Citera
2024-05-13, 17:07
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
+💯 👍
Glömmer inte heller när han sålde en båt som var leasad..det är fulnar i ett nötskal, man skäms ju när man läser om psykfallet..😂😂
Det var ren poesi det. Eller lägenheten han "glömde bort" när han träffade Jessica. Han hade så bråttom att flytta in i hennes tjusiga villa att han glömde säga upp sin egen. Det var ändå en bra adress på Kungsholmen i Stockholm. När hyresvärden vräkte honom efter ett år utan att ha fått in någon hyra (vilket var rätt generöst ändå) påstod han att han kommit överens med någon om att han hade renoverat lägenheten själv med exklusivt italiensk marmor och därmed skulle slippa betala hyra. Det var såklart bara påhitt och han blev stämd. Jag kan inte riktigt få in i mitt huvud hur man kan glömma bort att man har en lägenhet? Det var ju dessutom en hyresrätt och då får man definitivt inte renovera själv. Ja, stor humor.
Citera
2024-05-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var ren poesi det. Eller lägenheten han "glömde bort" när han träffade Jessica. Han hade så bråttom att flytta in i hennes tjusiga villa att han glömde säga upp sin egen. Det var ändå en bra adress på Kungsholmen i Stockholm. När hyresvärden vräkte honom efter ett år utan att ha fått in någon hyra (vilket var rätt generöst ändå) påstod han att han kommit överens med någon om att han hade renoverat lägenheten själv med exklusivt italiensk marmor och därmed skulle slippa betala hyra. Det var såklart bara påhitt och han blev stämd. Jag kan inte riktigt få in i mitt huvud hur man kan glömma bort att man har en lägenhet? Det var ju dessutom en hyresrätt och då får man definitivt inte renovera själv. Ja, stor humor.

Det blev tredskodom där också.
Jag har lagt upp domen, men den är nog borta nu. Kan lägga upp den igen imorrn.
Citera
2024-05-13, 21:59
Medlem
Just nu är Runar fantastiskt rolig på Twitter. Kan har någon bild på fyra fattiga pojkar i början av 1900-talet, och man konstaterar att alla växte upp och blev vanliga, hyggliga och laglydiga medborgare. Runar kommentarer detta med

"Fattigdom är ingen ursäkt för våld och kriminalitet."

Citera
2024-05-14, 09:53
Medlem
Stämningen och domen ang lägenheten.
Akten är gallrad, så alla dokumenten finns inte kvar.

https://gofile.io/d/W6AFGu
Citera
2024-05-14, 12:17
Medlem
Magictrixs avatar
Rune; ”Facebook har uppmärksammat mig som en av de bästa stigande kreatörerna den här veckan.”

Han försöker bevisa det med en bild av en tecknad sol? Facebook uppmärksammar inte alls konton som fått stigande popularitet. Den här bluffen körde han en gång för länge sedan. Men alltid är det någon som tror på det.
Citera
2024-05-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Stämningen och domen ang lägenheten.
Akten är gallrad, så alla dokumenten finns inte kvar.

https://gofile.io/d/W6AFGu

Vicken jävla bluff Rånar-Rune är!!
Citera
2024-05-14, 14:41
Medlem
Han är ingen litterär begåvning.
"... och med min mun önskar jag förändra människors hjärtan!" Låter som Hannibal Lector.
Citera
2024-05-14, 16:04
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Han är ingen litterär begåvning.
"... och med min mun önskar jag förändra människors hjärtan!" Låter som Hannibal Lector.
Verkligen inte. Men han har trots allt en virtuell flickvän. Idag bjuder hon kollegorna på glass. Konstigt att Rune inte gillat något som hon skriver. Hon har kanske dumpat honom? Tufft att bli dumpad av en flickvän man själv hittat på... Ingen info om någon kommande bok heller. Verkar finnas fler som hoppas och hittar på.
Citera
2024-05-14, 17:01
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Verkligen inte. Men han har trots allt en virtuell flickvän. Idag bjuder hon kollegorna på glass. Konstigt att Rune inte gillat något som hon skriver. Hon har kanske dumpat honom? Tufft att bli dumpad av en flickvän man själv hittat på... Ingen info om någon kommande bok heller. Verkar finnas fler som hoppas och hittar på.
Kan du ange belägg för detta eller fortsätter du fabulera:
- Att Runar blivit dumpad av en flickvän som han själv hittat på
- Att det inte finns information om någon kommande bok
- Att det inte fanns något läkarintyg, sen när det fanns så var det förfalskat.

Det är du ju du själv som hittar på
Den första av tre böcker släpps den 17 maj, det är offentligt nu. Om det verkligen blir så vet man inte, men:
https://runarsogaard.se
"Boken, som släpps den 17 maj, innehåller två nya kapitel, varav det ena är ett öppet brev till den svenska sångerskan Carola."

Runar skriver tre böcker, en slags trilogi av Runar om Runar.

Om du inte kan bevisa något så fabulerar du ihop 50,000+ tecken helium per dag medan t.ex. ksitpeks publicerar bly.
Senast redigerad av becko 2024-05-14 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in