2009-05-23, 12:17
Medlem
Magistrates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onomatepoeten
Kära "Big smile".

Nämnde jag LA?

Sade jag att det är Gud som behöver pengar? Sade jag inte Runar?

Om du tror att Runar "Hej jag är en Tattare som åker runt och snor folk på pengar" Sörgard är en ärlig person, så grattis. Jag önskar att jag levde i din lilla värld där allt är Astrid Lindgren. Snälla, köp dig en verklighet.

Faktum kvarstår. Runar är en ny sorts tattare som lagligt kan åka runt med sitt tält för att skaffa klienter som betalar.

http://www.youtube.com/watch?v=2-rfCnW5VlE

Citera
2009-05-23, 12:31
Moderator
TheLuckys avatar
De pengar Runar tjänar sätter han in på konton som står på andra, bl.a. en advokatbyrå. Men även privata personer som släkt och vänner. De kontokort Runar har går alltså till dessa konton som andra äger. Därför kan han plocka ut hur mycket som helst utan att pengarna knyts till honom. Ett klasssiskt knep som änvänds av kriminella eller personer som är eftersökta av kronofogden. Mest kända är väl Thomas Möller och Björn Borg.

Då undrar flera om Runar tjänar stålar? Ja, det gör han. Under ett väckelsemöte eller gudstjänst kan han tjäna över 50 000 genom frikostig kollekt. Sådana här uppträdanden (för det är som en rockshow) gör han väl 20 till 30 gånger om året. Sedan deltar han även i åtskilliga mindre sammankomster där han bara tar 5 000. Men det är bra betalt för en timmes jobb.
Citera
2009-05-23, 12:47
Medlem
s0rk3ns avatar
runar är inte rik... han har ju skulder så det skriker om det! han kan inte ens betala för ett jobb man gjort för honom..
Citera
2009-05-23, 12:47
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
De pengar Runar tjänar sätter han in på konton som står på andra, bl.a. en advokatbyrå. Men även privata personer som släkt och vänner. De kontokort Runar har går alltså till dessa konton som andra äger. Därför kan han plocka ut hur mycket som helst utan att pengarna knyts till honom. Ett klasssiskt knep som änvänds av kriminella eller personer som är eftersökta av kronofogden. Mest kända är väl Thomas Möller och Björn Borg.

Då undrar flera om Runar tjänar stålar? Ja, det gör han. Under ett väckelsemöte eller gudstjänst kan han tjäna över 50 000 genom frikostig kollekt. Sådana här uppträdanden (för det är som en rockshow) gör han väl 20 till 30 gånger om året. Sedan deltar han även i åtskilliga mindre sammankomster där han bara tar 5 000. Men det är bra betalt för en timmes jobb.

På fråga ett undrar jag då vilka som ställer upp som målvakt åt Runar? Han raggar väl knappast alkisar i parken?

Påstående två stämmer inte då kyrkornas kollekt alltid går till ett förutbestämt syfte, i allafall inom frikyrkorna. Ibland kan det vara till underhåll eller reparation av själva kyrkan, men oftast går det till något krisdrabbat område i världen.

I undantagsfall ges ett bidrag till den predikant som bjudits in. Men då rör det sig om utgifter för resa och uppehälle. Någon slant i arvode men inte mer än en tusenlapp eller två.

I USA (och möjligen Livets ord då, jag har ingen koll på dem, men jag är tveksam till den summa du nämner.) kan predikanten däremot ges en enskild kollekt.
Citera
2009-05-23, 13:31
Medlem
Pank!

Han är pank som en kyrkråtta..Så..Jessica var ett bra giftemål....Stackars.....
Citera
2009-05-23, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peter-gbg
Han är pank som en kyrkråtta..Så..Jessica var ett bra giftemål....Stackars.....

..... så vitt du vet!!
Citera
2009-05-23, 15:13
Medlem
B2Bombarens avatar
Denne skojares nedgång och fall ska bli skoj att se. Hoppas han hamnar i rännstenen bredvid Leila K och andra misslyckade b-kändisar.
Citera
2009-05-23, 15:19
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B2Bombaren
Denne skojares nedgång och fall ska bli skoj att se. Hoppas han hamnar i rännstenen bredvid Leila K och andra misslyckade b-kändisar.
Men vem kommer riva ned honom? Media? Eller kommer han att slå krokeben på sej själv och genom egen förskyllan snubbla i gropen, där de två blinda redan ligger?
Citera
2009-05-23, 15:24
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Intressant att du hävdar att han tjänar sina pengar genom gudstjänst. Stämmer ju icke. Han har slutat som pastor för flera år sedan, uppträder inte 20-30 ggr per år. Vart skulle det vara? Kanske i hans eget sovrum i såna fall. Sen att han antar några "spirituella" uppdrag, visst. Han lever inget extravagant liv där han tjänar 100 000 i månaden.
Citera
2009-05-23, 17:06
Bannlyst
Runar är god för en rejäl fömrögenhet villket jag påpekat flera gånger i en annan tråd utan att bli trott. Hans stora problem är att han gifter sig med fel kvinnor som lurar av honom pengarna-som Karola.
Citera
2009-05-23, 17:19
Bannlyst
Svinet Runar S

Vill bara dela med mig lite info från säkra källor i Gbg att Runar spelar för båda lagen...

Aset har checkat in ett flertal gånger på mindre hotell i Göteborg och vänslats med västkustspojkar..

Kan inte avslöja mer ...utan att röja källorna ....
Citera
2009-05-23, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Runar är god för en rejäl fömrögenhet villket jag påpekat flera gånger i en annan tråd utan att bli trott. Hans stora problem är att han gifter sig med fel kvinnor som lurar av honom pengarna-som Karola.

Lurade Karola av honom pengarna? Det var väl snarare Carola som var den som tjänade pengar i den familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in