2016-01-30, 17:07
Medlem
Är det skillnad på skostorlekar på nätet jämfört i butik? Anledningen att jag kollar på nätet är skor är mycket billigare och bredare sortiment. Det gäller givetvis svenska butiker.
Citera
2016-01-30, 17:11
Medlem
SilentVictorys avatar
Ha ha ha ha... Tror du tillverkarna skapar särskilda skor beroende på om de ska säljas på nätet eller i fysisk
butik?

En anledning till varför det är billigare från onlineshoppar är att man inte behöver ha utgifter för massa personal, larmanordningar, särskilda kassasystem, dyra butikslokaler och lite annat krimskrams.
Citera
2016-01-30, 18:06
Medlem
kraftfoders avatar
Däremot har skor olika storleksmärkning i olika länder. Så köper man skor på nätet, så kan det alltså diffa beroende på varifrån man köper!
Citera
2016-01-30, 23:08
Avslutad
Att köpa skor på nätet utan möjlighet att kunna prova skodonen brukar i ca: 80% vara ett felköp, det går inte att köpa skor på nätet.
Citera
2016-01-30, 23:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Att köpa skor på nätet utan möjlighet att kunna prova skodonen brukar i ca: 80% vara ett felköp, det går inte att köpa skor på nätet.

Så stor returprocent tror jag inte det är, däremot skiljer sig storleken något mellan tillverkare så man bör prova de skor man tänker köpa, eller åtminstone liknande från samma tillverkare i fysisk butik om det är möjligt.

Själv har jag köpt en del skor från england, kör 43 i europastorlek, engelsk 9:a är något större (ca 43.25) vilket har funkat bra för mig. Man tvingas nästan testa lite för att hitta rätt.
Citera
2016-01-30, 23:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

I princip har du rätt. Men har man sedan tidigare exempelvis Nike-skor som man är nöjd med, (köpta i fysisk affär), kan man utan problem köpa exakt samma modell och storlek på nätet till lägre pris..
Så gör jag. Skulle dock aldrig köpa random skor på nätet eller postorder.
Citera
2016-01-31, 08:00
Medlem
Citat:

Därför man beställer tre par skor, storleken man tror passar, och så en storlek upp samt en ned, har alltid funkat för mig. De flesta svenska onlineshoppar erbjuder idag fri frakt och retur, man måste dock ligga ute med en del pengar ett tag, men det kan det vara värt.
Citera
2016-01-31, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Därför man beställer tre par skor, storleken man tror passar, och så en storlek upp samt en ned, har alltid funkat för mig. De flesta svenska onlineshoppar erbjuder idag fri frakt och retur, man måste dock ligga ute med en del pengar ett tag, men det kan det vara värt.

Javisst man kan ju köpa på sig ett gäng skor och sända tillbaka de överblivna, det borde funka, men det funkar absolut inte för mig att köpa skor på detta vis.
Citera
2016-01-31, 14:28
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Om man köper på faktura, vilket många också erbjuder gratis så slipper du det problemet också
Citera
2016-01-31, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Om man köper på faktura, vilket många också erbjuder gratis så slipper du det problemet också

Ja det är ju förnämligt men man ska like förbannat skicka tillbaka de överblivna skodonen vilket för mig i alla fall är tröttsamt, så tröttsamt att jag avstår från att köpa skor på nätet.
Citera
2026-06-09, 11:20
Avstängd
Lacerdas avatar
Asics har ett märkligt sätt...deras model GEL 5 är jag tvungen att använda 44.5 till när min skostorlek är 43. Japaner har inte alla hästar hemma ibland, vilket är ovanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in