Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-21, 23:16
Medlem
Hej

Har en iMac och har fixat windows 10 via bootcamp men själva hårddisken i imacen är för liten mängd därför har jag köpt en extern ssd på 256gb för spelande men frågan är om det funkar. Går det att installera spelen på en extern ssd och sedan köra på som vanligt på Steam som man hade gjort det på den partionerande

Tack på förhand om någon vet
Citera
2016-01-21, 23:31
Medlem
SpoonyOnes avatar
Jajemän, funkar hur bra som helst!

Finns viss begränsning bara av att Macen inte är jääätebra på spel rent hårdvarumässigt, men det antar jag att du redan vet.

Men gör så här:

1. Installera Steam på Windows
2. Välj extern SSD som nedladdningsplats för spelen du laddar hem.

Tips: ibland "försvinner" nedladdningarna genom att de inte står som nedladdade på Steam. Bara att vänta eller starta om Steam alternativt datorn i sådana fall.
Citera
2016-01-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpoonyOne
Jajemän, funkar hur bra som helst!

Finns viss begränsning bara av att Macen inte är jääätebra på spel rent hårdvarumässigt, men det antar jag att du redan vet.

Men gör så här:

1. Installera Steam på Windows
2. Välj extern SSD som nedladdningsplats för spelen du laddar hem.

Tips: ibland "försvinner" nedladdningarna genom att de inte står som nedladdade på Steam. Bara att vänta eller starta om Steam alternativt datorn i sådana fall.

ok, tack. Jag har en late 2014 5k. Med det bättre grafik kortet R9 M295x så hoppas det har lite krut i sig. Hoppas en Quadcore i5 pro räcker, 16gbram + ssd. Har hört att det underlättar en del om man har ssd istället för vanlig hårddisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in