Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-24, 06:29
  #13
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
jobbar du för tre eller är du bara godtrogen? Bara jämföra tele2 utan bindningstider där 20 Gb kostar 299, 5 Gb 248 , vill man ha en telefon kostar den utöver. Det är bara en illusion , man vill få folk att tro vi är så snälla så du får en lur helt gratis ))

Nej man kan inte med hedern i behåll säga att det är som att få en telefon på köpet, endast om man är en säljare för tre.

Fast det har ju ingen betydelse vad tele2 tar i pris när det ex inte funkar på vissa platser.
Där jag bor har 3 klart bäst täckning, klart bättre än Telia. Tele 2 funkar inte alls.
Känns ju lite b att köpa ett abonnemang som man inte har nytta av.

Du måste ha svårt att begripa, du betalar inget för telefonen.

Om kostnaden är samma för abonnemang+ telefon som för bara abonnemanget, får man telefonen på köpet eller inte?
Sen att man få streama musik för 70gb per månad utan extra kostnad är ju värt en del.

Vi kan ju jämföra med Telia eftersom du tycker om att jämföra.
4 gb surf + fria samtal och sms 299kr/mån utan telefon, 559kr/mån med iPhone 6s
24gb surf + fria samtal och sms 499kr/mån utan telefon,659/mån kr med iPhone 6s

Tre
6gb surf + fria samtal och sms + 70 gb streaming av musik 449kr/mån med eller utan iPhone 6s.
20gb surf + fria samtal och sms+ 70 gb streaming av musik 499 kr/mån med eller utan iPhone 6s.
I normala fall skulle man fått betala 50 respektive 100kr/mån för telefonen men just nu har 3 rea.

Jag vet inte om du är läskunnig, men jag skrev att man t.ex kan köpa abonnemanget hallon istället för tre.
Men som jag också skrev så har inte alla råd att lägga upp 6-7000 på ett bräde för en telefon.

Gick själv över till hallon från 3 när mitt abonnemang gick ut då det ändå är 3:s nät och mycket billigare.
Sen köpte jag mig en kinatelefon istället.
__________________
Senast redigerad av watson6669 2016-01-24 kl. 07:08.
Citera
2016-01-24, 09:24
  #14
Medlem
Nej det är väl 20 år sedan som de delade ut gratis mobiler senast eller snarare kastade mobiler på en. Jag fick två extra att ha i reserv när jag köpte min första för en krona.

Visserligen fick jag en SonyEricsson T1 eller vad hette den för cirkus tio år sedan av Comviq när jag varit kund där i tio år. Men nu för tiden blir man inte ens som stamkund gynnad med något.
Citera
2016-01-24, 20:55
  #15
Avstängd
Har hittat.........

3 säljer nämligen gratis iPhone med 24 månaders abonemang. Men 3 kan suga min kuk om jag skulle teckna abonemang hos det skit företaget.
__________________
Senast redigerad av dinguide 2016-01-24 kl. 20:58.
Citera
2016-01-26, 19:55
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Har hittat.........

3 säljer nämligen gratis iPhone med 24 månaders abonemang. Men 3 kan suga min kuk om jag skulle teckna abonemang hos det skit företaget.


Säljer gratis?

Har du länk för om de erbjuder gratis behöver du naturligtvis inte teckna abonemang!
Citera
2024-05-24, 08:31
  #17
Medlem
Comviq ger gratis mobiler om man tecknar abonnemang på 195 kr månad. Värt för nån som ändå vill ha abonnemanget ju?

Galaxy A05s Samsung tillxempel

10gb surf
Citera
2024-05-24, 08:57
  #18
Medlem
Hackenbush55s avatar
Mobiler är aldrig gratis, priset för mobilen ingår i abonnemanget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback