Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-21, 08:11
Medlem
MagnusJ666s avatar
Har köpt Rega rp1 och är ganska nöjd. Men tycker att det krävs att jag måste höja ljudet på min förstärkare rejält för att få tryck i ljudet. Har inbyggt riaa i förstärkaren och phono ingång. Är det det en dålig riaa som ger den "låga volymen"?
Tycker det är lite trist att en så pass bra vinylspelare ger så låg volym ut.

Har förstått att den analoga signalen från vinyl är lägre än den digitala.
Rega performance kit med en annan pickup som har högre signal kanske är lösningen?
Min lösning nu är att höja basen inställningar på förstärkaren mycket för att få ljudet som jag vill ha, men sedan när jag ändrar källa till exempelvis ps4 blir ju allt fel.. För hög bas osv.
Någon som uppgraderat till performance pack och fått högre volym? Ska tillägnas att jag är novis på detta. Tacksam för svar.
Citera
2016-01-21, 13:36
Medlem
Har du kopplat och ställt in allt korrekt på vinylspelaren respektive förstärkaren? Vad har du för förstärkare? Hur har du kopplat ihop dem?
Citera
2016-01-21, 14:27
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Har du kopplat och ställt in allt korrekt på vinylspelaren respektive förstärkaren? Vad har du för förstärkare? Hur har du kopplat ihop dem?

Jag har en Yamaha RX-A2020 med inbyggd riaa och phono. Finns bara ett sätt att koppla in Regan. Det är inbyggda RCA kablar i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in