Citat:
Ursprungligen postat av
DickeFix
Nu har jag inte läst hela tråden men om man ska spekulera innan man har mer fakta (vilket egentligen inte är konstruktivt) så kan motivet faktiskt varit precis tvärtom. Många sekulariserade iranier i Europa flydde från mullornas diktatur 1979. De har en blandning av avsky och rädsla för deras religiösa landsmän som lever här i väst. Det är ingen hemlighet att iranska regimen har utsända infiltratörer som spionerar på iranier utomlands. Om tjejen hade slöja på sig kan det faktiskt vara det som gav impulsen att knuffa ner henne. Antingen av hat eller, om han var schizofren, av rädsla att hon spionerade på honom.
Du har så rätt så, en god vän till mig är Iranie och hans föräldrar flydde till Österrike efter revolutionen.
Denna personens farsa var involverad i politik och han var emot mullorna, iaf så skickade regimen dit en som sköt honom i Österrike.
Som jag fattade det så skickar dom dit folk som ambassadörer som skjuter såna som är öppet emot regimen och eftersom det är ambassadörer så kan dom inte straffas, så det kan mcyket möjligt vara någon som varit rädd för att han blir spionerad på.