2016-01-20, 13:25
Medlem
Hej, som rubriken. Vad jobbar du med, varför och vad är dina tips för någon som inte vet vad dom ska göra själv?

Jag har i många år funderat över just det, mitt liv har gått från jobb till jobb utan att känna någon glädje i något jag gör, och tillslut orkar jag inte mer och säger upp mig eller rent av tackar nej när nästa säsong börjar. jag har aldrig haft några livs ambitioner och eftersom jag inte är mycket för materiel lycka så har lönen på slutet av månaden varit meningslös.

Jag finner mig själv sträva efter allt möjligt inom mina hobbyn bara för att kunna känna något behag men på sistone har jag till och med börjat tröttna på att spela spel på min fritid just pga att mitt välmående över detta tar över.

Själv kan jag inte riktigt sätta ord på det men som att det är något jag har missat, något som jag inte tänker på som inte skulle göra det självklart men som ett ljus på andra sidan, som påminner mig om varför, och som hjälper mig fortsätta.

Vad är det som får er att fortsätta om ni är i ett meningslöst jobb? Vad fick er att känna att det var det ni ville jobba med(för resten av era liv)? På vilket sätt får ditt jobb dig att känna efter dag in och dag ut?

Jag känner att jag kan inte vara ensam med dessa känslor och att detta kan vara någonstans man kan få inspiration eller kanske till och med ett svar i arbetslivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in