Nu har jag funderat, funderat och funderat. Läst och läst i massor. Jag har satt samman en dator nu, som jag känner mig nöjd med.
Jag ska inte ha någon hårddisk, jag tycker de är långsamma, skramliga, avger för mycket värme och är opålitliga. Jag väljer en SSD på 480GB istället. Behöver man lagra något mer så lägger jag över på extern HD, vilket jag har många av.
Jag har stoppat in två billiga DVD-brännare, vilken gör att man mycket snabbt kan kopiera om man skulle vilja det. De kostar ju knappt något.
Jag har satsat på en ljudisolerad kvalitetslåda med gott om utrymme. Den har fått lysande recensioner och är riktigt elegant.
Jo, jag har valt Sappire R9 390. Den har fått otroligt fina omdömen och recensioner från otaliga håll. Jag har inte sett att den skulle ha problem med buggar eller liknande. Den avger mycket värme när den pressas, men den har också mycket effektiv kylning med tre fläktar, som ska vara mycket tysta. jag har också valt en låda med tre 14mm fläktar. Lådan ska ha mycket bra avkylning.
i7 så valde jag K-modellen och jag valde moderkort med USB 3.1 och annat godis. så nu är väl alla nöjda. Vad gäller processorkylaren så monterar inte Inet tyngre än 750gram p.g.a. transportskaderisken. Så det finns inte så mycket att välja mellan.
Ni får mer än gärna kommentera mina val!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9055943/2016-01-23