2016-01-19, 10:32
Bannlyst
Halalslaktar de grisarna också?

Allvarligt talat: vilken är målgruppen för "halalskinka"? Jag har faktiskt hört talas om en butik som skulle satsa på det...
Citera
2016-01-19, 10:46
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det aktuella fallet är typiskt för babberi. GM åtalas för massa annat än bara svartslakten; våld, hot, stöld och olovlig körning. MENA-brottslingen borde aldrig ens släppts in i landet. Fåren är förmodligen de som sluppit lindrigast undan dessa mörkermän.

Så lågt att skylla på babbar och MENA. Jag säger som det redan nämnts tidigare i tråden.
Allt det du nämner (svartslakt, våld, övergrepp i rättssak, stöld av får, våld m.m m.m) har skett i Sverige i alla tider och den gemensamma nämnaren är män och inget annat.
Vi måste börja tala med våra manliga vänner så denna nya trend i barbari upphör
Citera
2016-01-19, 11:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Lite svårt att förstå dom religiösa aspekterna, i Sverige så ska djuren vara bedövade vid slakt, men då är den inte riktig halal slaktad så muslimer slaktar då själva.

Förutom att den bedövande slakten som sker i Sverige är ursäktad då denne sker utan kemiska tillsatser osv.
Citera
2016-01-19, 11:36
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Halalslaktar de grisarna också?

Allvarligt talat: vilken är målgruppen för "halalskinka"? Jag har faktiskt hört talas om en butik som skulle satsa på det...
Nej halalslakt av gris finns inte. Halal betyder tillåten, det är inte en slaktmetod. Men för att kött ska vara Halal skäktas djuret b la.
Citera
2016-01-19, 11:53
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Men har du stött på lammkebab på någon pizzeria i Sverige?
Turkisk döner kebab kan bestå av främst nötkött, det är nog den vanligaste typen av kebab i Sverige.
Araber/muslimer håller sig vanligen till Shish Kebab, dvs malet, spettat och grillat lammkött, dessa återfinns främst i kulturberikartäta områden.

Vill du äta en bra kebab, åk dit, inte "Royal Kebab" i Gamla Stan (eller motsvarande).

När jag bevistar muslimska länder, letar jag alltid upp moskéerna, där finns i allmänhet den bästa maten.
Man ska alltid äta där 'locals' äter, minst risk för fusk och griseri.
Citera
2016-01-19, 12:37
Medlem
Är väl halal vi pratar om?
Citera
2016-01-19, 13:08
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbattmanen
Vem fan har lammkött på pizzan?
Nån skum form av kebab? Måste ju kännas på smaken.
Men fram med vilken det är nu!!!

Man har inte lamm på pizzan.. man får lamm på pizzan.

Legenden säger annars att det är åsna på pizzan, problemet är bara att åsna inte är fullt lika vanligt i Sverige.
Citera
2016-01-19, 13:08
Medlem
Mullrets avatar
Var är nu företrädarna för http://www.djurensratt.se/ som så gärna värnar om minkarna ?

Vore det inte lämpligt ta sig an de stackars fåren som får sina halsar uppslitsade för några sandnegers skall få utlopp för sin medeltida religion ?
Citera
2016-01-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Man har inte lamm på pizzan.. man får lamm på pizzan.

Legenden säger annars att det är åsna på pizzan, problemet är bara att åsna inte är fullt lika vanligt i Sverige.

Hört att de skall vara i kebab
Citera
2016-01-19, 14:30
Medlem
TheDarkCats avatar
Ät inte där. Jävla djurplågare
Citera
2016-01-19, 16:32
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jävla neandertalare, djurplågeri av högsta grad är det!, Halal borde totalförbjudas i Sverige.

All form av industriell djurhållning är är i högsta grad djurplågeri. Släpp sargen och kom med i matchen.

Jag tycker alltså inte att halal eller annan stenålderskultur är bra, men tror du att de miljontals djur som föds upp och slaktas i Sverige varje år inte lider och plågas så är du riktigt pantad.
Senast redigerad av TheyWillKillUsAll 2016-01-19 kl. 16:51.
Citera
2016-01-19, 16:53
Medlem
Ägaren till pizzerian, vem var det? Säkert en dum fråga, då jag läst hela tråden, men jag har väl ADHD eller nåt.

Här var det något nytt:

https://www.facebook.com/pages/L%C3%A5ng%C3%A5s-Pizzeria/218840721481624
Cliff Olsson—
5 stjärna
Deras lamm-pizza är gudomlig! Har aldrig smakat så färskt lammkött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in