2005-12-07, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Man vrider sig sig på stolen över polisens inkompetens..
Han hade kanske klarat sig om han inte begått misstaget att använda sitt riktiga namn när han hyrde Micran

Fantastisk serie iallafall. Är väldigt imponerad av kvaliteten.
Härlig action i slutet också.

Trodde jag hade dåliga raggninsrepliker men nu känns det mycket bättre

Att knyta ihop repet kändes... OJ VI HAR FÖR LITE PENGAR!

fast okej ändå, kanske för jag läst boken innan.
Citera
2005-12-08, 00:03
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Men scenen på Stureplan var ju fruktansvärt dålig. Mycket av 90-talsvibben bara dog när Sturecompagniets uteservering och en 3G-butik skymtade. Och scenen kändes ju dessutom helt onödig.

/CW

Det störde mig mindre. Scenen var inte onödig, det var den autentiska vägen Ausonius tog. Polisen tappade honom när han cyklade in på Biblioteksgatan väl? Det är lite väl mycket begärt att de ska bygga en 90-talskuliss av hela Stureplan för de sekunderna tycker jag.
Citera
2005-12-08, 00:06
Medlem
Mycket bra serie. Man blir verkligen förbannad när man ser polisens inkompetens. Några små misstag såg man ju, men annars tycker jag att de har lyckats bra, och jag är glad att de inte drog ut på det hela.
Ser verkligen fram emot dokumentären på söndag.
Citera
2005-12-08, 00:09
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det störde mig mindre. Scenen var inte onödig, det var den autentiska vägen Ausonius tog. Polisen tappade honom när han cyklade in på Biblioteksgatan väl? Det är lite väl mycket begärt att de ska bygga en 90-talskuliss av hela Stureplan för de sekunderna tycker jag.

Jo, visst är det mycket begärt, men det störde ju -helt plötsligt var man tillbax 2005.Var det verkligen så viktigt att han flydde just där?

/CW
Citera
2005-12-08, 00:35
Medlem
klockren liten miniserie, enda vettiga svenska produktionen på mycket länge.
Citera
2005-12-08, 00:43
Bannlyst
Walter ppk??

När John Aousonius var i Sydafrika var det en scen där han köpte en mycket liten pistol av märket Beretta. Då säger expediten något i stil med att detta var original pistolen som James bond skulle använt eller använde i boken om Agent 007, skriven av Ian Fleming. Såvitt jag vet använder 007 en Walter ppk i filmerna, men kanske inte i bökerna?

Var det någon som snappade upp det där?
Citera
2005-12-08, 00:47
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodstock
När John Aousonius var i Sydafrika var det en scen där han köpte en mycket liten pistol av märket Beretta. Då säger expediten något i stil med att detta var original pistolen som James bond skulle använt eller använde i boken om Agent 007, skriven av Ian Fleming. Såvitt jag vet använder 007 en Walter ppk i filmerna, men kanske inte i bökerna?

Var det någon som snappade upp det där?

Expediten sa väl bara att "Ian Flemmings James Bond" hade en sådan.
Citera
2005-12-08, 00:58
Bannlyst
Tyvärr regissör Mikael Marcimain, men där sprack det!

Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Men scenen på Stureplan var ju fruktansvärt dålig. Mycket av 90-talsvibben bara dog när Sturecompagniets uteservering och en 3G-butik skymtade. Och scenen kändes ju dessutom helt onödig.

/CW

Konsumbutiken och hela fastigheten mittemot videobutiken Guldrullen på Odengatan fanns inte 1992, hela filmen kändes orealistisk när jag upptäckte detta. Kvarteret borde rivits inför inspelningen!

Du kan ditt Stureplan CW, avatar på en riktig Stureplans stekare har du också!

Woodstock
Citera
2005-12-08, 00:59
Bannlyst
Walter ppk??

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Expediten sa väl bara att "Ian Flemmings James Bond" hade en sådan.

Jamen det stämmer ju inte! Han säger ju Beretta men Bond använde en walter ppk!
Citera
2005-12-08, 01:01
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Konsumbutiken och hela fastigheten mittemot videobutiken Guldrullen på Odengatan fanns inte 1992, hela filmen kändes orealistisk när jag upptäckte detta. Kvarteret borde rivits inför inspelningen!

Du kan ditt Stureplan CW, avatar på en riktig Stureplans stekare har du också!

Woodstock

Instämmer. De borde rivit kvarteret. Liksom 3G-butiken och Sturecompagniets uteservering. Amatörfasoner!

/CW
Citera
2005-12-08, 01:01
Medlem
bra serie!

mycket fina raggningsrepliker!

vad heter den blonda tjejen som han mötte i tvättstugan?
Citera
2005-12-08, 01:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Jamen det stämmer ju inte! Han säger ju Beretta men Bond använde en walter ppk!

Jag återgav bara vad han sa. Om du sedan är övertygad om att ingen försäljare någonsin ljuger...Bond är ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in