2016-01-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
SD har aldrig sagt att det är rasister.
tror inte heller klu klux klan har sagt att de är rasister.
Nej, så att?

Det är väl inget som hindrar dej från att kalla SD för rasister för det om du nu tycker det,ungefär som du kallar svenskar rasister för att de är mer benägna att anmäla invandrare som begår brott. Men påstå inte att det är SD själva eller Metro som har konstaterat det när det är du själv som anser att de är det.
Senast redigerad av Scull 2016-01-17 kl. 00:49.
Citera
2016-01-17, 07:07
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fliinch

När Jerzy och media presenterar att anmälda brott (Inte antalet brott) har minskat är det inte en lögn, men det är vilseledande.

När Jerzy och media presenterar att samhället blivit tryggare är det en lögn.

Totalt har antalet anmälda brott endast minskat för att kategorin inbrott har minskat påtagligt.
[Källa: http://statistik.bra.se/solwebb/action/]

Tittar vi istället på kategorier som mord, våldtäkt, misshandel, osv har allt ökat kraftigt det senaste åren.

Det är inte min definition på ett "tryggare samhälle".

Att stor media inte förstår detta är jag inte förvånad över, de flesta journalister är inkompetenta och kan inte tillgodogöra sig statistik.

Jarzy borde däremot känna till detta men försöker högst troligt enbart vilseleda.

För att knyta an till "våldtäkt/ försök till våldtäkt" så har utrikesfödda i samma BRÅ-rapport som ovan en överrisk på 5 ggr. (s.43)
Läser du inte vad jag skriver???

Jag förklarade att Jerzy där mer eller mindre bekräftade - medvetet dessutom - att han blivit Beordrad. Att hans professur inte var så "fri" man kanske vill tro.

För han sa som sagt att han blev förvånad, när han blev anställd som professor, att brottsligheten minskat.
Men som aktiv och framstående kriminolog Visste han redan Exakt hur brottsligheten såg ut. Han fick alltså inte någon form av ny kunskap iom att han utnämndes till professor - bortsett från att han då tydligen fick reda på att det var en tjänst som innebar att vara statens megafon.
Jerzy blev alltså Beordrad att tex vinkla brottsstatistiken. det var Det han "blev förvånad" över.
Och det var Det han där berättade, på ett bitande ironiskt sätt.
Som jag skrev så blev han säkert "uppkallad till rektorn" efter det, där denne tog honom i örat ordentligt

För det är ju inte Meningen att svenska professurer ska ha statlig styrning. Snarare tvärtom skryter vi ju så vitt och brett om just den ack så "fria forskningen" i Sverige, och kontrar gärna med andra länders mindre fria sådan

Jerzy blev alltså förvånad över att få reda på att det finns en mörklagd statlig styrning över svensk forskning.

Det Är alltså inte Jerzy som är skurken här.
Han är tyvär den synliga delen och får därför stå ut med att bli sammankopplad.
Men han är inte den Ansvarige.
De ansvariga hittar vi bland de relevanta statsråden, tex justitiedepartementet ligger nära till hands.

Sverige är tyvärr inte så fritt som vi vill tro, som vi fått höra.
Varken utbildningsväsendet eller rättsväsendet är oberoende makter i Sverige. Inte media heller etc. Jämför med andra länder såsom tex USA eller Italien som faktiskt Har oberoende, och fritt, rättsväsende, utbildningsväsende och media.
Sverige är så mycket mer statligt kontrollerat än vad vi ens vågar oss till.
Citera
2016-01-17, 07:25
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Läser du inte vad jag skriver???

Jag förklarade att Jerzy där mer eller mindre bekräftade - medvetet dessutom - att han blivit Beordrad. Att hans professur inte var så "fri" man kanske vill tro.

För han sa som sagt att han blev förvånad, när han blev anställd som professor, att brottsligheten minskat.
Men som aktiv och framstående kriminolog Visste han redan Exakt hur brottsligheten såg ut. Han fick alltså inte någon form av ny kunskap iom att han utnämndes till professor - bortsett från att han då tydligen fick reda på att det var en tjänst som innebar att vara statens megafon.
Jerzy blev alltså Beordrad att tex vinkla brottsstatistiken. det var Det han "blev förvånad" över.
Och det var Det han där berättade, på ett bitande ironiskt sätt.
Som jag skrev så blev han säkert "uppkallad till rektorn" efter det, där denne tog honom i örat ordentligt

För det är ju inte Meningen att svenska professurer ska ha statlig styrning. Snarare tvärtom skryter vi ju så vitt och brett om just den ack så "fria forskningen" i Sverige, och kontrar gärna med andra länders mindre fria sådan

Jerzy blev alltså förvånad över att få reda på att det finns en mörklagd statlig styrning över svensk forskning.

Det Är alltså inte Jerzy som är skurken här.
Han är tyvär den synliga delen och får därför stå ut med att bli sammankopplad.
Men han är inte den Ansvarige.
De ansvariga hittar vi bland de relevanta statsråden, tex justitiedepartementet ligger nära till hands.

Sverige är tyvärr inte så fritt som vi vill tro, som vi fått höra.
Varken utbildningsväsendet eller rättsväsendet är oberoende makter i Sverige. Inte media heller etc. Jämför med andra länder såsom tex USA eller Italien som faktiskt Har oberoende, och fritt, rättsväsende, utbildningsväsende och media.
Sverige är så mycket mer statligt kontrollerat än vad vi ens vågar oss till.

Nej, jag tror inte heller att Jerzy har med det att göra.
Sexualbrotten minskar mest bland alla brott i en tid när polisen inte griper brottslingar.
http://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/nyheter/2016-01-14-anmalda-brott-2015---preliminar-statistik.html
Regeringen offrar medborgarnas säkerhet pga en agenda som är hemliga för allmänheten.
Citera
2016-01-17, 11:26
Medlem
Quwaesad177s avatar
Med tanke på hur poliser mörkar brott och lägger ner fall för att inte "gynna" de mörka krafterna och för att inte anklagas för rasism finns det all anledning att tro att samma sak gäller för brottsoffer o särskilt våldtagna.
Alltså följer det att det är mindre troligt att att folk anmäler invandrares/flyktingars brott av rädsla för att anklagas för rasism, motsatsen till Metros slutsats.
Citera
2016-02-28, 09:05
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Och idag går Metro till hatattack mot polisen som för nån månad sen varnade mot gatubarnen på Sergels Torg. Det rapporteras för mycket i media är budskapet.
Citera
2016-02-28, 09:18
Bannlyst
Klart att pedofilerna är emot svenska kvinnor som är lojala mot sitt eget folk istället för Mohammods folkslag. En sådan lojalitet kan ju försvåra omvandlingen av Sverige till ett kalifat, där författaren förenligt med sin religion får knulla 9-åriga småflickor (likt profeten), våldta kvinnor och mörda deras män (likt profeten) och så klart - det viktigaste av allt - knulla åsnor (likt profeten). Det går ju inte an!
Citera
2016-02-28, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Och idag går Metro till hatattack mot polisen som för nån månad sen varnade mot gatubarnen på Sergels Torg. Det rapporteras för mycket i media är budskapet.
Ja det går ju inte an! Blattarna måste ju få våldta 13-åringar ostört. Förstår ju vem som helst! Dessutom får man inte ge den negerknullande feministikonen Zara Larsson dålig PR!

http://www.friatider.se/13-arig-flicka-valdtogs-pa-stockholmsfestival-misstankt-garningsman-slapptes-direkt
Citera
2016-02-28, 09:41
Medlem
FittJannes avatar
Metro ljuger, skarvar, undanhåller vital information och skiljer ogärna på äpplen och päron.
De putsar på sina krönikor och artiklar tills de passar agendan/ideologin. Sanningshalt och kritisk analys är sekundära parametrar.
Jag föreställer mig ett litet barn som leker med ett sånt där kloss-pussel där man ska passa olika geometriska former genom hål och där barnet, när klossar inte passar, ignorerar problemet och istället jublar triumferande över de klossar man lyckades med.
Citera
2016-02-28, 09:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Just Svenska kvinnor är som grupp onekligen mer rasistiska än män, även om jag inte alls är säker på att det var det Metro sade. De kan vara detta tack vara att de använder Feminismen som ursäkt.
Citera
2016-02-28, 11:43
Medlem
Citat:
Varje fall är problematiskt i sig, men våldet som kvinnor blir utsatta för är ett strukturellt problem, vilket man inte kan säga om händelser när en kvinna utnyttjar en man, säger Klara Hradilova Selin.

Hur menar hon här, på vilket sätt är det ett strukturellt problem?

För att räkna med dom oanmälda våldtäkterna så kan vi säga att är ungefär 5000 som misstänks för våldtäkt varje år (Enl artikeln angav hon siffran 2400, men då det tydligen finns ett stort mörker tal så räknade jag det dubbla).

5.000.000/5000 = 0.001% av den manliga befolkningen (Räkna på 5.000.000 för att göra det enkelt).

Är det strukturellt när 0.001% av den manliga populationen beter sig såhär eller vad menar hon egentligen? Någon som kan förklara?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in