2016-01-11, 13:37
Medlem
Jag kan inte längre öppna excel-filer på min macbook air. Det hela startade när jag uppdaterade datorn till El capitan för någon vecka sen... Jag kan absolut ingenting om datorer, så jag vet inte själv om jag gör några fel... Men jag får statistik dagligen jag måste kunna öppna och redigera.
Det funkar att öppna med förhandsvisning, men när jag försöker öppna helt vanligt står det att filen måste repareras osv, jag trycker ja och det står att det inte fungerar... Vad är det för fel?

Kan det vara så enkelt att mina kollegor inte har uppdaterat sina datorer och fortfarande har "gamla" excel eller något?

Tacksam för svar!
Citera
2016-01-11, 13:59
Medlem
StyleWarss avatar
Säg åt dina kollegor att inte ha med specialtecken i filnamnen. För visst är det specialtecken i filnamnen?

Med specialtecken avses @ och såna krumelurer. Försök skicka excelarket till dig själv igen, men i en annan mailklient/mailadress och försök öppna igen.
Citera
2016-01-11, 14:19
Medlem
Tack! det fungerade när jag öppnade filen via min hotmail i safari.. men det är ngt specialtecken i titeln på några av filerna jag får...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in