Citat:
Ursprungligen postat av
vjvs
Håller med dig om att det är lika illa om det är en invandrare eller svensk som tafsar.
Om du har tid över, så gå till närmasta tingsrätt och be att få namnen på de som är åtalade den dagen. Jag är inte advokat själv, men känner flera som är det. Får ofta meddelande från dem om hur många som är invandrare. Senaste smset jag fick: 20 av 22. Då är det inte bara våldsbrott utan även narkotika, stölder etc.
Det är inte VÄRRE att en invandrare gör ett brott än en svensk - det är lika förkastligt. Däremot gör invandrare i genomsnitt mkt fler brott än svenskar. Så ser det ut i hela Europa.
Fast svenska killar kan kalla tjejer horor och annat skit utan att det är något direkt brott... Är mest sånt jag menar.
Jag vet ju hur det ser ut med att dem ofta har en annan kultur där de förekommer mer våld mot kvinnor, och det tar dem med sig hit och därför händer det sånt...
Sen så anser jag även att det finns andra orsaker t.ex utanförskap och att de har det sämre ställt, inte har så bra möjlighet att integreras om det är kanske en skola där alla är stökiga och ingen kan svenska bland eleverna så får de mindre chanser... Man har inte ens jobb eller bostad till alla som kommer in. Vad ska de göra jo stjäla sälja knark...
Dessa brotten mot kvinnor iaf det som är i relationer hade ju hänt även om det var i deras hemland.