Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-05, 21:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Ring eller maila till din operatörs kundtjänst och fråga. Driftstörningar i mobilnätet är inte helt ovanliga.

jag kollade upp driftstörningar på deras hemsida, och sökte på mitt område. allting skulle funka normalt.
Citera
2016-01-05, 21:46
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
jag kollade upp driftstörningar på deras hemsida, och sökte på mitt område. allting skulle funka normalt.
Den informationen är inte alltid uppdaterad. Har du testat att starta om din telefon?
Citera
2016-01-05, 21:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Den informationen är inte alltid uppdaterad. Har du testat att starta om din telefon?

flera gånger. tog även ut simkortet och satte tillbaka det, ingen ändring..
Citera
2016-01-05, 21:49
  #16
Medlem
plusforwards avatar
Jag hoppas det var statligt godkänd porr du tittade på annars är det nog hög sannolikhet att polisen slår in dörr'n någon gång innan veckans slut..
Citera
2016-01-05, 21:50
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Jag hoppas det var statligt godkänd porr du tittade på annars är det nog hög sannolikhet att polisen slår in dörr'n någon gång innan veckans slut..

ingen aning om den är.. är du seriös?
Citera
2016-01-05, 21:53
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
flera gånger. tog även ut simkortet och satte tillbaka det, ingen ändring..
Då är det riktigt illa. Kassera telefonen och fly landet fortare än kvickt

Vi som är lite äldre och mer erfarna tror att det ordnar sig rätt snart och din telefon kommer snart att kunna prata med nätet igen.

Har du förresten ringt till deras kundtjänst/support och inte bara kollat på en (ofta dåligt uppdaterad) sida med driftstörningar?
Citera
2016-01-05, 21:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Då är det riktigt illa. Kassera telefonen och fly landet fortare än kvickt

Vi som är lite äldre och mer erfarna tror att det ordnar sig rätt snart och din telefon kommer snart att kunna prata med nätet igen.

Har du förresten ringt till deras kundtjänst/support och inte bara kollat på en (ofta dåligt uppdaterad) sida med driftstörningar?

nej tittade bara på deras hemsida. trodde inte den var dåligt uppdaterad. men får hoppas. du låter lite sarkastisk så antar det är lugnt.
Citera
2016-01-05, 22:00
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
nej tittade bara på deras hemsida. trodde inte den var dåligt uppdaterad. men får hoppas. du låter lite sarkastisk så antar det är lugnt.
Ja visst är jag sarkastisk. Att flippa ur totalt bara för att ens telefon visar "ingen service" är inte särskilt hälsosamt. Då lär du inte bli långlivad.

Förutom strul hos operatören så kan ju din telefon vara trasig. Eller ditt sim-kort. Har du testat med ett annat sim-kort?
Citera
2016-01-12, 06:17
  #21
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
Hej.
Kan min operatör se vad jag surfar på? Min täckning på mobilen har försvunnit står ingen service, har startat om den flera gånger nu.. tänk om det är så att min operatör fipplar med den för den ska funka normalt vid det området jag är på. Det kanske är någon som övervakar mig ATM? kollar igenom porrhistorik mm...eller?


"Ingen Service " betyder att du har dålig mottagning och det finns ingen kontakt just då. Kan var telefonen som fått virus också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback