Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik.N
Här har vi en individ som tänker! Äntligen!
De som tycker flyktingströmmen är stor nu kan bara vänta hur många det blir om klimatkatastrofer börjar ske. Det kommer bli minst en miljard som kommer fly för sina liv om vattennivån höjs med ex tre meter. Byggnader, städer och länder kommer att dränkas och då kommer vi defenetivt få fler flyktingar än vad som exsisterar idag. Det kan jag lova.
Därför måste vi lägga extra mycket kryt på klimatpolitiken. Minsann har vi ett klimatavtal men det är långt ifrån katastroferna som kommer ske. "Att varje nation ska redovisa egna klimatmål och sedan redovisa det för resten av länderna -" är inte närheten av tillräckligt.
Som TS säger, detta är endast en bråkdel av flyktingar som vi har nu än vad som kommer ske i framtiden. Så alla individer som tycker att inte vi kan ta emot flyktingar kan ju bara vänta vad som kommer ske om 20-25 år.
Jag tillhör en av dem som inte tror att koldioxid är en växthusgas. Jag tror dock på att det sker en klimatförändring. Men tror att denna beror på "naturliga" faktorer och startade redan efter den lilla istiden på 1600-talet. - Istället bör Afrika bränna hur mycket brunkol som helst och utveckla sina länder och införa en enbarnspolitik. - Att uppvärmningen idag beror på att vita män inte har filter i sina avgasrör är kulturmarxistisk religion. - Det är araberna och afrikanerna som behöver en enbarnspolitik som i Kina.