Citat:
Ursprungligen postat av
Bocken.Bruse
Aha... du söker ett program som gör en löpande kopia av din redan befintliga hdd? Sparar du en fil på din befintliga (interna) hdd så ska även programmet spara ner denna fil på en extern hdd och raderar du eller flyttar du en fil på din befintliga (interna) hdd så ska exakt detta moment utföras på din externa hdd.
Rätt uppfattat?
progget behöver inte göra det automatiskt men det ska vara smidigt och enkelt.
den ska känna när något tagits bort, lagts till och ändrats.
jag har kopierat över allt från min slav-partition till en extern disk.
jag tog bort några filer från slaven och sen syncade jag diskarna mot varandra med
freefilesync och den hittade det jag tagit bort, rensades sen utan problem
så det gick bra. vi får se sen hur det blir med mappar och lite mer större ändringar, men det ska nog inte vara några problem
Citat:
Ursprungligen postat av
1FF
Jag kan egentligen fortfarande inte se att AOMEI inte skulle fylla dina behov baserat på den info du givit. Du har bara inte informerat dig tillräckligt för att komma till den insikten. Det kan t.e.x synka och även köra backup efter schema.
Mer info -
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
jag provade sync-altenativet men det gick inge bra. den kände av när något lagts till men inte när någit tagits bort.
att göra backup på en partition gick bra men inte att göra incremental backup på den sen efteråt, backuppen började bara om från början.
jag provade också filebackup men den gick inte med på att lägga in en hel stor mapp utan då stod det att jag skulle använda "partion backup" istället och det funkade ju inge bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
AntonS
Jag har nu i rätt många år använt FBackUp
www.fbackup.com/sv
Där kan man välja att göra en spegelbackup (filerna ligger i seperata originalformat) eller som en enda avbildning.
Jag kopierar filerna med spegelbackup och det tar nån minut varje gång. En stegvis uppdatering görs av ändrade filer. Backupen är då direkt användbar utan nåt speciellt backupprogram, om olyckan skulle vara framme.
låter precis som freefilesync som jag använder nu.
man får upp två fönster där man väljer sina två destinationer att synca.
man kan använda: tvåvågs, spegla, uppdatera och anpassad sync och man kan göra om varje alternativ precis som man vill.
jag står på anpassad, visste inte det förrens nu.
jag använder: kopiera nytt åt höger, uppdatera åt höger och ta bort åt höger. jag har bockat i att jag vil slänga i papperskorgen men om man vill kan man ta bort filerna direkt