2015-12-22, 22:10
Bannlyst
Jag har en kompis som utvecklar ett java-spel, och ville prova det på en gammal MBP jag kommit över. Skoldatorerna har Capitan (där detta funkar utmärkt, funkar även på pc), och jag själv sitter på 10.6.8, och en MBP från 2007(?).

När jag försökt ladda ned en nyare version av java, som jag blivit rekommenderad att ladda ned, står det att det krävs minst 10.7. Fine, tänker jag, och laddar ned programmet jag vill ha. Funkar utmärkt att öppna .dmg-filen, men sedan tar det stopp. Ser programmets ikon med ett stort "förbudstecken" framför (ring med diagonalt streck i), och sedan får jag meddelandet "Det går inte att öppna programmet xxxxx eftersom det inte stöds på den här typen av Mac".

Polaren har tidigare gjort ett liknande projekt, där det med javascriptet fungerat utmärkt att köra det på den här gamla skrothögen.

Vad kan ha gått fel, och vad kan jag göra åt saken?
Citera
2015-12-23, 08:43
Medlem
sommarlovs avatar
Fråga din kompis om han har begränsningar i programmet, typ kräver 64 bitar eller så...
Citera
2015-12-24, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Fråga din kompis om han har begränsningar i programmet, typ kräver 64 bitar eller så...

Det var oklart, men han trodde inte att 32/64 spelade roll. Systemkrav var typ OSX10.5 och komponenter som en 90-talsdator.
Citera
2015-12-25, 22:50
Bannlyst
Kör en liten bump här...!
Citera
2015-12-27, 21:54
Bannlyst
Hm, bump?
Citera
2015-12-30, 01:03
Bannlyst
Kom igen nu, någon måste veta något!
Citera
2015-12-30, 08:45
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5373n
Kom igen nu, någon måste veta något!

Det är nog så att någon hade svarat om det fanns något att komma med. Men eftersom det gäller ett spel som din kompis utvecklar så är det nog han som behöver kolla varför det inte fungerar på den dator du vill köra det på.
Citera
2015-12-30, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det är nog så att någon hade svarat om det fanns något att komma med. Men eftersom det gäller ett spel som din kompis utvecklar så är det nog han som behöver kolla varför det inte fungerar på den dator du vill köra det på.

Tack för svar

Han har faktiskt ingen aning. Det här är den enda dator som inte klarat det. Även den äldsta, hm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in