2015-12-22, 23:02
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
Tjaa.

håller mig kort....
Min kompis har startat en ny verksamhet där han fixar bilar.

Så jag skulle vilja köpa honom en present så tänkte mig en OBD2/Felkodsläsare som man kan
*Radera Felkoder/lampor
*Felsöka/diagnostisera
*Och mm (förstår mig inte på sånt så bra)

vill såklart gå så billigt som möjligt.

Vad är det man ska kolla på när man köper sånt? vad är det man ska söka efter som sagt.

kollade lite på biltema men de hade bara en som man kunde endast släcka motorlampor och inget annat.

är dålig på att hitta sånt då jag som sagt inte förstår mig så bra på de.

TACKSAM I FÖRHAND
Det kan vara lite halvkinkigt att använda piratkopierad diagnosutrustning som företagare. Många gör säkert det, men skulle det hända något tråkigt så kan det bli dyrt.
Det gäller iof också för hemanvändarna, men där kan man överväga riskerna på ett annat sätt.
Citera
2015-12-23, 18:38
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Vilken programvara är bäst till bmw om man har en Elm 327 till datorn. Eller finns det något speciellt man använder till bmw ?
Det här kommer Du långt med till BMW

Inpa bra men krångligt att installera.
http://www.aliexpress.com/af/bmw-inpa.html?ltype=wholesale&d=y&origin=n&SearchText= bmw+inpa&initiative_id=AS_20151223093048&isViewCP= y&catId=200003004

Autoscanner 1.4 den använder jag ofta, kan ta ett tag innan man hittar det man vill göra.
Men mycket användbar.
Kan också ändra kilometer i ljusmodulen, bra om man ändrar km i M35080 chipet.
http://www.aliexpress.com/item/Auto-Scanner-1-4-0V-For-BMW-OBD-Diagnose-Scan-Tool-1-4-0-Never-Locking/32352731995.html?ws_ab_test=searchweb201556_1,sear chweb201644_1_79_78_77_82_80_62,searchweb201560_8
Citera
2015-12-27, 10:24
Medlem
Sök efter autocom på eBay. Originalet används på verkstäder, kopian funkar fint med. På svenska dessutom.
Citera
2015-12-27, 10:53
Medlem
keyzexs avatar
Se upp på Ebay och Aliexpress när Du letar efter Autocom där.

Beroende på att de flesta skriver att att de säljer Autocom, men dom levererar Delphi som i för sig är bra men jag anser att Autocom är bättre.
Du kan köpa interfacet och sedan installera Autocom(byt firm ware) eller så kan Du köra Wow Wurth som är rätt bra.

Svenska tillverkaren av Autocom har börjat agera mot dom som säljer kopior av deras produkt, men kopian är helt okey, jag har både original och kopia och märker ingen skillnad

Dessutom kolla så att det är ett interface med OKI chip.
Citera
2015-12-27, 12:17
Medlem
Bra info!
Det måste kommit nu på senare tid. Jag köpte min -12 och då var största problemet att installera det. Tog någon minut av klurande. Men inte svårare än att läsa innantill.

Men förstår inte problemet, om man inte får det man beställt så kör man väl fraud-köret på eBay. De flesta säljare kryper ju direkt på en dålig review och det är ju långt bättre än att bli stämplad som scam.
Felet dom flesta gör är att inte läsa vad de beställer. Och får man då "fel" så är det SBS relaterat.

Sedan kan jag väl förstå att autocom surar. Det är ju skillnad på ~1500:- och 35000:- så att folk snålar och chansar är uppenbart. Jag gjorde ju det. Sett dom som sålt kopior på blocket som original med.

Oavsett, det är ruggigt lättanvänt och jag har bara gått bet på en bil, en Volvo av alla bilar med. Kör vag-com med och det är mer tungrott.
Citera
2015-12-27, 18:21
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truppminan
Bra info!
Det måste kommit nu på senare tid. Jag köpte min -12 och då var största problemet att installera det. Tog någon minut av klurande. Men inte svårare än att läsa innantill.

Men förstår inte problemet, om man inte får det man beställt så kör man väl fraud-köret på eBay. De flesta säljare kryper ju direkt på en dålig review och det är ju långt bättre än att bli stämplad som scam.
Felet dom flesta gör är att inte läsa vad de beställer. Och får man då "fel" så är det SBS relaterat.

Sedan kan jag väl förstå att autocom surar. Det är ju skillnad på ~1500:- och 35000:- så att folk snålar och chansar är uppenbart. Jag gjorde ju det. Sett dom som sålt kopior på blocket som original med.

Oavsett, det är ruggigt lättanvänt och jag har bara gått bet på en bil, en Volvo av alla bilar med. Kör vag-com med och det är mer tungrott.
Här har Du ett bra exempel där säljarens rubrik är lockande om man har letat efter en billig Autocom hos Aliexpress.
"New OBD Scanneer for autocom cdp pro plus car and truck Auto Car OBD2 OBD 2 Diagnostic tools Code Scaner Tester Detector"

http://www.aliexpress.com/item/2013-newest-version-TCS-CDP-pro-plus-for-autocom-car-and-truck-Auto-OBD2-Diagnostic-tool/1650428469.html?ws_ab_test=searchweb201556_1,searc hweb201644_1_79_78_77_82_80_62_81,searchweb201560_ 8
Men är man inte observant och kollar noga så missar man att den levereras med Dephi.
Då går det inte att gnälla utan det blir SBS relaterat.

Jag har beställt hem den här från Ebay åt en kompis, den beskrivningen hävdar inte att det är Autocom software som den levereras med, men i beskrivningen av installationen så står det att produktnyckeln skall vara a-710-142 vilket stämmer bra med Autocom.

http://www.ebay.com/itm/262152252344
Installations anvisningen:
Med tanke på att Du nämner Vag-Com jag antar att Du menar VCDS så säljs det just nu en fejkat kopia ver 17.7 den blåsningen gick jag på och då har jag en jävla massa kablar och program.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in