Jag hörde talas om detta först nu i och med den här tråden, har man inte öppnat Steam är det alltså lugnt och även om man har det är det inte någon direkt risk att pengar dras?
Jag har bara haft Steam öppet i bakgrunden eftersom det startar med Windows och jag har inga pengar i wallet.
Ja, jag tänker det också. Jag har jag läst om tre olika personer som påstår att det har dragits pengar från deras konton. Jag är dock osäker på om de menar på att pengarna har dragits från deras bankkonto eller Steam-konto - eller om de ens talar sanning eller bara ljuger för uppmärksamhetens skull (eller kanske med förhoppningar om att få någon sorts ersättning).
Jag har läst en post från en som säger att den hade ett nytt spel på sitt konto med.
Hur skulle jag kunna sättas i risk om jag tar bort mitt kort från steam?
Antar det handlar om att kunna verifiera kontot om någon annan tar kontroll över det. Att kunna bevisa ett fysiskt köp du har gjort med en steam-nyckel eller bättra några siffror från ditt kort o.s.v.
Nu verkar Steam funka igen, förhoppningsvis händer inte det här fler ggr, jag har haftt Steam i 11 år och det här är det första allvarliga problemet jag har stött på.
Senast redigerad av torteras78 2015-12-26 kl. 11:07.
Account information incorrect
We've gotten reports that people sometimes see other people's account information on the account page. Valve has been made aware of this and are working on a fix.
Some frequently asked questions:
- No, Steam is not hacked
- Creditcard info and phone numbers are, as required by law, censored and not visible to users
Steam is back up and running without any known issues. As a result of a configuration change earlier today, a caching issue allowed some users to randomly see pages generated for other users for a period of less than an hour. This issue has since been resolved. We believe no unauthorized actions were allowed on accounts beyond the viewing of cached page information and no additional action is required by users.
25 Dec 2015, 23:16 GMT: The issue now appears to have been resolved, and the Steam Store is back online.
Som folk har klagat på mig för att jag aldrig litat på Steam (använder skiten så lite som möjligt), så tycker jag förstås synd om de som drabbats men är man inte fattar att Steam är ett osäkert glorifierat DRM så får man skylla sig själv lite.