2015-12-15, 14:06
Medlem
doobedoos avatar
Vad tror ni?

Är det på grund av att jag är på helspänn psykiskt och fysiskt och att när kroppen
får slappna av hämtar den kraft igen?
Citera
2015-12-16, 20:47
Medlem
imperatrixs avatar
Beror väl lite på hur lång halveringstiden är på det du äter? Om det är hög dos och lång halveringstid kan det ju vara så enkelt att den aktiva substansen fortfarande "funkar" i kroppen? Rätta mig om jag har fel, detta är bara en spekulation.
Citera
2015-12-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Beror väl lite på hur lång halveringstiden är på det du äter? Om det är hög dos och lång halveringstid kan det ju vara så enkelt att den aktiva substansen fortfarande "funkar" i kroppen? Rätta mig om jag har fel, detta är bara en spekulation.

Då borde ju sovteorin vara troligare, då du väl inte blir pigg när du har lugnande i kroppen?
Citera
2015-12-17, 12:45
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Då borde ju sovteorin vara troligare, då du väl inte blir pigg när du har lugnande i kroppen?
Det beror ju helt på i vilken syfte det används, tänker jag. Om det är som sömnmedicin, ja, då är det antagligen för man sover bättre. Om det är ångestdämpande är det väl att man (förhoppningsvis) återgår till sitt normaltillstånd, vilket kan upplevas som mer "vaket" än ett ångesttillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in