Citat:
Ursprungligen postat av
Kallis
Är man hos fogen, då är man ostabil i psyket!
Då saknar man egen liksom omvärldskoll!
Den som är i fogdens registerhållning, den skall man hålla flera armlängder i från sig!
Majoriteten av dem är
som småbarn avseende intelligens som berör kunskapen om hur ett finansiellt samhällssystem fungerar.
Den adra stora majoriteten är intelligenta och förstår, men deras psyke, trots rationalitetstänkande inte förmår påverka psyket att sluta skrika "Alkohol".
Tredje gruppen, de som satsade - All in! Där omgivningen stod och hurrade på! Och så blev det nedskärningar eller konken mot alla odds och fogden! Men denna grupp brukar i regel återhämta sig relativt snabbt!
Men den grupp som kommer tillbaka! Starkare, starkast än någonsin, är dem ur 2:a gruppen, drogmissbrukaren, så som Petter:
https://www.youtube.com/watch?v=I6NNv0qmx9k
Med facit i hand, har detta egentligen inte med Slite att göra, utan Lärbro! Ett ytterligare försök att skita ned ortsnamnet Slite! Fy, fan! Vad ruttet! Men de är ju deras signum!
Sedan finns det på Gotlands landsbygd en stor tystnad och in i modern tid, med det nu inte menat nutid, dito misstankar om inavel pga incest! Där mången majoritet av misstanke är fastställda som inavel och/eller pga incest!
Rätta mig om jag har fel! Och nu tänker jag inte industrisamhället, utan på de sociala normer påkallade norra Gotland, att de har ett större rättspatos och därmed är starkare, än avvikelserna som återfinns bakom låsta ladugårdsdörrar i de små gårdssamhället på södra Gotland!
Mellinarna......
Tomten i Levide uppstädad? Morsan är väl ingen vidare lösnummers försäljerska
pa Hemske! Om nu Wallinarna inte är utdöda? Kvinnorna i släktledet var goda pipperskor, och inte tog de betalt, så det kanske finns någon avkomma kvar?
Värst är väl att de även agerade goda pipperskor åt far, farbröder osv. Snacka om "rundgång" och sönderavel!
Södra Gotland är nog mesta lögnen och bakgrunden till att gutar har ett extra revben! Om det finns en sanning i påståendet, då är det att det bottnar i inavel signerad södra Gotland/Sudergutar!
Inte genom ett stort fiskintag som historien/sägnen vill få oss att tro
GM ser inte så gotländsk ut till utseendet! Ser mer osvensk ut! Mörkt, någon från Långtbortomstan!
Är han verkligen svensk i generna?