Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-13, 03:04
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullseated
Var mer exakt har det skett? Slitetrakten ger ju inte mycket att gå på.
Vem är BO?
Undrar jag också!

För att man skall kunna stämma av om det finns någon tråd att finna på https://www.lexbase.se

Det blir lite grovkornig med snåla ledtrådar som ålder 70 år, ort Slite.

Får bara en träff, en viss Per L, som är förekommande i domstol.

Kanske endast förekommande för obetydliga förhandlingar som en tvistefråga som måste avgöras av tinget, till att det kan finnas substans som är av intresse i detta ämne, så som t.ex. ett medverkan/dom i ett brottmål m.m.

Om nu BO är Slitebo, och om denna händelse hade utspelats för låt säga 20 - 30 år bakåt i tiden, och än längre än så. Då hade allt redan varit löst!

"LÄRBRO"

Finns ju en anledning till varför Kriminalvårdsstyrelsen la ned Lärbroanstalten. Det blev ju ohållbart då ingen visste om var anstaltsgränsen gick! Vilken sida om staketet som fick titulera sig som Lärbroanstalten!
Senast redigerad av Kallis 2015-12-13 kl. 03:25.
Citera
2015-12-13, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Någon som vet om det är en offentlig handling, som man likt offentlighetsprincipen, kan få ut anonymt, om vem och var, som har licens för olika vapentyper?

När det gäller ombyggnad av vapen, har jag för mig att vapnen som användes senast i Paris, att det var tidigare riktiga automatkarbiner/vapen som oskadliggjorts/plomberats, men som terroristerna väckt liv i!

Javisst, det är ju bara att gå in på vapenmyndighetens hemsida och söka på tillverkare och modell, så får du se vem som har vad
Citera
2015-12-13, 04:54
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prekrajna
Verkar som jaktvapen är ett hett villebråd just nu i Sverige, kan det ha nåt med planerade terrorattacker att göra= många av jaktvapnen är ju halvautomat numera o lätta att bygga om
Lätta att bygga om? Till vad då? Grindstolpar? Tandläkarborrar? Hundhalsband?

Halvautomater är fortfarande ovanliga som jaktvapen, och kan inte till skillnad från vad rikspolisstyrelsens Peter Thosell svamlar om förses med jättemagasin eller byggas om till kulsprutor. Skitprat, lögn och nonsens.

Jaktvapen är och förblir iskalla i kriminella sverige. Vapenskåp stjäls för att de ofta innehåller kontanter, smycken och värdesaker. Jaktvapnen lämnas vanligen kvar i det uppbrutna skåpet och återfinns eller har dumpats i närmsta sjö.
Terrorister använder inte jaktvapen öht.
Citera
2015-12-13, 09:09
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Javisst, det är ju bara att gå in på vapenmyndighetens hemsida och söka på tillverkare och modell, så får du se vem som har vad

Nu skojar du allt lite.

Däremot så är vapenregistret numera sammanslaget till ett enda stort register, vilket det inte var tidigare då det bara var lokala register i hela landet. Det av anledningen att om "främmande makt", dvs ryssen invaderade landet inte skulle kunna få reda på vilka som hade vapen hemma och skulle kunna skjuta tillbaka.

Men jag tror mera på att när sådan där rån sker i hemmet så handlar det om folk som har rykte om sig att ha mycket pengar hemma. Ofta företagare eller liknande som kan ha svarta pengar hemma.
Citera
2015-12-13, 09:35
Medlem
I detta fall vapen och en form av antikviteter som med rätt kontakter kan omsättas i pengar.
Brottsplatsen ligger ute på landet ca 2 km öst om Othem K:a
Citera
2015-12-14, 23:14
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Å, fan! Har du en länk/URL? Hamnar bara på någon sida som titulerar sig för Vattenmyndigheten! Vad fan det nu är för en jävla myndighet.... I myndighets Sverige?

Undrar om regering och riksdag + riksrevisionen har koll på alla konstiga och ineffektiva myndigheter som uppbärs av våra skattemedel???
Citera
2015-12-14, 23:17
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfi62
I detta fall vapen och en form av antikviteter som med rätt kontakter kan omsättas i pengar.
Brottsplatsen ligger ute på landet ca 2 km öst om Othem K:a
Vad heter Smurfen?

Nej, nej.... Snälla!
Ta inte åt dig.......

Jag! Jag tänker BO!

Vad mer kan Du förtälja mer?
Senast redigerad av Kallis 2015-12-14 kl. 23:22.
Citera
2015-12-15, 12:58
Medlem
Citat:
Vad heter Smurfen?

Nej, nej.... Snälla!
Ta inte åt dig.......

Jag! Jag tänker BO!

Vad mer kan Du förtälja mer?

https://goo.gl/maps/Hb7D4xawE3k
Citera
2015-12-15, 16:58
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Å, fan! Har du en länk/URL? Hamnar bara på någon sida som titulerar sig för Vattenmyndigheten! Vad fan det nu är för en jävla myndighet.... I myndighets Sverige?

Undrar om regering och riksdag + riksrevisionen har koll på alla konstiga och ineffektiva myndigheter som uppbärs av våra skattemedel???

Fatta att det är ett troll!

Citat:
Ursprungligen postat av smurfi62
https://goo.gl/maps/Hb7D4xawE3k

Det där gjorde mig ännu mera övertygad om att det går rykten på byn att det är någon som sitter på en massa pengar i madrassen.
Citera
2015-12-15, 20:37
Avstängd
-fd vapenhandlare-papperslösavapen?
Citera
2015-12-15, 21:14
Medlem
Är det nån som kan bekräfta att rånoffret är tidigare vapenhandlare o antagligen har en arsenal i väntan på ryssen som nu terrorister kan ha kommit över
Citera
2015-12-17, 00:37
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prekrajna
Är det nån som kan bekräfta att rånoffret är tidigare vapenhandlare o antagligen har en arsenal i väntan på ryssen som nu terrorister kan ha kommit över
Nej, inte jag!

På tal om vapendepå och samlingar, Lärbro och Staplebacke....

Var det inte någon läkare som hade en fungerande vapensamling, som spände från enklaste fungerande fickkniv till välfungerande kanoner och haubitsar, däremellan enkla vapen som pistoler, kulsprutor, granatkastare, allt fungerande och ej plomberat!

Doktorn dog väl på 70- eller 80-talet. Undrar vad som hände med alla vapen?

Fan, tänk om man fått loss en hagelbrakare, då skulle man kunnat satt några välansade svärmar hagel i skinkorna två! På, på, på OlleViero.... he, he, he.... Alimento... Ha, ha, ha...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in