2015-12-04, 21:06
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
500 miljoner är ingenting jämfört med vilka summor dessa kanske kommer dra in på längre sikt i framtiden när 40-talisterna har gått i pension.
För att inte tala om när 30-talisterna går i pension. Då kommer guldregnet.
Citera
2015-12-04, 21:20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Ur en aspekt älskar jag det här beskedet:

Det blir fullständigt omöjligt att kritisera Bert Karlsson och andra privata aktörer för att ta ut överpriser. Dom ligger på en nivå som statens egna lösningar bara kan drömma om.

När folk kritiserar privata aktörer för att ta ut överpriser för lösningar i den offentliga sektorn brukar jag snabbt be dem presentera ett motförslag som blir billigare och så lovar jag att hjälpa dem att dra det genom rätt instanser.

Jag får aldrig något svar. Inte ens ett försök.
Citera
2015-12-04, 21:23
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Sveriges totala beläggning på hotellnätter, alla rum i Sverige är 64%. Helt sjukt att man inte bara köper upp dessa platser rakt av. Skulle vara mycket billigare och trevligare för flyktingen. Sverige är knäppt ibland.

15% av hotellrummen i Las Vegas är obelagda (källa)! Varför köper vi inte flygbiljetter dit för flyktingarna?

Samtidigt kan vi stoppa fingrarna långt, långt in i öronen så att vi inte hör ropen från de svältande barnen i Afrika. De är ju inte värda vår uppmärksamhet enligt dig....
Citera
2015-12-04, 21:35
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
15% av hotellrummen i Las Vegas är obelagda (källa)! Varför köper vi inte flygbiljetter dit för flyktingarna?

Samtidigt kan vi stoppa fingrarna långt, långt in i öronen så att vi inte hör ropen från de svältande barnen i Afrika. De är ju inte värda vår uppmärksamhet enligt dig....
Varför prata om LAS vegas ditt pucko. Min mening var att det fanns billigare alternativ i Sverige!
Citera
2015-12-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
En halv miljard är småpengar när man kollar på vad hela invandringskalaset kommer gå på kommande år.
Ja det är felräkningspengar i sammanhanget. Tyvärr.
Citera
2015-12-04, 21:41
Medlem
Enligt Schyffert skulle hela flyktingkalaset kosta 2 Quattro stagioni 1 stor Fanta och ett Netflix-abonnemang för alla svenskar. Jag tror han har räknat lite fel.
Citera
2015-12-04, 21:47
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
Det skulle vara billigare att skicka asylsökande på en semester till Thailand i 2-3 år istället där de kan invänta beskedet till sin asylansökan samtidigt som de ligger på stranden och njuter av livet...

1 vecka på 4-stjärniga hotell i Hurgada Egypten, all inclusive, kostar

Citat:
Från 3 018 SEK
Pris per person, avser del i Dubbelrum, 7 nätter, 8/12 2015, Från Stockholm/Arlanda
Då ingår flyg.

Att bygga 1 tält i Sverige ska kosta 160.000 kronor säger myndigheterna

Dessa 160.000 kronor skulle räcka till 160000/3018 = 53 veckor på 4-stjärnigt all inclusive hotell i Egypten, och då ingår flygresor tur och retur till Stockholm 1 gång per vecka.

Är det ingen som ser galenskapen i dessa tält?
Citera
2015-12-04, 21:53
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ur en aspekt älskar jag det här beskedet:

Det blir fullständigt omöjligt att kritisera Bert Karlsson och andra privata aktörer för att ta ut överpriser. Dom ligger på en nivå som statens egna lösningar bara kan drömma om.

När folk kritiserar privata aktörer för att ta ut överpriser för lösningar i den offentliga sektorn brukar jag snabbt be dem presentera ett motförslag som blir billigare och så lovar jag att hjälpa dem att dra det genom rätt instanser.

Jag får aldrig något svar. Inte ens ett försök.
Kanske skita i att plocka in 80.000+ på 2 månader i ett land utan bostäder, jobb, skola, omsorg osv?
Måste bli klart billigare. Andra aspekter undantagna i denna tråd.
Citera
2015-12-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
1 vecka på 4-stjärniga hotell i Hurgada Egypten, all inclusive, kostar
Då ingår flyg.
Att bygga 1 tält i Sverige ska kosta 160.000 kronor säger myndigheterna

Dessa 160.000 kronor skulle räcka till 160000/3018 = 53 veckor på 4-stjärnigt all inclusive hotell i Egypten, och då ingår flygresor tur och retur till Stockholm 1 gång per vecka.
Är det ingen som ser galenskapen i dessa tält?

Det ska vara klass på tälten:
Beduinstil
Familjetält
Matsalstält
Interiör
Citera
2015-12-04, 22:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
För att inte tala om när 30-talisterna går i pension. Då kommer guldregnet.

Fullständigt underbar kommentar!

Man har ju talat om dessa "pensionsavgångar som ska ge flyktingarna jobb" i 20 år nu, och faktum är trots detta att för varje år som går så minskar efterfrågan på inkompetent arbetskraft.

Har 20-talisterna gått i pension än? Kanske är det dååå det sker!
Citera
2015-12-04, 22:11
Medlem
MonaSvisas avatar
Det kan inte vara möjligt? Bara 500 miljoner kronor. Jag trodde det var dollar, då hade det varit en jävla skillnad.

Det spelar ju ingen roll i hela statsbudgeten. Det är ju bara några små vårdcentraler, dagis o förskolor, indragningar på cancervården för svenska barn, indragningar på äldrevården, sparkad personal i landstingen, höjda skatter på drivmedel, indragna rot- och rutavdrag, brutna sosse och mp vallöften...det gör ingenting...kör på bara.

Men va fan vi har råd...det drabbar ju ingen fattig...Sverige är rikt...eller hur?

500 mille vad fan är det i det stora hela när Sverige får möjligheten att bli så rikt på både pengar, utbildade läkare/ingenjörer och inte minst den muslimska kulturen som Frankrike fått berikas och belönas så mycket av
Citera
2015-12-04, 22:14
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Varför prata om LAS vegas ditt pucko. Min mening var att det fanns billigare alternativ i Sverige!

Ja, allt annat är Sverige är ju rena digerdöden! Det går inte att bo någon annanstans i hela världen än Sverige! Jomän, så är det!

Det finns 60 miljoner flyktingar i världen. Om det kostar 1000 kr per flykting och år att sätta upp ett tältläger i ett lagom varmt land skulle vi kunna ta hand om alla världens flyktingar genom att bygga upp dessa läger.

Men det går ju inte. Det är bara i Sverige flyktingarna kan bo. Så vi kan bara ta hand om mindre än 1 ‰ av världens flyktingar. Resten kan gå och dö. Vad bryr vi oss?

Jag älskar din välgörenhet. Slumpmässig och känslomässig. Ingen ordning eller reda alls. Flyktingarna tycker säkert om din metod också. Eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in