2015-12-02, 21:53
Medlem
Matärgotts avatar
De ska inte vara handikappade i byggnaden utan de ska vara nästintill bara "arbete som sker bakom" allt kring handikappade barn. Skulle de vara person/barn med handikapp där har de oftast bokat en tid med några där vilket inte är så vanligt vad jag förstod de som.

Så visst kan de funnits barn/handikappade där men inte i stora mängder.
Citera
2015-12-02, 21:55
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Mycket handlar nog om att det är passande för dom att slå till där, för tänk efter, hur pass bra kan en handikappad försvara sig? Väldigt fegt måste man säga att ge sig på dom redan utsatta precis som du säger, jag håller med dig fullt ut.
Det låter så vrickat. Förövarna kanske inte visste var de var?

Militanta extrema socialdarwinister skulle kunna vara en förklaring också. Men jag har aldrig hört talas om en sådan grupp tidigare. Fast mycket konstigt finns i USA.
Citera
2015-12-02, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Är det bara jag som tycker att det åtminstone nu initialt känns som ett atypiskt fall? Det verkar inte vara en ensam galning som har ballat ur. Det verkar inte vara gängrelaterat. Det känns inte som ens värst typiskt för en islamistattack, även om det känns lite närmare... Och varför ett handikappcenter av alla ställen som måltavla? Känns inte så där uppenbart mål för varken galningar, gäng, islamister eller några andra jag kan komma på. Även ifråga om någon slags snedvriden hämndaktion för en upplevd oförrätt, så skulle en ensam GM kännas mer sannolik.

Det här med handikappcenter känns ju väldigt underligt indeed!
Inte ett mål man tänker sig islamister skulle ge sig på, inte för att de skulle ha någon "heder" eller så utan helt enkelt bara för att det känns som ett så konstigt mål rent generellt att ge sig på.

Psykfall låter ju mer troligt då men är de fler än en gärningsman kan man utesluta det också!
Blir intressant och se var det här tar vägen.
Citera
2015-12-02, 21:57
Medlem
Koyaks avatar
Mer än 1 gärningsman, tyder det på att det är IS ?
Citera
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Är det bara jag som tycker att det åtminstone nu initialt känns som ett atypiskt fall? Det verkar inte vara en ensam galning som har ballat ur. Det verkar inte vara gängrelaterat. Det känns inte som ens värst typiskt för en islamistattack, även om det känns lite närmare... Och varför ett handikappcenter av alla ställen som måltavla? Känns inte så där uppenbart mål för varken galningar, gäng, islamister eller några andra jag kan komma på. Även ifråga om någon slags snedvriden hämndaktion för en upplevd oförrätt, så skulle en ensam GM kännas mer sannolik.
Kan inte heller förstå vem som skulle göra något sånt. Men någon personlig hämndaktion är det nog inte. Det är 3 gärningsmän. Vilket gör detta ännu mer mystiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
De ska inte vara handikappade i byggnaden utan de ska vara nästintill bara "arbete som sker bakom" allt kring handikappade barn. Skulle de vara person/barn med handikapp där har de oftast bokat en tid med några där vilket inte är så vanligt vad jag förstod de som.

Så visst kan de funnits barn/handikappade där men inte i stora mängder.
En attack på myndigheten (genom dess anställda) låter rimligare än en attack på handikappade.
Citera
2015-12-02, 21:58
Medlem
WiperTheMightys avatar
Citat:
Police responding to Patton Hospital. Possible shots fired heard in background of 911 call. /u/ctaggie
8 minuter sen 12:47 Possible shots heard at another hospital
https://www.reddit.com/live/w0nn1o5hu90y

Koordinerat?
Samma gärningsmän?
Citera
2015-12-02, 21:58
Medlem
Onanizts avatar
Vi med foliehatt tror att den här typen av incidenter bara kommer öka tills vapenlagarna är ändrade
Citera
2015-12-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WiperTheMighty
https://www.reddit.com/live/w0nn1o5hu90y

Koordinerat?
Samma gärningsmän?

Nu spekulerar jag.

USA bombade ju ett sjukhus, Kunduz, för ett par månader sedan.

Symboliskt?
Citera
2015-12-02, 22:00
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det låter så vrickat. Förövarna kanske inte visste var de var?

Militanta extrema socialdarwinister skulle kunna vara en förklaring också. Men jag har aldrig hört talas om en sådan grupp tidigare. Fast mycket konstigt finns i USA.

Jo, jag kom faktiskt tänka på möjligheten att det kanske handlar om ungdomar med smått "nazistiska" övertygelser om handikappade som undermänniskor? Trodde aldrig jag skulle få skriva i ett fall: det kanske är nazister? Oftast skämtar jag om folk som framför sådana teorier när något har hänt (de verkar möjligtvis ha minskat på senaste tiden).

Nu menar jag inte nödvändigt några värst ideologiskt övertygade typer, utan snarare som de halvsmälta idéer som jag har ibland hört från ungdomar som har utfört s.k. "skolskjutningar". Och en del sådana har haft fler än en GM. Kanske är det något liknande som en "skolskjutning", men bara inte på en skola?
Citera
2015-12-02, 22:01
Medlem
crusades avatar
Här är deras Facebook, känns ju helt absurt att ett gäng tungt beväpnade attackerar ett sådant ställe...
https://m.facebook.com/inlandregionalcenter/
Citera
2015-12-02, 22:02
Bannlyst
Live: http://www.svt.se/nyheter/utrikes/20-skadade-i-skjutning-i-kalifornien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in