2015-12-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Att han är förståndshandikappad. Vi som hängde med live i natt och lyssnade på San Bernardinos polisradio vet att detta drama verkligen ägt rum.

Hahaha ja uppenbarligen. Ja att det ska ha ägt rum råder ju inget tvivel om iaf. Såg detta i mitt flöde på FB bara..
Citera
2015-12-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kan du sluta med detta tjat om ordet actors. Det betyder aktör och det är någon som gör något, det behöver inte betyda skådespelare. Han är säkerligen inte förståndshandikappad utan snarare så förutsätter han att lyssnarna kan engelska.
Det är inte jag som tjatar, det är andra puckos. Konspiratörerna kommer lyfta fram detta som false flag, folk med hjärna vet att det har inträffat.

Nu är det natt i USA och vi lär få vänta på mer info om ev motiv tills i eftermiddag antagligen.
Citera
2015-12-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kan du sluta med detta tjat om ordet actors. Det betyder aktör och det är någon som gör något, det behöver inte betyda skådespelare. Han är säkerligen inte förståndshandikappad utan snarare så förutsätter han att lyssnarna kan engelska.

Tror han menar snubben som lagt upp klippet är förståndshandikappad.
Citera
2015-12-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorhassan84
Tror han menar snubben som lagt upp klippet är förståndshandikappad.
Bingo.

IS hyllar dåden: EXCLUSIVE: ISIS Adherents Praise San Bernardino Massacre, "America Burning"

“Three lions made us proud. They are still alive,” one ISIS adherent tweeted in Arabic after the shootings at Inland Regional Center in San Bernardino. “California streets are full with soldiers with heavy weapons. The Unites States is burning #America_Burning #Takbir”

http://www.vocativ.com/news/256909/isis-san-bernardino-mass-shooting-america-burning/
Citera
2015-12-03, 11:08
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Bingo.

IS hyllar dåden: EXCLUSIVE: ISIS Adherents Praise San Bernardino Massacre, "America Burning"

“Three lions made us proud. They are still alive,” one ISIS adherent tweeted in Arabic after the shootings at Inland Regional Center in San Bernardino. “California streets are full with soldiers with heavy weapons. The Unites States is burning #America_Burning #Takbir”

http://www.vocativ.com/news/256909/isis-san-bernardino-mass-shooting-america-burning/

Skrev inatt att det troligtvis är Daesh.

Hoppas de slår till i Moskva snart så kommer Putin släppa någon atombomb på dem.
Citera
2015-12-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Skrev inatt att det troligtvis är Daesh.

Hoppas de slår till i Moskva snart så kommer Putin släppa någon atombomb på dem.
Daesh har dock inte tagit på sig dåden, de "bara" hyllar det.

Jag satsar mina slantar på en självradikaliserad muzzla som importerar saudisk terrormedhjälpare. Säkert lätt att programmera saudisk kvinna från islamistkultur till dylik attack. Innan de utför sitt jihad hinner de avla fram en avkomma, som nu har martyrer till föräldrar (ger hög status i islamistsammanhang). Denna 6-månaders bebis bor nu hos farmor, enligt rapporter i media. Jag utgår ifrån att soc kopplas in i ärendet.
Citera
2015-12-03, 11:21
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Daesh har dock inte tagit på sig dåden, de "bara" hyllar det.

Jag satsar mina slantar på en självradikaliserad muzzla som importerar saudisk terrormedhjälpare. Säkert lätt att programmera saudisk kvinna från islamistkultur till dylik attack. Innan de utför sitt jihad hinner de avla fram en avkomma, som nu har martyrer till föräldrar (ger hög status i islamistsammanhang). Denna 6-månaders bebis bor nu hos farmor, enligt rapporter i media. Jag utgår ifrån att soc kopplas in i ärendet.

Hmm. Du har en poäng. Vi får avvakta och se om daesh tar på sig dådet.
Citera
2015-12-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Ja, vi har ju bara intervjun med hans far att gå på. Han beskrev sin son som "mycket religiös". Dådet känns dock väldigt oplanerat och spontant. Skall bli intressant att se vad de här var för personer, två bröder och en oidentifierad kvinna.

Är båda bröderna döda?
Jadu, känns väldigt oplanerat med vapen som Ak47 på förstukvisten. Tänk om, tänk rätt.
Citera
2015-12-03, 11:35
Medlem
tror ni media kommer göra en profilering av gärningsmannens religion,favorit musik och politiska läggning?

eller berör det bara högerextremister?

"anton gillade inte hip hop-musik"
"anton gillade death metal"
"anton gillade flertal sverigedemokratiska videoklipp"

kommer vi få se liknande ifrån Aftonbladet nu? hmmm :P
Citera
2015-12-03, 11:36
Medlem
CNN skriver om de båda GM:s motiv:

"Now comes the challenging part: What was their motive? Surely it couldn't just have been anger at a party. The level of attention speaks to something much more meticulously planned.

But police don't yet know.

The couple didn't leave behind a note at Inland Regional. But they did stash three explosive devices - rigged to a remote-controlled car -- that fortunately didn't detonate."

http://edition.cnn.com/2015/12/03/us/san-bernardino-shooting/index.html
Citera
2015-12-03, 11:36
Medlem
Detta är alltså Tashfeen Malik. Svårt att föreställa sig att denna kvinna ligger bakom detta, sjukt..
https://twitter.com/AgrippineRomana/status/672353537121230848?lang=sv
Citera
2015-12-03, 11:37
Medlem
Inte en chans att det här är ett oplanerat vansinnesdåd, möjligen om GM gjort det själv, men han tar med sin fru och tung beväpning, militärmundering(?) och så vidare. Troligen har båda pratat om jihad, haft en plan, och när GM blivit arg på festen tänker han att det är dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in