2015-12-03, 03:14
Medlem
safadinhos avatar
Från Twitter:

"This isn't pc to point out but --> "The inland Empire" (Orange county Ca east all way to Redlands) has a huge Muslim population."

Så sannolikheten är väl rätt stor att det är muslimer.

Och:
"Full tactical gear, assault rifles, pistols and pipe bombs, Yeah sounds like disgruntled employees"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Kan du ta fram något exempel där islamistiska kvinnliga självmordsbombare eller terrorister haft västerländsk klädsel så tror jag dig. Och det ska vara dåd utförda i islams namn, inte nationalistiska (som palestinska eller MEK) terrorattentat. Varsågod att börja.

9/11 och Bataclan för att nämna några av de mer kända

Missade att du skrev kvinnliga. Men om männen kan frångå skägg och klädsel för att utföra terrordåd borde det gälla även kvinnor.
Senast redigerad av Mobot 2015-12-03 kl. 03:19.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Kan du ta fram något exempel där islamistiska kvinnliga självmordsbombare eller terrorister haft västerländsk klädsel så tror jag dig. Och det ska vara dåd utförda i islams namn, inte nationalistiska (som palestinska eller MEK) terrorattentat. Varsågod att börja.

https://c.o0bg.com/rf/image_960w/Boston/2011-2020/2015/03/24/BostonGlobe.com/EditorialOpinion/Images/29facial13A.jpg
Citera
2015-12-03, 03:15
Medlem
Citat:
OM det är ett islamistdåd, är det USA:s första kvinnliga muzzel-GM, mig veterligen. De kvinnliga jihadisterna kanske har en annan klädkod i USA än i Syrien?
Citera
2015-12-03, 03:17
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Springa runt i niqab under en massaker känns inte helt optimalt.

EDIT: Är det inte dags att släppa ID nu?
Du förstår dig uppenbarligen inte på islamister. Att vara klädd på det viset skulle innebära att islamister fördömer dådet och att hon kommer direkt till helvetet.
Du har svårt att fatta deras prioriteringar va?
Citera
2015-12-03, 03:17
Bannlyst
Jag tror det rör sig om de mexikanska kartellerna. De brukar slå till hårt och brutalt för att statuera exempel. Någon latino som är boendes i staterna har väl lekt Tony Montana och gjort sig ovänn med någon stor spelare i Mexiko.

Islamska terrorister skulle slå till på en annan plats, mer offentligt.
Citera
2015-12-03, 03:18
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
https://c.o0bg.com/rf/image_960w/Boston/2011-2020/2015/03/24/BostonGlobe.com/EditorialOpinion/Images/29facial13A.jpg
När bytte bröderna Tsernaev kön?
Citera
2015-12-03, 03:18
Medlem
Flor-Idas avatar
ISIS hyllar dåden. De visste från början att det var "tre lejon" dvs jihadister som utförde dåden.
http://www.vocativ.com/news/256909/isis-san-bernardino-mass-shooting-america-burning/
Citera
2015-12-03, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Håller inte med, dom där skriker mehexiko så det står härligt till
Araber inom terroristyrket brukar vara rätt rättstrogna, dvs skägg, sopsäck o bombbälten. Automatvapen + flykt hör inte till uppdragsbeskrivningen
Är inte det dom 2 Armenierna från LA som åkte ned till Syrien och stred för Assad?
http://www.cbsnews.com/news/la-gang-members-in-syria-why-they-fight-for-assad/
Citera
Medlem
Citat:
Du förstår dig uppenbarligen inte på islamister. Att vara klädd på det viset skulle innebära att islamister fördömer dådet och att hon kommer direkt till helvetet.
Du har svårt att fatta deras prioriteringar va?
Tror inte de är så nogräknade om jihadkvinna tar med sig ett gäng infidels i döden. Målet helgar medlen, och detta är USA - inte Afghanistan. Det kan vara homegrown islamic radicals med egen klädkod.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Var det där nyss en busringning i CNN?

Lät som att han inte hade koll på läget eller så var han bara nervös och kanske fortfarande i chock, vilket är förståeligt.
Citera
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Var inte killarna i Frankrike västerländskt klädda? (kan ha fel) men tror jag läste någonstans att de klär sig västerländskt för att inte få för mycket misstankar mot sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in