I Loma Linda, som är en del av San Bernardino, finns en stor församling av Sjundedagsadventister,msom väl får betraktas som en något fudamentalistisk, kristen sekt.
De har eget universitet och det är till Loma Lindas sjukhus som offren i detta drama verkar köras.
Dock är Sjundedagsadventisterna mycket fridsamma såvitt jag vet. Och Loma Linda är en av de platser i värkden där folk lever längst. Har svårt att tro att någon av dem skulle göra något sådant här.
Å andra sidan känns ett sådant här dåd som väldigt lokalt, och det finns utrytargrupper och extremister i snart sagt alla religiösa sekter.
"Police said there may be multiple victims in an active-shooting situation in San Bernardino Wednesday. Sources tell Eyewitness News that up to 12 people were killed."