2015-12-02, 10:44
Medlem
Raptorexs avatar
Hejsan!

Jag undrar om någon här äger en Norsk Skogskatt eller någon annan typ av stor katt och som kan rekommendera ett bra klösträd med stora liggplatser?

Jag har tittat i djuraffärer och på nätet, gått in och kollat "klösträd för stora katter" men när jag läser recensionerna verkar inte klösträden hålla vad dom lovar.

Några tips?

Mvh
Citera
2015-12-02, 11:57
Medlem
Provocative2.0s avatar
Kör med vanliga klösträd som man kan köpa i djuraffärer. Köper visserligen online då det är halva priset.
Nu har jag en skogskatt samt en bonnkatt. Klösträdet funkar bra att ligga o sova på.

Men då ska du veta att en skogis inte är stor. Samma storlek som en bonnkatt.
Däremot, vårt första klösträd köptes begagnat. Ena pålen var trasig då den inte tålde belastningen av katten.
Kan bero på att det, o nu får ni ursäkta stavningen, var en Maine Coon.
Citera
2015-12-02, 11:59
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Bygg själv så får du det som du vill ha det.
Citera
2015-12-02, 13:34
Medlem
Raptorexs avatar
Haft en halvskogis innan som vägde 6 kilo, jag gav upp katträdsjakten efter att 2 gick sönder och införskaffade en lång klöspelare istället så fick han ligga hos mig i soffan istället vare sig han ville eller inte!

Men!

Nu är det dags för en ny liten skit, mamman väger 6 kg och pappan 10 kg så jag förväntar mig att min lille som är leveransklar efter jul kommer att bli stor, varav jag vill hitta något stabilt med stora liggytor. Vill gärna att min nya kisse ska ha ett eget hörn hemma hos mig där han kan busa, klösa och mysa för sig själv om han vill det.

Det kanske är så att jag får bygga en själv, vill man att något ska bli bra då får man bannemig göra det själv!
Citera
2015-12-02, 16:54
Medlem
Edrics avatar
Bäst vore nog att bygga själv ja, annars har jag hört mycket gott om det här klösträdet http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/extra_stabila_klostrad/stam_fran_15_cm/383632
Se bara till att klöspelarnas diameter är helst över 10 cm för stora katter. Har en klen historia med 7 cm diameter på pelare, visst, den kommer funka i ett år men redan i början var den lite skakig. Haft den i 3 månader. Kanske blir ett bättre klösträd i julklapp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in