2015-12-01, 19:40
Medlem
Hejsan, jag har hittat en användare på detta forum som jag gärna vill ha kontakt med. Problemet är att inga privata meddelanden går att skicka till personen och personen har själv inte postat något sedan i maj.. Får jag skriva att jag vill ha kontakt i någon av personens trådar trots att tråden självklart det inte handlar om just det..? I tråden som berör det jag vill diskutera med personen går det inte att skriva längre då moderator stängt tråden.
Finns det någon annan väg att gå?
Personefterlysningar här via sidan?

Största möjliga tack på förhand till dig som kan hjälpa till!!!
Tack alla andra som tänkte till på saken iaf!

Vänligen E
Citera
2015-12-01, 23:17
Medlem
miikoss avatar
__________miikos
Personefterlysningar är inte att rekommendera, då de kan tänkas bryta mot regel 1.01

Vilket kan leda till avstängning ifrån forumet i en viss tid.

__________/miikos

__________mod
flyttar tråden

sista utvägen -> Flashback

__________/mod
Citera
2015-12-02, 01:01
Moderator
Tinuviels avatar
Nej, om du inte kan nå den andra användaren via PM finns ingen annan möjlighet.

Att posta inlägg i syfte att få kontakt faller sannolikt - som miikos skriver - under 1.01 och du riskerar varning/avstängning utöver att inläggen raderas.

Det kan även vara så att användaren inte vill bli nådd. Om denne inte loggat in på mer än sex månader och dessutom lämnat forumet med (utifrån vad du beskriver) en full PM-korg tyder en del på det.
Citera
2015-12-02, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, om du inte kan nå den andra användaren via PM finns ingen annan möjlighet.

Att posta inlägg i syfte att få kontakt faller sannolikt - som miikos skriver - under 1.01 och du riskerar varning/avstängning utöver att inläggen raderas.

Det kan även vara så att användaren inte vill bli nådd. Om denne inte loggat in på mer än sex månader och dessutom lämnat forumet med (utifrån vad du beskriver) en full PM-korg tyder en del på det.

Förstår inte riktigt det här med 1.01. Vad skulle problemet vara med en tråd där man bara får skriva "jag söker användaren som hade namnet xxx, PM:a mig"? Om FB inte ska fungera som privat kontaktmöjlighet kan ni lika gärna lägga ner PM-funktionen också.
Citera
2015-12-02, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Förstår inte riktigt det här med 1.01. Vad skulle problemet vara med en tråd där man bara får skriva "jag söker användaren som hade namnet xxx, PM:a mig"? Om FB inte ska fungera som privat kontaktmöjlighet kan ni lika gärna lägga ner PM-funktionen också.

En inte orimlig gissning är att forumet enbart ska vara till för diskussioner och om man vill ha kontakt med någon privat så får man använda PM vilket är typ standard för de flesta forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in