Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Problemet med dessa är att förgasaren är av lite låg kvalitet och behöver justeringar regelbundet. Ventilerna måste justeras men det brukar räcka med ordinarie servicetillfällen. De tål inte vatten så bra så de bör inte stå utomhus utan under tak. Annars får man rost i gas och bromswirarna. Plasten tål inte låg temperatur och spricker lätt om temperaturen går ner under 5 grader. Så har mopeden stått kallt under natten så spricker plasten lätt på morgonen.
Ibland så har man haft fel motorolja vilket gör att mopeden inte går att starta med elstart om den stått i minusgrader under natten. (Man bör ha minst 10w40 men de verkar ibland vara levererade med 20w40)
Äger du en sån här? Måste säga att jag var extremt skeptiskt innan jag köpte denna men blev chockad av den höga kvaliten på den, för pengarna då. Tycker ärligt talat inte att det är värt att lägga ned mer än 7 tusen extra för att få en peugeot.... Dessutom så får du ju med 1 års garanti så du bara lämnar in mopeden så fixar de den åt dig. Sprickor i plasten är bullshit, själv har jag den stående nu ute på natten under ett överdrag och startar och går fint på morgonen utan problem. "Hafti fel motorolja" kan du ej byta motorolja skall du ej göra det heller. Fråga de på affären hur du gör! Tål vatten? När jag ska skölja av min moppe börjar jag med att ta vattenslang och spruta ovanpå den, som sagt så går den fin fint återigen! Kör med den varje dag nu också till mabutiken, köpcentret och mycket mer. Går alla dagar! Inte svikit mig en ända gång!