Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-09, 14:50
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kfbkfb23
Konstigt att detta fall inte fick mer uppmärksamhet generellt, särskilt om man lyssnar på rättegången med twisten att allt ljug GM drar till med om BO är spegelvänt. Illa att han inte fick livstid, lär ju boka en träff med en kille igen när han är ute och få panik igen, om mordet nu inte var helt planerat från början.
Idag lär han ha fått livstid? Klen tröst men men
Citera
2024-04-09, 15:53
  #410
Medlem
svt2s avatar
Min slutsats efter att ha läst FUP och lyssnat på rättegången:

GM och BO hade en sexuell relation. Gm:s pappa förnedrade och ev. misshandlade GM för att han var homosexuell.

GM fick någon form av psykos och agerade som sin pappa gjord emot honom, och som om han själv var BO. Han rollspelade alltså sin pappa, någon form av trauma som förkroppsligades.

Under rättegång och förhör säger GM att BO skall ha sagt saker som "Jag är din pappa", "Var är mitt barn?" (pappan lär ha sagt att GM inte är hans son, han vill ha tillbaka sin son, detta efter att ha fått reda på att han är homo) samt att han har pratat om tortyr och hur han njuter av att tortera andra.

I själva verket tror jag att det var GM som sade detta till BO. Det stärks av sökhistoriken GM har gjort om tortyr. Det är även troligt att det var GM som gjorde demoniska läten, inte BO.

Han säger att han blev ännu argare när BO pratade som om han vore GM:s pappa, och att han ville ge igen för vad hans pappa gjorde.

Rimligt?

Annars ser jag inget annat motiv.

/ svt2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback