Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-15, 08:14
Medlem
Jag är på jakt efter handskar, halsdukar, mössor, samt gärna även tofflor, i 100 procent bomull. Dvs de ska gå att tvätta i 60 grader (eller t o m 95 grader). Så fort det är ull så är det ju ulltvätt (30 grader?) eller syntetiska material så är det väl högst 40 grader? Det är ytterst viktigt att man kan tvätta i 60 grader nämligen.

Det är nämligen så att jag varje arbetsdag nästan kommer att få syntetisk 2-taktsolja för maskiner/motorsågar osv, ibland på kläderna (egentligen inga stora blaffar eller så, men det kan vara att man råkar ta i klibbiga verktyg, och sedan tar man på mössan, halsduken, handskarna, osv), och då antar jag att 60 grader krävs (om någon annan menar att det krävs mera än 60 grader i detta fall för att få bort syntetisk 2-taktsolja, så får ni gärna skriva detta i så fall), med vanligt tvättmedel (vill gärna inte använda supertvätt-fläckborttagar-medel, för att det är nog ganska giftigt för kroppen, speciellt under upprepade gånger i säg ca 1 års tid, i o m att exakt allt sådant medel inte sköljs bort under tvättmaskinens sköljsprogram), för att få bort det? Och då antar jag att kläderna måste vara av bomull, i o m att varken ull eller syntetiska tygmaterial klarar 60 grader, utan att krympa/smälta/förstöras?

Jag bor i Stockholm, så om någon känner till någon butik (gärna billig. Jag struntar totalt i märkeskläder) eller via postorder (har googlat, men verkar inte hitta något) så får ni gärna tipsa mig.

Tack på förhand för ev hjälp. (PS GLÖM EJ TOFFEL-TIPS OCKSÅ )
Citera
2015-11-15, 08:38
Medlem
Köp engångshandskar som du slänger istället?
Vem vill ha massa motorolja fastkletat i tvättmaskinen?
Citera
2015-11-15, 09:39
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Köp engångshandskar som du slänger istället?
Vem vill ha massa motorolja fastkletat i tvättmaskinen?

This! Är det kallt ute sätt plasthabdskar över dina vanliga handskar
Citera
2015-11-15, 12:34
Medlem
Jag måste göra det på detta viset dock, utan att gå in i alla detaljer.
Citera
2015-11-15, 20:01
Medlem
AndrewBernards avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Kläder och skor: Köpråd

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem