• 3
  • 4
2015-11-14, 19:31
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Så var det inte tidigare. Sjukvårdssekretessen satte stopp för sådant, men jag vet inte om det har ändrats senaste åren,... Kanske någon annan här vet?
Det här fallet är på gränsen juridiskt. I praktiken kan dock vårdpersonalen svara på en informell förfrågan utan konsekvenser.
Citera
2015-11-14, 21:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan närmast utgå ifrån att polisen kommer att gå till botten med detta flagranta brott mot knivlagen.

Jag tror faktiskt hon kommer undan genom att hon åkte inlines och inte hade en kniv utan ett multiverktyg. Går att hävda att hon behövde det för att justera något, typ.

Ju mer jag tänker på det är ett multiverktyg ett genialiskt sätt att ducka knivlagen.
Citera
2015-11-14, 21:40
Medlem
Tjejens sambo, Linus Madsen, startar nu sitt eget lilla krig mot mörkhyade. Han har skrivit på FB att han skall jaga dem, jag vet inte hur långt. Killen är dessutom Sverigedemokrat så de 6 killarna visste nog inte vad de gjorde
Citera
2015-11-14, 22:27
Medlem
VassleProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runner2
Tjejens sambo, Linus Madsen, startar nu sitt eget lilla krig mot mörkhyade. Han har skrivit på FB att han skall jaga dem, jag vet inte hur långt. Killen är dessutom Sverigedemokrat så de 6 killarna visste nog inte vad de gjorde

Varför hänger du ut han bara sådär? Är det inte mot reglerna? Jag antar att du vill hetsa upp alla vänsterextremister här på forumet att börja spamma dödshot till killen.

OnT: Skönt att hon slapp undan!
Citera
2015-11-15, 00:31
Medlem
Fy fan.

Och detta händer ju ett par gånger i veckan dom senaste veckorna.

Helt sjukt.!

När ska detta sluta.?

Jag tror det bara är början av vad vi har startat tyvärr.

Jag har köpt både mamma och min syrra tårgas att ha i väskan.
Citera
2015-11-15, 01:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Surfg66
Fy fan.

Och detta händer ju ett par gånger i veckan dom senaste veckorna.

Helt sjukt.!

När ska detta sluta.?

Jag tror det bara är början av vad vi har startat tyvärr.

Jag har köpt både mamma och min syrra tårgas att ha i väskan.
Kommer det fram en Jallahid Shallabab med sneakers så kan dem med gott samvete sprejja lite extra.
Citera
2015-11-15, 10:13
Medlem
Citat:
Har hon lyckats skada honom med kniven så borde det utan vidare gå att få fram DNA från honom från knivbladet och binda honom till händelsen. Man kan ju fundera lite över hur Tralleburgspolisen arbetar och varför inte detta redan påbörjats.

Eftersom våldtäkten inte fullbordats så tror jag tyvärr inte att polisen bryr sig. Speciellt som de vet att ärendet skulle bli nedlagt av åklagare. De har givit upp sådant här, det är vardagsmat, sparar resurserna till brott som anses grövre.

Och även om skulle få fatt på förövarna och åklagaren skulle behaga åtala så är de säkert minderåriga och får inget straff alls. Kom också ihåg att hovrätten mildrat våldtäktsstraff från grov våldtäkt till våldtäkt av normalgraden, trots att förövaren slagit offret i ansiktet upprepade gånger under våldtäkten. Och att kvinnan i detta fallet skulle få utstå frågor i rätten om vilken typ av trosor hon har? Om hon kanske inbjöd till att de skulle ge sig på henne? Kanske rent utav ville först men sedan ångrade sig och då stack kniven i en av gärningsmännen?

Citat:
Kanske man skulle överväga någon form av prestationslön hos polisen, dom som utreder och löser brott får mer betalt medans dom som fikar och äter varmkorv på sina arbetspass får lägre? Bara en tanke...

Kombinerat med att polismannen har en type GoPro som är på hela tiden utom vid toabesök så tycker jag prestationslön skulle vara något att testa. Det ska aldrig kunna bli så att en polisman behandlar någon felaktigt för att vill ha mer pengar i plånboken. Vid tvist om ett omhändertagande så kan man bara titta på filmen och avgöra om hanteringen var riktigt eller inte.
Citera
2015-11-15, 11:02
Bannlyst
Ska svenska kvinnor behöva utsättas för detta ?
Sätt prickskyttar vid gränserna . Dessa tusentals jihadister väller in i vårt land och begår grova brott.
Beväpna er kvinnor med självförsvarsspray och allt ni kan ta till.När inte politiker tar de beslut som krävs för att skydda vårt land . Stängda gränser och prickskyttar så är det självförsvar som gäller.
Senast redigerad av Sulansson 2015-11-15 kl. 11:09.
Citera
2015-11-15, 11:39
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oglad
Ja o rätt kyligt och o använda sitt verktyg i situationen o inte bara frysa till helt

Fight och flight mode gäller alla levande varelser, även kvinnor.
Citera
2015-11-16, 17:09
Medlem
Lagerthas avatar
.
Har redan hört exempel på kvinnor som drar sig för att vistas på vissa platser utan manligt sällskap. Och jag bor i ett lugnt och än så länge förskonat samhälle.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in