Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej, det är fan så mycket "sjukare" för samhällen, för levande individer av arten människa att tvinga fram födslar av oönskade barn.
Oönskade graviditeter, inte oönskade barn. Om vi lyckades halvera antalet aborter genom övertalning till att istället föda, hur många av mammorna tror du skulle säga att de önskar att deras barn aldrig hade fötts?
Trots att en graviditet är oväntad, oplanerad och kanske t.o.m. oönskad, orsakar inte att barnet, när det har fötts, är oönskad av föräldrarna. Oavsett om graviditeten var önskad eller ej, väldigt få föräldrar önskar att deras barn skulle avlivats som embryo.
Ingen ska tvingas. Men vi ska och bör kraftigt fördöma sådant riskfyllt beteende hos kvinnor som är orsaken till en tydligt högre frekvens avlivningar än genomsnittet i världen. Vi börjar med att erkänna vad det verkliga problemet är: svenska kvinnor har bristande omdöme som resulterar i ett omfattande sexuellt risktagande. Alla förutsättningar finns för att oönskade graviditeter ska lätt kunna undvikas, men en stor andel svenska kvinnor väljer abort som utväg vid en oplanerad graviditet, istället för att göra det lätt för sig och undvika befruktning.
Ni har inga ursäkter förutom bristande konsekvenstänk och okontrollerat beteende, för systematisk och storskalig avlivning av foster/embryon. Samhälle och befolkning har gett er alla förutsättningar och redskap för att undvika befruktning. Den enda logiska slutsatsen är att ni väljer abort istället för att förekomma befruktningen. Man skulle nästan kunna tro att ni gillar att döda embryon och foster, ni skrattar säkert i er ensamhet, när ni tänker på hur ni leker gud med liv och död. Sen anklagar ni kritiker för att vara kvinnofientliga. Vi är inte kvinnofientliga, men vi blundar inte för att honorna hos vår art uppvisar extremt riskfyllt och destruktivt beteende. Det innebär en risk för artens framtid. Dåliga modersegenskaper, rakt av.
Citat:
Detta har vi extremt mycket fakta på bordet kring vilket faktiskt lidande detta medför.
Levande, kännande, tänkande människor dör världen över just i denna stund pga dett ca 50 000 per år av bara farliga aborter, räknar du med antalet kvinnor som hade kunnat räddats till livet OM de fått möjlighet till säker abort, men som dör i barnsäng/ mödradödlighet så är du uppe i ca 470 000 per år
Vad fint, hörru!
En fråga: visst är det jobbigt att jag inte vill förbjuda abort, eller ens inskränka aborträtten?
Du kan inte behandla mig kategoriskt eftersom jag kritiserar kvinnliga beteendestörningar, jag är inte en förtryckande beslutsfattare som lagstiftar om abort eller religiöst förvirrad.
Jag pekar på ditt beteende, och det är uppenbart irrationellt. Svenska kvinnor är i allmänhet självdestruktiva risktagare som i hög grad väljer abort istället för p-medel. Att förändra det beteendet är önskvärt. Vår skyldighet är att arbeta för en minskning av aborter.
Det går inte att ändra beteendet utan att belysa problematiken i storskalig avlivning och fördelarna med att istället undvika oönskade befruktningar.
Eftersom det inte är svårt att undvika befruktning, så måste vi tillsammans erkänna att svenska kvinnor inte är smarta nog att ta hand om sig själva. Inse det först, sedan kan ni ta till er hur ni ska gå vidare.
Citat:
De har i sin tur barn sen tidigare, familjer etc. som drabbas.
Födda barn negligeras, hamnar på gatan, utnyttjas, svälts till döds en masse för att där inte finns resurser varken mänskliga eller i form av materiella ting att ta hand om dem.
Så, genom att påverka kvinnor till ett mindre risktagande och ökat ansvarstagande för sin egen reproduktion, så negligeras barn, hamnar på gatan, utnyttjas, svälter i massor, och sveriges resurser i humankapital och materiell standard kollapsar till ingenting.
Om du läser det du skrev, skulle du påstå att det är konsekvensen av att arbeta för färre aborter?
Känner du att dina fötter står stadigt på jorden?
Citat:
Så nå???? VEM av oss två prioriterar just mänskligt värde och lidande?
du som sätter ofödda cellklumpar utan ens tillstymmelse till medvetande om sin existens eller jag som värnar levande människors rättigheter?
Det är jag. Jag sätter värde på att anstränga sig för att undvika aborter genom att undvika att bli gravid. Det är jättelätt, så jag förstår inte varför du hellre gör abort. Om det är det du vill göra, leka gud genom att ge och ta liv under rubriken att embryon är likvärdiga random cellklumpar och därför får du ensam bestämma vilka barn som ska få leva, så för all del. Men det är inte MIG det är fel på, när jag säger att du inte förstår ditt eget bästa, eller utan omsvep: du är sjuk i huvudet.
Du har ett val: låt bli att bli gravid, eller gör abort. Du väljer abort. Vem fan är så dum.
Citat:
Kan du fundera en stund på.
Redan gjort. Och det är fortfarande jag som prioriterar att man ska undvika att avliva sin avkomma, och du som förespråkar inställningen att en mänsklig individ är värdelös och därför så ska en massa barn inte få leva så att kvinnor kan knulla utan preventivmedel utan att behöva tänka(sig för).