Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-12, 08:53
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
http://www.aklagare.se/PageFiles/3490/Bilaga%2015%20Brottsbalken%2016%20kap%202006-1137.pdf
Eh,,, det var i en skogsdunge. Dummer.
Citera
2015-11-12, 09:59
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag är hemskt nyfiken på vilket lagbrott du menar att killen begick. Hänvisa gärna till lagtext.

Hur gammal och/eller obildad är du som inte vet att det inte är lov att urinera offentligt?
Visst; trivialt. Men sån är lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hr.Johansson
http://www.aklagare.se/PageFiles/3490/Bilaga%2015%20Brottsbalken%2016%20kap%202006-1137.pdf

Tackar!

Alma Berlin
Citera
2015-11-12, 10:01
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Hur gammal och/eller obildad är du som inte vet att det inte är lov att urinera offentligt?
Visst; trivialt. Men sån är lagen.

Tackar!

Alma Berlin
Men jisses!

http://www.op.se/allmant/jamtland/sa-sager-lagen-om-att-kissa-offentligt
Citera
2015-11-12, 10:07
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Men jisses!

http://www.op.se/allmant/jamtland/sa-sager-lagen-om-att-kissa-offentligt

..och i följande länk kan man konstatera följande:
- Om man vid en parkeringsplats smyger undan och gör sig osynlig är det nog OK, men syns man av förbipasserande då är det fullt möjligt kan man måste böta.
- Ute i skogen däremot är det fritt, men inte hur som helst och överallt. Det gäller att se upp.
- Om det sker inför allmänheten, på allmän plats och offentligt då bötfälls man.

Tack för att du klargjorde detta för oss alla!

Alma Berlin
Citera
2015-11-12, 10:08
Medlem
Rompetrolls avatar
Det blir mindre o. mindre antal allmänna toaletter överallt. Vad ska folk göra? Helt otroligt. Jag tror att ingen vill göra så här.
De toaletter som finns är ofta smutsiga, grisiga.
"Förr tiden" fanns det tanter som satt och tog 25-50 öre och då var toaletterna städade.
Jag tror inte dom nekade dom som inte hade dom där örena.

Med toaletter så skulle det troligen sparas ett och annat liv. Några unga killar skulle troligen inte drunkna drogpåverkade.

En liten rolig och sann historia. Bussen stod vid en ändhållplats. 2 medelålders damer kom rusande - frågar chauffören: när kör du? Om ca 5 minuter. ÅHH så bra!
En dam bredde ut sin kappa - höll ut den åt sidorna så mycket det gick. Den andra hukade och kissade bakom.
De som satt på bussen hade roligt åt incidenten - och förståelse. Damen med väninnan gick på bussen mycket lättad.
Så akut kan det vara! (en nära vän satt på bussen)
Jag tror nog att de flesta har önskat sej en nära toalett någon gång.
Citera
2015-11-12, 10:12
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Det var f*n. Jag och i princip alla andra telearbetare pissar i närmsta dunge eller buske varje dag. Det gäller ju dock att man inte svingar kuken för 3:e man. Lite j*vla koll får man väl ha.

Mvh
Citera
2015-11-12, 11:35
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det var f*n. Jag och i princip alla andra telearbetare pissar i närmsta dunge eller buske varje dag. Det gäller ju dock att man inte svingar kuken för 3:e man. Lite j*vla koll får man väl ha.

Mvh
Det är väl just det, att man inte får flasha kuken. Eller fittan med för den delen.
Ställ dej på torget och pissa på dej, du lär ju knappast åka dit för det.

Och i det här fallet så sjönk han ju ner i marken innan han började pissa, så han lär ju knappast förargat någon.
Citera
2015-11-12, 15:20
Medlem
kato85s avatar
Det trista med Flashback idag är att så fort det diskuteras något illdåd så FYLLS halva tråden med "det var säkert en nyinflyttad/kulturberikare) detta INNAN det ens kommit fram vilken etnisk tillhörighet personen i fråga haft.

För all del, diskutera gärna etniciteten och häng ut kulturberikarna, jag säger inte emot, men gör det först när det blivit bekräftat om etnicitet.
Allt annat är bara slöseri med utrymme (precis som detta inlägg, men är så trött på spekulationerna)
Senast redigerad av kato85 2015-11-12 kl. 15:25.
Citera
2015-11-12, 15:55
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det trista med Flashback idag är att så fort det diskuteras något illdåd så FYLLS halva tråden med "det var säkert en nyinflyttad/kulturberikare) detta INNAN det ens kommit fram vilken etnisk tillhörighet personen i fråga haft.

För all del, diskutera gärna etniciteten och häng ut kulturberikarna, jag säger inte emot, men gör det först när det blivit bekräftat om etnicitet.
Allt annat är bara slöseri med utrymme (precis som detta inlägg, men är så trött på spekulationerna)

Utvecklingsstörd eller nyanländ, oavsett så skall ynglingen stå till svars för sitt brott och betala sina böter.
Citera
2015-11-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det är väl just det, att man inte får flasha kuken. Eller fittan med för den delen.
Ställ dej på torget och pissa på dej, du lär ju knappast åka dit för det.

Och i det här fallet så sjönk han ju ner i marken innan han började pissa, så han lär ju knappast förargat någon.

Nja, folk blir bötfällda i städer när de kryper in mot buskar och pissar. Det flashas inga könsdelar då, snarare så får folk rivsår för att de gömmer sig i buskarna men ser farbror blå detta så är en böter given.
Citera
2015-11-12, 16:10
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Utvecklingsstörd eller nyanländ, oavsett så skall ynglingen stå till svars för sitt brott och betala sina böter.

Det var ff. inget brott om han, som beskrivet, klev ut i en dunge ingen är i.

Har halva tråden aldrig varit utanför Östermalm eller vad? Man pissar i skogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in